Wednesday, June 29, 2011

STANZA CINTA

hari ni baru aku dapat mghabiskan novel ni....
sebab xkerja kan.....
ketidaksabaran nak mengetahui crita ni mendorong kakak ku mmbeli novel STANZA CINTA ni secara on9...
hahhahaahaa...
aku memang bagi sokongan yg padu untuk dia...
tapi, aku jugak yg dulu mghabiskan novel ni drp dia...hahaaa
ahad lepas xde kat tv cita ni sbb nak bagi laluan untuk konsert jom hboh...
ntah pape kan.... xsabar nak tengok ape yg Cik Ainon nak buat ngan Amni tu....
tapi, aku dah tau dah pas bc nvel ni..hahahhaahaha (berlagak betul kan...)
 ~ ni drama kat tv3~
jom kita borak2 ckit pasal crita novel ni...
aku bagi 11/10 bntang k..
tak tau mana aku jumpa bntang yg lagu satu tu smpai jadi 11...
hahhhaaa =)
serius la, korang wajib baca novel ni...
ilmiah n islamic bah...
smpaikan aku kadang2 ulang baca kata2 dalam novel ni...
sebab kata2nya yg indah.

Yang aku xboleh tahan time si IRFAN IKMAL tu meninggal..
bila baca surat wasiat yg dia tinggalkan untuk AMNI SORFINA.
adui, sampai pening kepalaku ni, sebab nangis.
memang sedihla...
bayangkan kalau kita berada di tempat AMNI...
tinggal sebulan lagi nak kawen, IRFAN  pergi meninggalkan alam fana ini...
susah nak cari lelaki macam IRFAN di zaman skarang.. chewahhh..
tapi last2 crita ni, AMNI SORFINA kawen ngan TAUFIQ IMRAN...
kalo korang nak tau, TAUFIK ni org Indonesia...
dan merupakan cinta pertama AMNI...
mereka xjadi kawen atas sebab2 tertentu...
sebab apa?? xnakla bagitau.. korang baca sndiri k..hahahaa
kalau nak baca, gi kat SINI
korang boleh beli online jugak kat sini...
beli jangan tak beli...
xrugi tau...hehehee...
nanti kalau ada masa, 
aku share kata2 yg best dalam STANZA CINTA ni k...







Tuesday, June 28, 2011

Beratnya Ujian Allah... - ILUVSLAM

"UNTUK RENUNGAN KITA BERSAMA"



"...dan tidaklah diuji seseorang itu melainkan dengan kesanggupan..."

Satu ungkapan yang perlu sentiasa kita ingat bila diuji adalah kita bukan tuan dan kita juga bukan Tuhan.
Setiap kali diuji kita tidak berhak bertanya pada diri mahupun pada siapa sahaja kenapa kita dipilih untuk diuji. Hakikatnya itulah kehidupan. Tidak indah tanpa ujian. Sebagai contoh, bila tiba hari raya 3 ekor ayam daripada 10 ekor ayam dalam reban telah dipilih untuk disembelih. Ayam yang dipilih itu tidak berhak bertanya kenapa dia yang dipilih untuk disembelih, kenapa bukan ayam yang lain. Sebab dia bukan tuan. Hanya tuannya yang berhak membuat apa sahaja yang dikehendaki.

Sudah menjadi lumrah alam bila diuji kita akan mencari Tuhan. Sedangkan yang bukan islam pun akan sebut "Oh my God" dan perkataan-perkataan lain yang merujuk kepada "Oh Tuhan". Sebagai umat Islam kita akan memohon petunjuk daripada Allah S.W.T setiap kali kita ditimpa musibah dan kesakitan kerana hanya Dia yang memahami hati kita, hanya Dia yang sentiasa ada tidak kira siapapun kita, dimana kita berada.
Ingatlah, kita bukan pemilik. Sampai waktu dan ketika kita mesti memulangkan kembali apa yang dipinjamkan sementara untuk kita. Allah jualah pemilik segala yang diciptakanNya. Terkadang kita merasa kitalah yang paling hebat diuji. Selepas satu ujian, menyusul pula ujian lain yang lebih berat. Sedangkan orang lain lagi berat diuji, bertimpa-timpa. Kenapa kita memikirkan kaki kita yang tidak berkasut sedangkan ramai lagi yang tidak berkaki? Fikirkan kembali dosa dan kesalahan yang pernah kita buat disebalik ujian yang ditimpakan untuk kita.

Sentiasalah bersyukur atas rahmat dan ujian yang diberikan Allah. Fikirkan hikmah yang diaturkan Allah disebalik ujian yang ditimpakan buat kita. Sentiasa memohon diberikan hati yang kuat untuk menghadapi ujian tersebut sbb kita bukan manusia yang sempurna yang dapat menempuhi ujian itu dengan cara yang paling tenang.

"Ya Allah, dunia yang Engkau hamparkan ini indah, tetapi durinya sering menusuk. Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya. Tetapi ya Allah, hambaMu ini sering alpa dan lena dek buaian mimpi yang tak sudah. Ya Allah, ujian yang Engkau berikan terasa begitu memeritkan, kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang nipis, senipis kulit bawang. Ya Allah, jika ini ujian yang harus untukku lalui, bantulah aku. Agar aku tidak tersasar dari jalanMu. Agar aku bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah"

Buat insan yang sedang diuji, bersabarlah, sesungguhnya Allah bersama-sama kamu. Percayalah, Allah mendengar segala tangisan dan kesedihanmu itu. Ingatlah ujian Allah ini bukan satu penyiksaan, tetapi hakikatnya engkaulah insan yang terpilih. Bersyukurlah kerana diantara yang lain kita insan terpilih untuk diuji sedangkan orang lain langsung tidak tersenarai. Besarnya kasih sayang Allah pada kita. Engkaulah insan yang layak menerima rahmat dan keredhaanNya, sekiranya engkau sabar dan redha.

Sumber : Artikel Iluvislam.com



Monday, June 27, 2011

tak tau la apa prasaan aku waktu ni..
tengah celaru..
jiwa kacau.....huhuhuhu
hari ni rasa betul2 xde semangat nak mengajar..
tak tau kenapa.
lepas aku terjatuh ari tu, semangat untuk mengajar dah berkurang..
mungkin semangat tu terjatuh skali ari tu kot...hahhaaa.
salah satu sebab jugak, sebab aku rasa kebanyakn murid aku tu dah xde semangat nak blajar lagi kot...
bila dorang dah macam tu, aku lagila takde semangat..
seriously, aku rasa nak berenti jakkkk.....
kalau aku dapat keja lain pas ni,
aku takkan berfikir pnjang untuk brenti..

Ya Allah, Kau ajarkan la aku untuk ikhlas mencurah ilmu ini...
kuatkan semangatku ini ya Allah...
kuatkan hatiku untuk terus bertahan di sini...
moga aku di permudahkan untuk menggapai redhaMU...

bila balik kat rumah, hp aku yg rosak tu dah siap d baiki..
orang tu hantar kat rumah.. kena bayar RM70..
mahal wooooo.. nyesal plak rasa sebab xhantar kat kedai guna waranty kad...
nyesal dulu pendapatan.. nyesal kmudian xde guna kan???
bila tengok hp aku tu, rasa nak nangis pulak....
huwaaaaaaaaaaaaa......
skressss sana sini...xde mood aku tengok hp tu...
stresssss.....



Saturday, June 25, 2011

Tahniah.. tahniah...


Habis dah MAHARAJA LAWAK.... 
mesti korang dah tau sape juara kan...
Walaupun rumah aku ni xde esrow warna,
aku tetap ikut prkembangan mhrja lawak ni..
apa susah kan... youtube kan ada..
xpayah mmbazir duit langgan astro warna...
membazir3....

boleh jugak download full episod...
aku simpan dr episod 1-13....
untuk tengok masa boring...
sapa nak, bgtau k..hek3...


Apapun, tahniah buat Kump SEPAH...
aku memang minat giler ngan kump ni....
Jep, Shuib & Mamat... korang memang terbaek...
baek punyeee.......
tanjat boboy bila sepah juara....hik3
sebab kan JOZAN selalu kat tgga teratas...
dah rezeki SEPAH kan...
korang memang layak bergelar maharaja lawak..
sebab tiap mggu prsembahan korang xpenah mengecewakan penonton...
 teruskan melawak k... hehehee





Tuesday, June 21, 2011

Lumrah Kehidupan 3

sekarang ni tengah sibuk mengesat air mata lepas tengok video yg ckgu aku post kat FB dia...
tapi tak sanggup nak tengok sampai habis..
sedih sangat2...
tentang seorang insan yg bergelar CIKGU...
seorang yg sangat sempoi & baik hati..... 
yg di gelar BAPAketika di kem..

beliau kembali ke rahmatullah pagi semalam... 

alfatihah untuk allahyarham PAK ABU...
pemergian yg mengejutkan semua...

pastinya semua warga KEM PAYA INDAH sedang bersedih skarang....
sesungguhnya kenangan di PAYA INDAH sentiasa INDAH & SEGAR dalAm ingatan...

jasa & bakti beliau xkan kami lupakan.... 
kami pasti merindui beliau...

semoga rohnya di tempatkan dalam golongan orang yg beriman... aminnn..

 ~gambar yg sempat aku ambik sebelum fbnya d tutup~ alfatihah







Monday, June 20, 2011

angin.. angin...

kalau dulu, kami di janjikan NI
pastu skarang di bagitau pasal GSTT AKAN DI BERI LATIHAN...
aku rasa, xpayahla nak hebohkan dulu pasal ni kalau kata2 tu tak pasti akan di kota..
atau sekadar nak meraih undi..
tetttt.....
aku pun malas dah nak menaruh harapan dah..
angin..angin..........angin...
dan kalau dulu, mungkin aku teruja kalau ada kata2 macam tu..
tapi kini, x lagi..
malas dah nak berharap..

mood: GERAMJI



Friday, June 17, 2011

huwaaaaaaa.. rasa nak nangis ni....

bad bay betul la ari ni....
tau apa benda yg terjadi???

- hp aku rosak la..  tak dapat on lagi dah...huwaaaaaaaaaaaaaaaaa.. 
rasa nak nangis ni.....=(

- benda ni yang aku rasa menyebakkan hati aku ni.. tau ape??
 aku jatuh kat jambatan la....
 sakit!!!!!!!!
tension!!!!!!!
ni kali ke-2 aku jatuh..
dulu pernah jatuh, tapi depan sorang ckgu jak..
takde la malu sangat.. sbb depan kawan kan...
hari ni, aku jatuh depan budak2...
dahla ari ni ramai pulak yg datang..
ui...

kisahnya macam ni,
ari ni aku sorang jak buat kelas petang..
pastu ari ni pulak 1st time aku balik skali ngan budak2..
slalunya pas budak balik, baru aku balik...
pastu ada budak depan aku tu terpijak kayu yg tak berpaku..
jadi, kayu tu terjungkit(dalam bhsa srwak-menunggit)
jadi, budak tu jatuh n kayu tu beralih ke  tempat lain..

nak d jadikan crita, time tu jugak la kaki aku melangkah kat kayu tu..
jadi, bila kayu tu dah beralih, berlubang la kan jambatan tu..

aku jatuh dalam lubang tu la..
huwaaaa..
malu + sakit + sedih....

rasa nak ketuk2 jak kepala budak yg terpijak kayu tu..
tp kesian pulak sbb dia pun jatuh jugak
lagipun bukan salah dia jugak kan..
budak2 mempamirkan muka simpati..
aduiii, maluuuuuuu...

saat tu jugak aku terfikir nak berenti keja...
nak berenti.. nak berenti.....
huhhuuhuhuhu....




Monday, June 13, 2011

ohhhh tidakkkkk....


 
setelah bercuti selama 2 minggu..
ari ni aku kembali mengajar kafa..hehhehee....
geram betul la.... 
time cuti, xdela pulak tumbuh jerawat ni....
semalam tiba2 jak jerawat muncull...
besar lagi tu.....

macam mok tembak jak jerawat ni....
dahla betul2 kat tengah batang hidung.....
sampai studentku tegur tadi...

ohhh tidakkkkk...
 esok xnak g skolah...huhuhuhuuhu.



pastu handphone aku rosak pulak...
speaker rosak kot...
tapi masih boleh guna msg..huhuuhuh
siannnn aku.. gaji baru masuk...
xkan nak abiskan kat hp... 

argghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!
 tension.. tension.. tension

 




Friday, June 10, 2011

Inilah Kekasih Hati Saya..~.♥♥♥

assalamualaikum...

Inilah Kekasih Hati Saya

1. Saya sayang sangat kat Dia. Orang kata memang cinta sejatilah. Dia pun penyayang. Setiap kali saya minta tolong mesti Dia datang terus je bantu. Bila saya sedih, saya mesti mengadu kat Dia. Terasa tenanag je hati ni, nama pun Kekasih Hati.

2. Dia tak pernah sakitkan hati saya, bila-bila masa je saya boleh cari dan hubungi Dia. Yang paling buat saya gembira, Dia sentiasa ada dalam hati ni. Setiap kali teringat je mesti saya akan terus hubungi Dia dan macam-macamlah yang akan saya dapat. Kiranya Dia ni memang Kekasih yang sejatilah!

3. Bila rindu Dia, saya akan baca sebuah buku yang Dia bagi. Macam-macam nasihat ada dalam tu. Tenang je rasa dalam hati ni.

4. Sebelum ni pernah juga bercinta dengan orang lain tapi berakhir dengan kekecewaan dan Kekasih saya kali ini tak peduli semua tu malah siap bagi semangat dan kekuatan untuk saya. Dia tak pernah cemburu pun dengan saya tapi saya pula yang cemburu dengan Dia sebab ramai yang dah jatuh hati dengan Dia ni. Jesteru itu, saya kenalah kerja keras sikit dalam bab ni. Maklumlah, Kekasih saya ni sempurna sangat! Dia baik sangat! Tiap-tiap malam kalau saya rindu kat Dia, dalam pukul 3 hingga 4 pagi kalau saya terjaga mestilah saya hubungi Dia! Rindunya...

5. Sebenarnya Kekasih saya ni memang kaya dan memang tersangatlah pemurah sifatnya. Setiap kali saya minta apa-apa mesti Dia bagi, orang lain minta pun Dia bagi. Semua keperluan hidup saya, Dia yang tanggung 100%. Jadi saya takkanlah nak duduk diam je, saya mestilah balas budi Dia. Kiranya saya sanggup berkorban apa sahaja untuk Dia. Hidup dan mati saya hanya untuk Dia! Betul-betul Cinta Sejatilah! Dia suruh saya belajar semua ilmu yang ada dalam dunia ni. Kekasih saya ni memang pandai dan cerdik. Dia akan bertambah sayang kalau saya suka dan rajin menuntut ilmu. Dia beritahu saya, kalau kita beramal tanpa ilmu, setiap amal yang saya buat akan jadi sia-sia.

6. Sebenarnya saya belum pun jumpa lagi dengan Kekasih hati ni. Belum bersedia lagi...Tapi kekasih hati saya dah janji pasti kami akan bertemu. Sekarang ni tengah menghitung hari untuk bertemu dengan Dia. Rasa seram ada, rasa takut pun ada. Maklumlah tak pernah jumpa. Mulai hari ini saya kena bersedia dengan buku yang dia bagi tu supaya saya tahu apa yang Dia suka dan apa yang Dia tak suka. Sudah semestinya saya kena berkorban apa sahaja untuk Dia demi Cinta ini! Saya nak buat rasa sayang Dia pada saya bertambah hari demi hari. Dia dah berjanji sesiapa yang sayangkan Dia dan sanggup berkorban apa sahaja untuk Dia, Dia janji untuk bagi hadiah yang saya sendiri tak terfikir nikmat dan kehebatannya. Rindu sangat dah ni!

7. "Kepada KEKASIH ku. Aku berjanji, aku akan terus pertahankan Cinta Suci ini. Walaupun nyawa aku tergadai namun aku tidak akan pernah gadaikan Cinta aku pada Kau. Walaupun tak pernah berjumpa dengan Dia, aku tetap bahagia. Itulah KEKASIH HATI ku.. ALLAH SWT.



“Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya kerana Allah Tuhan semesta alam. Tidak ada sekutu baginya dan kerana-Nya aku diperintah, dan aku termasuk yang pertama berserah diri”. (Al-An’am: 162-163)



Sunday, June 5, 2011

Lumrah Kehidupan 2

selepas kehilangan pak yak(adik kepada emakku),

kami kehilangan seorang lagi ahli keluarga pada 1 jun 2011/ 28 jamadilakhir..

kami kehilangan wa(kakak kepada bapaku)...

semoga kami diberi ketabahan untuk menghadapi perpisahan ini Ya Allah...

semoga roh mereka d cucuri Rahmat dan

berada berada dalam golongan yg Engkau redhai.....

aminnnnn.......


~wa aku yg duduk & pakai spek~





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, June 29, 2011

STANZA CINTA

hari ni baru aku dapat mghabiskan novel ni....
sebab xkerja kan.....
ketidaksabaran nak mengetahui crita ni mendorong kakak ku mmbeli novel STANZA CINTA ni secara on9...
hahhahaahaa...
aku memang bagi sokongan yg padu untuk dia...
tapi, aku jugak yg dulu mghabiskan novel ni drp dia...hahaaa
ahad lepas xde kat tv cita ni sbb nak bagi laluan untuk konsert jom hboh...
ntah pape kan.... xsabar nak tengok ape yg Cik Ainon nak buat ngan Amni tu....
tapi, aku dah tau dah pas bc nvel ni..hahahhaahaha (berlagak betul kan...)
 ~ ni drama kat tv3~
jom kita borak2 ckit pasal crita novel ni...
aku bagi 11/10 bntang k..
tak tau mana aku jumpa bntang yg lagu satu tu smpai jadi 11...
hahhhaaa =)
serius la, korang wajib baca novel ni...
ilmiah n islamic bah...
smpaikan aku kadang2 ulang baca kata2 dalam novel ni...
sebab kata2nya yg indah.

Yang aku xboleh tahan time si IRFAN IKMAL tu meninggal..
bila baca surat wasiat yg dia tinggalkan untuk AMNI SORFINA.
adui, sampai pening kepalaku ni, sebab nangis.
memang sedihla...
bayangkan kalau kita berada di tempat AMNI...
tinggal sebulan lagi nak kawen, IRFAN  pergi meninggalkan alam fana ini...
susah nak cari lelaki macam IRFAN di zaman skarang.. chewahhh..
tapi last2 crita ni, AMNI SORFINA kawen ngan TAUFIQ IMRAN...
kalo korang nak tau, TAUFIK ni org Indonesia...
dan merupakan cinta pertama AMNI...
mereka xjadi kawen atas sebab2 tertentu...
sebab apa?? xnakla bagitau.. korang baca sndiri k..hahahaa
kalau nak baca, gi kat SINI
korang boleh beli online jugak kat sini...
beli jangan tak beli...
xrugi tau...hehehee...
nanti kalau ada masa, 
aku share kata2 yg best dalam STANZA CINTA ni k...





Tuesday, June 28, 2011

Beratnya Ujian Allah... - ILUVSLAM

"UNTUK RENUNGAN KITA BERSAMA"



"...dan tidaklah diuji seseorang itu melainkan dengan kesanggupan..."

Satu ungkapan yang perlu sentiasa kita ingat bila diuji adalah kita bukan tuan dan kita juga bukan Tuhan.
Setiap kali diuji kita tidak berhak bertanya pada diri mahupun pada siapa sahaja kenapa kita dipilih untuk diuji. Hakikatnya itulah kehidupan. Tidak indah tanpa ujian. Sebagai contoh, bila tiba hari raya 3 ekor ayam daripada 10 ekor ayam dalam reban telah dipilih untuk disembelih. Ayam yang dipilih itu tidak berhak bertanya kenapa dia yang dipilih untuk disembelih, kenapa bukan ayam yang lain. Sebab dia bukan tuan. Hanya tuannya yang berhak membuat apa sahaja yang dikehendaki.

Sudah menjadi lumrah alam bila diuji kita akan mencari Tuhan. Sedangkan yang bukan islam pun akan sebut "Oh my God" dan perkataan-perkataan lain yang merujuk kepada "Oh Tuhan". Sebagai umat Islam kita akan memohon petunjuk daripada Allah S.W.T setiap kali kita ditimpa musibah dan kesakitan kerana hanya Dia yang memahami hati kita, hanya Dia yang sentiasa ada tidak kira siapapun kita, dimana kita berada.
Ingatlah, kita bukan pemilik. Sampai waktu dan ketika kita mesti memulangkan kembali apa yang dipinjamkan sementara untuk kita. Allah jualah pemilik segala yang diciptakanNya. Terkadang kita merasa kitalah yang paling hebat diuji. Selepas satu ujian, menyusul pula ujian lain yang lebih berat. Sedangkan orang lain lagi berat diuji, bertimpa-timpa. Kenapa kita memikirkan kaki kita yang tidak berkasut sedangkan ramai lagi yang tidak berkaki? Fikirkan kembali dosa dan kesalahan yang pernah kita buat disebalik ujian yang ditimpakan untuk kita.

Sentiasalah bersyukur atas rahmat dan ujian yang diberikan Allah. Fikirkan hikmah yang diaturkan Allah disebalik ujian yang ditimpakan buat kita. Sentiasa memohon diberikan hati yang kuat untuk menghadapi ujian tersebut sbb kita bukan manusia yang sempurna yang dapat menempuhi ujian itu dengan cara yang paling tenang.

"Ya Allah, dunia yang Engkau hamparkan ini indah, tetapi durinya sering menusuk. Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya. Tetapi ya Allah, hambaMu ini sering alpa dan lena dek buaian mimpi yang tak sudah. Ya Allah, ujian yang Engkau berikan terasa begitu memeritkan, kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang nipis, senipis kulit bawang. Ya Allah, jika ini ujian yang harus untukku lalui, bantulah aku. Agar aku tidak tersasar dari jalanMu. Agar aku bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah"

Buat insan yang sedang diuji, bersabarlah, sesungguhnya Allah bersama-sama kamu. Percayalah, Allah mendengar segala tangisan dan kesedihanmu itu. Ingatlah ujian Allah ini bukan satu penyiksaan, tetapi hakikatnya engkaulah insan yang terpilih. Bersyukurlah kerana diantara yang lain kita insan terpilih untuk diuji sedangkan orang lain langsung tidak tersenarai. Besarnya kasih sayang Allah pada kita. Engkaulah insan yang layak menerima rahmat dan keredhaanNya, sekiranya engkau sabar dan redha.

Sumber : Artikel Iluvislam.com

Monday, June 27, 2011

tak tau la apa prasaan aku waktu ni..
tengah celaru..
jiwa kacau.....huhuhuhu
hari ni rasa betul2 xde semangat nak mengajar..
tak tau kenapa.
lepas aku terjatuh ari tu, semangat untuk mengajar dah berkurang..
mungkin semangat tu terjatuh skali ari tu kot...hahhaaa.
salah satu sebab jugak, sebab aku rasa kebanyakn murid aku tu dah xde semangat nak blajar lagi kot...
bila dorang dah macam tu, aku lagila takde semangat..
seriously, aku rasa nak berenti jakkkk.....
kalau aku dapat keja lain pas ni,
aku takkan berfikir pnjang untuk brenti..

Ya Allah, Kau ajarkan la aku untuk ikhlas mencurah ilmu ini...
kuatkan semangatku ini ya Allah...
kuatkan hatiku untuk terus bertahan di sini...
moga aku di permudahkan untuk menggapai redhaMU...

bila balik kat rumah, hp aku yg rosak tu dah siap d baiki..
orang tu hantar kat rumah.. kena bayar RM70..
mahal wooooo.. nyesal plak rasa sebab xhantar kat kedai guna waranty kad...
nyesal dulu pendapatan.. nyesal kmudian xde guna kan???
bila tengok hp aku tu, rasa nak nangis pulak....
huwaaaaaaaaaaaaa......
skressss sana sini...xde mood aku tengok hp tu...
stresssss.....

Saturday, June 25, 2011

Tahniah.. tahniah...


Habis dah MAHARAJA LAWAK.... 
mesti korang dah tau sape juara kan...
Walaupun rumah aku ni xde esrow warna,
aku tetap ikut prkembangan mhrja lawak ni..
apa susah kan... youtube kan ada..
xpayah mmbazir duit langgan astro warna...
membazir3....

boleh jugak download full episod...
aku simpan dr episod 1-13....
untuk tengok masa boring...
sapa nak, bgtau k..hek3...


Apapun, tahniah buat Kump SEPAH...
aku memang minat giler ngan kump ni....
Jep, Shuib & Mamat... korang memang terbaek...
baek punyeee.......
tanjat boboy bila sepah juara....hik3
sebab kan JOZAN selalu kat tgga teratas...
dah rezeki SEPAH kan...
korang memang layak bergelar maharaja lawak..
sebab tiap mggu prsembahan korang xpenah mengecewakan penonton...
 teruskan melawak k... hehehee



Tuesday, June 21, 2011

Lumrah Kehidupan 3

sekarang ni tengah sibuk mengesat air mata lepas tengok video yg ckgu aku post kat FB dia...
tapi tak sanggup nak tengok sampai habis..
sedih sangat2...
tentang seorang insan yg bergelar CIKGU...
seorang yg sangat sempoi & baik hati..... 
yg di gelar BAPAketika di kem..

beliau kembali ke rahmatullah pagi semalam... 

alfatihah untuk allahyarham PAK ABU...
pemergian yg mengejutkan semua...

pastinya semua warga KEM PAYA INDAH sedang bersedih skarang....
sesungguhnya kenangan di PAYA INDAH sentiasa INDAH & SEGAR dalAm ingatan...

jasa & bakti beliau xkan kami lupakan.... 
kami pasti merindui beliau...

semoga rohnya di tempatkan dalam golongan orang yg beriman... aminnn..

 ~gambar yg sempat aku ambik sebelum fbnya d tutup~ alfatihah





Monday, June 20, 2011

angin.. angin...

kalau dulu, kami di janjikan NI
pastu skarang di bagitau pasal GSTT AKAN DI BERI LATIHAN...
aku rasa, xpayahla nak hebohkan dulu pasal ni kalau kata2 tu tak pasti akan di kota..
atau sekadar nak meraih undi..
tetttt.....
aku pun malas dah nak menaruh harapan dah..
angin..angin..........angin...
dan kalau dulu, mungkin aku teruja kalau ada kata2 macam tu..
tapi kini, x lagi..
malas dah nak berharap..

mood: GERAMJI

Friday, June 17, 2011

huwaaaaaaa.. rasa nak nangis ni....

bad bay betul la ari ni....
tau apa benda yg terjadi???

- hp aku rosak la..  tak dapat on lagi dah...huwaaaaaaaaaaaaaaaaa.. 
rasa nak nangis ni.....=(

- benda ni yang aku rasa menyebakkan hati aku ni.. tau ape??
 aku jatuh kat jambatan la....
 sakit!!!!!!!!
tension!!!!!!!
ni kali ke-2 aku jatuh..
dulu pernah jatuh, tapi depan sorang ckgu jak..
takde la malu sangat.. sbb depan kawan kan...
hari ni, aku jatuh depan budak2...
dahla ari ni ramai pulak yg datang..
ui...

kisahnya macam ni,
ari ni aku sorang jak buat kelas petang..
pastu ari ni pulak 1st time aku balik skali ngan budak2..
slalunya pas budak balik, baru aku balik...
pastu ada budak depan aku tu terpijak kayu yg tak berpaku..
jadi, kayu tu terjungkit(dalam bhsa srwak-menunggit)
jadi, budak tu jatuh n kayu tu beralih ke  tempat lain..

nak d jadikan crita, time tu jugak la kaki aku melangkah kat kayu tu..
jadi, bila kayu tu dah beralih, berlubang la kan jambatan tu..

aku jatuh dalam lubang tu la..
huwaaaa..
malu + sakit + sedih....

rasa nak ketuk2 jak kepala budak yg terpijak kayu tu..
tp kesian pulak sbb dia pun jatuh jugak
lagipun bukan salah dia jugak kan..
budak2 mempamirkan muka simpati..
aduiii, maluuuuuuu...

saat tu jugak aku terfikir nak berenti keja...
nak berenti.. nak berenti.....
huhhuuhuhuhu....


Monday, June 13, 2011

ohhhh tidakkkkk....


 
setelah bercuti selama 2 minggu..
ari ni aku kembali mengajar kafa..hehhehee....
geram betul la.... 
time cuti, xdela pulak tumbuh jerawat ni....
semalam tiba2 jak jerawat muncull...
besar lagi tu.....

macam mok tembak jak jerawat ni....
dahla betul2 kat tengah batang hidung.....
sampai studentku tegur tadi...

ohhh tidakkkkk...
 esok xnak g skolah...huhuhuhuuhu.



pastu handphone aku rosak pulak...
speaker rosak kot...
tapi masih boleh guna msg..huhuuhuh
siannnn aku.. gaji baru masuk...
xkan nak abiskan kat hp... 

argghhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!
 tension.. tension.. tension

 


Friday, June 10, 2011

Inilah Kekasih Hati Saya..~.♥♥♥

assalamualaikum...

Inilah Kekasih Hati Saya

1. Saya sayang sangat kat Dia. Orang kata memang cinta sejatilah. Dia pun penyayang. Setiap kali saya minta tolong mesti Dia datang terus je bantu. Bila saya sedih, saya mesti mengadu kat Dia. Terasa tenanag je hati ni, nama pun Kekasih Hati.

2. Dia tak pernah sakitkan hati saya, bila-bila masa je saya boleh cari dan hubungi Dia. Yang paling buat saya gembira, Dia sentiasa ada dalam hati ni. Setiap kali teringat je mesti saya akan terus hubungi Dia dan macam-macamlah yang akan saya dapat. Kiranya Dia ni memang Kekasih yang sejatilah!

3. Bila rindu Dia, saya akan baca sebuah buku yang Dia bagi. Macam-macam nasihat ada dalam tu. Tenang je rasa dalam hati ni.

4. Sebelum ni pernah juga bercinta dengan orang lain tapi berakhir dengan kekecewaan dan Kekasih saya kali ini tak peduli semua tu malah siap bagi semangat dan kekuatan untuk saya. Dia tak pernah cemburu pun dengan saya tapi saya pula yang cemburu dengan Dia sebab ramai yang dah jatuh hati dengan Dia ni. Jesteru itu, saya kenalah kerja keras sikit dalam bab ni. Maklumlah, Kekasih saya ni sempurna sangat! Dia baik sangat! Tiap-tiap malam kalau saya rindu kat Dia, dalam pukul 3 hingga 4 pagi kalau saya terjaga mestilah saya hubungi Dia! Rindunya...

5. Sebenarnya Kekasih saya ni memang kaya dan memang tersangatlah pemurah sifatnya. Setiap kali saya minta apa-apa mesti Dia bagi, orang lain minta pun Dia bagi. Semua keperluan hidup saya, Dia yang tanggung 100%. Jadi saya takkanlah nak duduk diam je, saya mestilah balas budi Dia. Kiranya saya sanggup berkorban apa sahaja untuk Dia. Hidup dan mati saya hanya untuk Dia! Betul-betul Cinta Sejatilah! Dia suruh saya belajar semua ilmu yang ada dalam dunia ni. Kekasih saya ni memang pandai dan cerdik. Dia akan bertambah sayang kalau saya suka dan rajin menuntut ilmu. Dia beritahu saya, kalau kita beramal tanpa ilmu, setiap amal yang saya buat akan jadi sia-sia.

6. Sebenarnya saya belum pun jumpa lagi dengan Kekasih hati ni. Belum bersedia lagi...Tapi kekasih hati saya dah janji pasti kami akan bertemu. Sekarang ni tengah menghitung hari untuk bertemu dengan Dia. Rasa seram ada, rasa takut pun ada. Maklumlah tak pernah jumpa. Mulai hari ini saya kena bersedia dengan buku yang dia bagi tu supaya saya tahu apa yang Dia suka dan apa yang Dia tak suka. Sudah semestinya saya kena berkorban apa sahaja untuk Dia demi Cinta ini! Saya nak buat rasa sayang Dia pada saya bertambah hari demi hari. Dia dah berjanji sesiapa yang sayangkan Dia dan sanggup berkorban apa sahaja untuk Dia, Dia janji untuk bagi hadiah yang saya sendiri tak terfikir nikmat dan kehebatannya. Rindu sangat dah ni!

7. "Kepada KEKASIH ku. Aku berjanji, aku akan terus pertahankan Cinta Suci ini. Walaupun nyawa aku tergadai namun aku tidak akan pernah gadaikan Cinta aku pada Kau. Walaupun tak pernah berjumpa dengan Dia, aku tetap bahagia. Itulah KEKASIH HATI ku.. ALLAH SWT.



“Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya kerana Allah Tuhan semesta alam. Tidak ada sekutu baginya dan kerana-Nya aku diperintah, dan aku termasuk yang pertama berserah diri”. (Al-An’am: 162-163)

Sunday, June 5, 2011

Lumrah Kehidupan 2

selepas kehilangan pak yak(adik kepada emakku),

kami kehilangan seorang lagi ahli keluarga pada 1 jun 2011/ 28 jamadilakhir..

kami kehilangan wa(kakak kepada bapaku)...

semoga kami diberi ketabahan untuk menghadapi perpisahan ini Ya Allah...

semoga roh mereka d cucuri Rahmat dan

berada berada dalam golongan yg Engkau redhai.....

aminnnnn.......


~wa aku yg duduk & pakai spek~