Saturday, January 29, 2011

Mari Aku Khabarkan Tentang Cinta - iluvislam

Aku khabarkan tentang cinta kepada kalian dan juga untuk tatapan diriku.  

Cinta yang memang tidak pernah putus-putus.
Lantas kebahagian, cinta diraih lalu impian disulam bersemadi.
Tidak akan terputus dari susunan  kata yang terungkap indah lalu diikat rapi dengan terbuktinya melalui perlakuan sang pencinta itu sendiri.

Keunikan Cinta.
Dengan cinta, suka boleh menjadi duka. Cinta juga, cuka boleh menjadi madu yang manis.
Dengan cinta, impian bersama cuba digapai. Keburukan ternyata dilihat menjadi  amat menawan. Segala yang terungkap pada setiap kata-kata yang manis.

Lalu kita membicarakan tentang cinta.
Di sini, didefinisikan makna cinta dan dikatakan setiap helaian kamus anda akan menjumpai makna disebaliknya. Setiap jarak dari jasadmu kau akan jumpa pengertiannya.


Bila kita berbicara tentang cinta seolah-olah kita arif bagai kita yang mencipta segala cinta yang tercipta. Diungkapkan madah-madah cinta seperti kita sang pujangga  yang hebat?
Apakah cinta itu pada hubungan Adam dan Hawa dan kisah-kisah manusia lantas hangat dibicarakan dengan dengan penuh kasih kononnya disaluti bait-bait ilmunya.
Aku tidak mampu menjelaskan apa itu cinta tapi aku cuba fahami melalui jelas sifatnya cinta itu sendiri.


Analogi cinta sebagaimana Iman, tersembunyi dalam hati terbuktinya pada setiap tindakan dan kata. Pada setiap langkah yang dipacakkan dan nafas yang dihembus.
Iman yang dipahatkan bersulamkan takwa dan hati seorang hamba.


Cinta Dipahat pada Jalur Pengorbanan.
Sifatnya terukir pada sebuah pengorbanan. Pengorbanan yang dilihat tidak ada jelas bezanya untuk sesiapa pun.  

Jadi cinta itu sebuah pengorbanan lalu Juliet dan Romeo terkorban.
Majnun menjadi tidak waras dan gila kerana Laila. Cinta si ibu kepada anaknya tidak terhingga untuk membesarkan anaknya dan seorang ayah sanggup berhujan berpanas memberi kehidupan yang selesa kepada sebuah keluarga.
 
Pada cinta itu wujudnya sebuah kenikmatan yang agung. Kenikmatan Yusuf a.s. memilih kehidupan di penjara kerana dilihatnya nikmat sebenar di sana.
Dan kerana cinta Rasul diutuskan dan diwahyukan setiap kata-katanya daripadanya diambil untuk panduan dan bekalan kita semua.
Oleh sebab nikmat jugalah pejuang teragung Muhammad s.a.w. tidak  pernah berhenti berjuang.


Bicarakan tentang Cinta.
Maka ada bezanya antara cinta sang jejaka dan Syed Qutb. Aku cuba jelaskan bezanya di sini.
Apabila kau baca lihat makna cinta, lantas kau lontarkan hanya ada kepada seorang manusia.
Dan aku jarang mendengar tentang cinta teragung yang pernah dunia dan isinya melihatnya.
Cinta yang dahsyat dipamerkan sebagai bukit kecintaan hakiki kepada Penciptanya yang Agung.
Aku punya pendapat dan pandangan sendiri.  

Bagiku cinta itu bezanya pada dasarnya.
Pada apa yang kita cuba usaha untuk pegangi.
Sebagai contoh Cinta Romeo dan Juliet dipegang pada dasar manusiawi.
Maka matinya Romeo, matilah Juliet. Begitu juga cinta Majnun dan Laila, ditolaknya Laila cinta si Majnun, gilalah Majnun.
Dilihat pada situasi yang lain di mana cinta itu dihamparkan. Pada segenap keindahan noktah Penciptanya.
Pada Dia Pemilik dan Pencipta cinta. Pada Dia yang menganugerahkan setiap rasa dan pada naluri.
Maka Syed Qutb berdiri berani berhadapan ke tali gantung kepada Tuhannya. 
Dan kerana cinta itu pada kuncinya adalah satu, hanya kepada Allah. Yang  tidak terjangkau oleh masa.

Dia ingin berikan hadiah yang paling terbaik kepada Kekasihnya.
Hatta, nyawa, jasad, hartanya, kekuatannya dan segala apa yang dimiliki olehnya adalah pinjaman daripada Pencipta.
Kekasihnya yang hakiki dan cinta abadi.

Letakkan cinta pada tempat yang seadil-adilnya.
Kembali aku kepada nilai kehidupan yang kujalani, lantas aku bertanya adakah semuanya kulakukan bagai seperti apa aku katakan?
 
Adakah selama ini benar kuletakkan cinta yang agung pada Tuhanku dan Nabiku?
Aku juga tidak membantah apatah lagi menentang kecintaan kalian pada manusia kerana aku juga punya cinta itu pada hatiku.



Akan tetapi aku mahu aku dan kalian juga meletakkan cinta pada tempat yang benar dan hak.
Itulah yang selayaknya kerana aku tahu cinta yang wujud dalam diri adalah daripada cinta Penciptanya jua.
Cinta yang kekal selama-lamanya adalah cinta dari Dia.
Dia Maha Penyayang dan lagi Maha Mengasihani.



sumber- Artikel iluvislam.com


Friday, January 28, 2011

ketensionan melanda

selamat berhari jumaat semua.....
tension2.....
skarang ni aku berada kat quarters kakak ku....

tension3...
sbabnya, nak uruskan ujrah PTPTN...
ntah pape jak kan...

sapa dah merasa isi ujrah ni, mgkin akan mengalami ketensionan mcm aku...
nak isi ni, nak isi tu..... gila lah....

pastu nak jugak kita lekatkan setem HASIL....
bukannya seringgit dua,....
RM20 rggit tu........
xhabis2 nak membankruptkan org...

dahla tgah xde keja ni... hish...
pastu nak g pej duti setem lagi..
menyusahkan betulla,.....
dah ada on9, buat je la on9...
ni nak guna manual pulak....

letih tganku sign benda alah tu...
menyampahhhhhhhhhhhhh.......

ingatkan ujrah tu memudahkan kita......
tapi lagi menyusahkan lagi ade la....
tp tpksa la aku isi juga........
pasni xnak la suroh sedara mara aku pnjam dr PTPTN tu...
interst bnyk sgt.....
ntah2 dah jadi riba kan3... wallahualam.....

dahla menyampah dengan bunyi anjing kat luar tu... dr tadi je menyalak...
kang ada yg kena lempar ngan surat ptptn ni.....
haishhhhhhhhh....

hutang owh hutangggggg....
kalau la duit tu jatuh dari langit, kan bagus............huhuuh =(

 




Monday, January 24, 2011


Perpisahan Ini - 1st Edition feat Aizat

Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir,
kehilangan amat terasa dihati,
mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir,
ku terima perpisahan ini,
dulu kita satu jiwa..satu impian,
susah dan senang kita bersama
namun itu semua hanya sementara

hanya lagu yang menjadi ingatan,
hanya lagu yang menjadi kenangan,
seandainya masa itu kembali semula,
inginku memiliki lebih dari itu,

mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
ku terima perpisahan ini,
ooo..ooo
perpisahan yang tak kuduga telah terjadi,
dirimu pergi biarku sendiri,
ooo..ooo..

dulu kita satu jiwa.. satu impian,
susah dan senang kita bersama,
namun itu semua hanyalah sementara,
ooo..ooo

hanya lagu yang menjadi ingatan
hanya lagu yang menjadi kenangan
seandainya masa itu kembali semula,
inginku memiliki lebih dari itu..


Sunday, January 23, 2011

23/01/2010

minggu ni, minggu sibuk aku....
yalahkan, dah mula mengajar kafa balik...
terubat rindu ngan student2.....hehehehehee...
mggu ni aku buat kelas 3 hari berturut-turut...
tahun ni,
kitaorg kena buat kelas 24 jam
berbanding 18jam sebulan tahun lepas....
maklum la, gaji pun dah naik jadi RM800... tahun lepas RM500
$$$$$$$$$$$$$$$
bagi aku, xda masalah la..
sebab thn lepas pun kami buat tiap mggu...
kalau ada 4 dalam sebulan tu, cukup la 24 jam... 
kalau sebulan tu ada 5 mggu,
maka banyak la jamnya..hehehehe...(malas nak kira)
tapi, untuk bulan ni ada usah sikit..
sebab kami mula lewat...
kalau ikut2, kami dapat buat 18 jam je...
tapi penyelaras tu cakap
kami kena gnti untuk cukupkan 24 jam tu..
ok la tuuu..
xla rasa bersalah kan..hehee
bila dah datang skolah tu,
aku dah d beri jadual ngajar pagi...
kalau nak masuk, boleh la masuk..
kalau xnak, xpayah masuk,
sebab aku masih tggu surat PPD....
aiii, PPD...
famous betul engko dalam blog aku kannn... =)
macam dah sedia semua dah untuk aku kat skolah tu..
jadual dah ada...
ruang untuk tandatangan nama aku pun dah ada rupanya.....
tapi mana boleh sign dula kan..
belum ada surat dari PPD..
PPD lagi.. hishhhhhh....


ni jadual tahun lepas.. masih aku simpan lagi sebab PK1 bagi salinan 4 or 5 keping rasanya..hi3 =)



ni pulak jadual tahun ni...kalau prasan ada tertulis tulisan pensel kat jadual tu...  ustaz dah siap bagi lagi.. ari isnin ajar apa.. selasa apa........


mata pelajaran yg akan ku ajar
kalau aku d panggil oleh PPD msh sama mcm thn lepas...
follow up la...
>Pend Agama Islam<>MUZIK<>Pend. Seni Visual>
PAI n Muzik aku msh ngajar kelas yg sama..
cuma PSV tu aku d tukar....
thn lepas aku ngajar thn 2 n thn 6..
tahun ni pulak aku ngajar thn 4 n 5...
yahoooo, kelas pai aku sendiri....like3
dengar jugak PK1 luahan rasa aku
xnak ngajar thn 2 lagi.....
thanx ya..
ok, siap sedia nak ngajar esok...
daaaa....



Friday, January 21, 2011

oh my lady

lamanya x on9.....

walaupun baru sehari x on9...hi3.. =) sehari macam sebulan je

ari ni aku menghabiskan drama OH MY LADY...

 aku pinjam dvd dari ustazah kat skolah aku...
okla, best jugak crita tu...

lame dah aku tak memanjakan diri tengok crita koreaa.....hehehee

ape2 pun, jom kita cuci mata tengok pelakon2 crita ni... 


 




Friday, January 14, 2011

Dalam Mihrab Cinta & Ngangkung

lewat aku tido mlm ni... internet tgah laju la katakan..
ambik kesempatan mendownload crita & mp3...
hehehee.. 
tp stakat ni baru je abis download part1 untuk crita ngangkung...
org kate best crita tu.. sbb tu lah nak dwnload n nak tgok.. nak g ke panggung xde duit...huwaaaaaaa.....
so, kita guna kan kemudahan yg ada kan...
jgn membazir bha....




slain tu juga, aku download  lagu2 OST DALAM MIHRAB CINTA....

adaptasi novel  karya HABIBURRAHMAN EL SHIRAZY...
setakat ni, semua lagunya best3 belaka..hehehe...
entaah bila la boleh tengok crita ni kan.... 
entah tahun depan, 2 tahun akan datang or beberapa tahun lagi ntah...
harap2 la dapat mendownload dan seterusnya menonton crita tu kan... :)
rindu sangat2 ngan AYATUL HUSNA...hehehee









Thursday, January 13, 2011

Aku Cinta Dia

Sebuah novel yg d karang oleh Sharifah Abu Salem... 
sape yg minat baca novel tentula kenal kan..
best sgt crita ni... 
kisah kehidupan seharian..
terselit sedikit crita cinta.. tp sikit je tau.......
boleh d katakan novel ni berunsur kerohanian...
boleh menyedarkan kita bahawa CINTA kepada ALLAH adalah cinta hakiki....

CINTA pada BUNGA, ia akan LAYU...
CINTA pada MANUSIA, ia akan PERGI...
CINTA pada ALLAH, itulah CINTA HAKIKI



SINOPSIS: 
DANIA, gadis kota yang liar, mengandung anak luar nikah. 
Akibat nya, papanya, Datuk Safuan mendesak agar kandungan itu digugurkan. Namun, kerana tidak mahu menanggung dosa, mamanya, Datin Kay terpaksa melarikannya ke Pusat Perlindungan Wadi Saffiyyah, tempat perlindungan gadis-gadis bermasalah sosial. 
Sepanjang tinggal di Wadi Saffiyyah, Dania sentiasa bermunajat kepada ALLAH. Walaupun dosa yang ditanggung selama ini tidak mampu mengembalikan lelaki yang bertanggungjawab atas kandungannya itu, dia pasrah. 
Baginya dia harus meneruskan kehidupan sehingga anaknya lahir. Dalam diam, dia terpaut pada sifat-sifat mulia Ustaz Iqbal salah seorang tenaga pengajar di Wadi Saffiyyah. 
Namun, bila difikirkan, mana mungkin dirinya yang kotor jatuh hati pada insan semulia Iqbal? Sehinggalah suatu hari, dia menerima hadiah pemain MP3 dan al-Quran kecil daripada lelaki itu. 
Apakah maknanya ini? Adakah Iqbal juga mempunyai perasaan yang sama terhadapnya? Iqbal pernah menyatakan kepadanya bahawa dia harus mencintai ALLAH dan Rasul-NYA terlebih dahulu sebelum dia mencintai sesama manusia. Dania bimbang dengan kenyataan ini. Takut dia bertepuk sebelah tangan. 
  
SEBENAR-BENAR CINTA
Cinta kepada ALLAH sangat berbeza segala-galanya.
Saat cinta kepada manusia membawa kesedihan, hanya cinta kepada ALLAH membawa kedamaian.
Saat cinta insan membawa kehancuran, hanya kepada ALLAH membawa kebahagiaan.
Sebaliknya, cinta kepada ALLAH adalah sebenar-benar cinta hakiki yang pasti membawa bahagia tika di dunia dan akhirat kelak.

Kerana itulah apabila kekuatan cinta kepada ALLAH melebihi segala-galanya, manusia tidak akan takut untuk berdepan dengan kegagalan cinta sesama insan.
Dan kecintaan yang mendalam kepada ALLAH tidak akan membuatkan seseorang itu terburu-buru untuk melafazkan kata cintanya kepada orang yang tersayang.


AKU CINTA DIA lahir dari kesedaran bahawa cinta kepada ALLAH adalah sebaik-baik cinta yang harus dimiliki manusia.
Namun, kadang kala kesedaran ini sukar diterjemahkan dalam ayat biasa, lantas golongan remaja terutamanya, gagal untuk memahami pengertian cinta kepada ALLAH itu sebenarnya.
Cinta kepada insan lebih kepada sesuatu yang melalaikan, sedangkan cinta kepada ALLAH bakal memberi ketenangan, kedamaian dan kebahagiaan.

Namun, tidak dapat dinafikan bahawa setiap insan memiliki perasaan cinta yang amat indah, ingin mencintai dan dicintai dan mahu cinta mereka diakhiri dengan perkahwinan.

Tetapi cinta yang indah itu kadang kala sangat menakutkan.
Kerana kegagalan cinta menjadikan insan merana dan berasa hidup sudah tidak bermakna.
Maka, jadilah cinta itu sebagai kepahitan yang begitu mengecewakan dan menyakitkan perasaan.

Melalui novel ini, pengertian CINTA itu akan lebih difahami oleh setiap pembaca.
Tidak ada cinta yang lebih agung selain cinta kepada ALLAH dan Rasul-NYA.
Maka, apabila anda bercinta, janganlah cinta itu melebihi cinta kepada ALLAH dan Rasul-NYA.

Semoga novel ini dapat membuka satu lagi dimensi baru dalam kehidupan anda yang sedang mencari-cari satu pengertian cinta yang hakiki. Insya-ALLAH..

-Sharifah Abu Salem-


Monday, January 10, 2011

cerita hari ini

hmmmmmm... ari ni isnin.. esok selasa...
skarang ni aku berada d kuarters guru SK SG PINANG....
membawa diri ke sini..... 
merajuk ngan PPD la kononnya sbb diaorang tak call2 lagiii...huhuhu..
pagi tadi, sedang syiok2 layan tido dengan cuaca yg paling baek untuk tido, 
aku terima msg drp ustazah d skolah ku...
dia ckp, surat tawaran KAFA dah smpai...
mggu lepas dah smpai sebenarnya.. 
tapi krani tu x bagitau...
aiii, time aku dah lari baru nak smpai ke???? xpatut betul la...
 kakak tu ckp, GB suroh dia msg aku bagitau hal tu.....
ada gak borang urgent yg perlu d isi aku...huhuhuhu....
borang ape?? borang suroh menubuhkan jawatankuasa...
sapa pengerusi, sapa bndahari, sapa s/u..... sapa2 lagi la...
aiyaaa.. manyak susah woooo...
aku xtau nak buat mcm mana bnda tu..
dahla borang tu patutnya hantar selewatnya 7/1/10..
ari ni dah brapa hb dah..... biarlah kan...
lepas tu, aku dpt call dari kakak yg slalu urus bnda2 kafa ni....kira dia ketua kitaorg la..
dia suroh start kafa esok pulak..huhuhuh..
aku mntak tgguh la kan...
mggu dpn baru aku mula..hihihi...
wah... xsabar nak jumpa student2 ku yg d rindui tiap waktu...



oh ya, mengenai GSTT pulak...
GB ada tanya PPD..
Tau apa PPD ckp??
diaorang tengah tunggu arahan dari JPN...
sebab diaorang xda duit nak byr GSTT ( PAI )
stakat ni ada 45 kekosongan PAI kat sini..
banyak wooo.
persoalannya?? xkan la PPD ade duit??
pelik tapi benar...
JPN,
tolong la kami.. GSTT yg xde keja ni...huhuhuh ;( ...
mudah mudahan Allah permudahkan rezekiku ... aminnnn...




Thursday, January 6, 2011

Tanpa Kalian

Tanpa Kalian

Saat jiwa terluka
Saat hidupku hampa
Semua telah terjadi
Disini tanpa kalian

Saat tak ku dapatkan
Kedamaian dihati
Semua mimpi buruk pun terjadi

Tak bisa terlukiskan dihatiku
Terhiris sangat perit
Tak ingin ku ingkari kegelapan ini

Aku memang tak bisa bertahan dan tegar
Tanpa Kalian dekat denganku
Aku hanya susuk manusia yang lemah
Tanpa Kalian disini

Aku hanya berharap
Dan tunggu waktu bicara
Ku ingin kalian dekat denganku

Aku lelah untuk terluka
Saat semua mata memandangku nista
Hilang arah diriku disini


Ya Allah,
Kuatkan semangatku yang kian lemah ini....
Lapangkan fikiranku yang kian berserabut ini...
Tabahkan hatiku menempuh ujian dariMU...
MOga tidak ada air mata lagi selepas ini........


Wednesday, January 5, 2011

La Tahzan




Kata Ibnu Qayyim - 10 Jenis Tangisan:

· Menangis kerana terlalu sedih.

· Menangis kerana terasa hina dan lemah

· Menangis untuk mendapat belas kasihan orang

· Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis

· Menangis orang munafik - pura-pura menangis

· Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati

· Menangis kerana rasa takut

· Menangis kerana cinta

· Menangis kerana gembira

· Menangis kerana menghadapi penderitaan.


Air mata yang TIDAK di tuntut: 

· Janganlah menangis kalau tidak tercapai cita-cita. Bukankah Tuhan yang telah menentukannya. 

· Janganlah menangis kerana cinta tidak berbalas, mungkin dia bukanlah jodoh yang telah Tuhan tetapkan.

· Janganlah menangis jika gagal dalam peperiksaan mungkin kita kurang membuat persediaan.

· Jangan menangis kalau wang kita hilang di jalanan sebab mungkin kita kurang bersedekah buat amalan.


 Sumber: jgn bersedih




menangislah dibahuku




Menangislah Dibahuku
 
Kau datang padaku seperti biasa
Kusambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Kutahu ada sesuatu yang berbeza

Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahwa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu

Mencuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa, berderailah air mata
Dalam pelukku kau curahkan semua

Menangislah …
Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia
Menangislah …
Di bahuku kau berikanku kepercayaan
Bahwa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu
Menangislah … (dibahuku ku disini untukmu)
Menangislah … (dibahuku kerna ku sahabatmu)


Tuesday, January 4, 2011

hatiku luka lagi....

jiwang semacam jak kan tajuk entry aku ni.....
tapi xpe la.. adaku kesah????hahahahhaa

aku xtau mcm mana nak gmbarkan prasaan aku skarang...
mcm2 jak
sedih, keciwa, tension, terkilan.. mcm2 la......
sampai skarang aku masih belum dapat  panggilan dari PPD.....
tension dah aku..
hidupku dah xtenteram dah....
nak mandik pun rasa macam xbasah... sbb nak cepat...
nak melepas pun terpaksa kejap jak.. xboleh lama2 dalam bilik air..
yalah kan, takut PPD call.. xsuka la aku macam ni....
kadang2 rasa nak bawak jak HP tu kat bilik air.....
tapi, syg pulak.. takut rosak kena air.. 
memang tak berbaloi...
tadi kawanku msg kat fb..
katanya GSTT(Guru Sandaran Ter Tiut) x d uruskan PPD lagi...
aiii, mcm mana ni..
mcm xda harapan dah aku ni..
putus harapan dah...
tension!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dalam tension2 ni, hatiku mudah tersentuh tau..
kejap2 sedih....
rindu sangat2 nga warga SK Muhibbah..
bila lah aku nak kmbali kat sana...huhuhu

diaorang ni la yang membuatkan aku rindu
rindu dengan kenakalan dan soalan2 diorang yg mencuit hati....
aiiiii, rindu, rindu, rindu

 budak2 paling nakal.......

 ni budak paling dengar cakap n pndiam ckit...

 budak ni la yg bagik bunga kat aku... terkejut aku wehhhh... hahaha
sooo cute kan.... siti aisyah

 ni gengster tahun 2..... pernah nangis sbb kena tangan ngan aku...

 budak ppuan tahun 3 n budak laki tahun 2.....
tahun 3 kelas paling pandai...... 
sebabkan diaorang pndai, 
jadi bnyk la soalan yg menguji minda smpai aku sndiri xdapat jawab..
malu3......

 alalalaalalala.......
 
 budak tahun 4 & tahun 6.. boleh tahan jugak nakal...

 nakal tapi cute... shahdan

rahman

 budak ni slalu sangat aku kacau.... soooo cute...

kenangan Kem Bestari Solat...
mgkin ini pertama & terakhir aku join...
wallahualam...
harap bukan yg terakhir la...



kadang2 senyum sorang2 aku tengok picture studentku...
tapi time ni xblh tengok sngt..
taku mengalir air mata....
Ya ALLAH, kuatkan hatiku untuk menempuh ujianMu ini ya Allah....





Monday, January 3, 2011

Fitrah Kasih....

 
sinopsis:

MURNI ditakdirkan lahir sebagai anak yang tidak suci atau lebih tepat lagi hasil daripada perbuatan sumbang mahram. Walaupun kehadirannya tidak dipinta, namun ujian ALLAH dia rela menerimanya. Hidupnya setiap hari dihiasi dengan cacian dan hinaan. Lantas, pada siapa dia harus mengadu? Sebagai manusia yang punya perasaan, hatinya sentiasa merintih pedih.

Darahnya dikatakan kotor dan keturunannya dianggap tidak baik untuk dijadikan menantu. Disebabkan itu, dia terpaksa melupakan rasa cinta yang mula berputik di jiwa. Dengan memegang status sebagai anak tidak sah taraf, dia sering menghumban dirinya ke lembah yang paling hina. Biarlah... dia rela berkorban
andai itu suratannya.

Seandainya dia memang tidak layak untuk mengecapi bahagia, mengapa dirinya difitrahkan cinta? Kalau darah ini tidak serupa yang halal, mengapa ada cinta senandung di hati? Biarlah... buat apa hendak diharap burung yang terbang kalau diri merayap di bumi.

"Shah... Apa yang aku buat sekarang adalah sebagai pengorbanan. Aku terpaksa, Shah. Aku gadai cinta aku semata-mata demimu. Ketahuilah, walau apa jua yang berlaku, hati ini tetap milikmu. Aku berharap suatu hari
nanti, kau ketemu jodoh yang lebih baik."

Bacalah demi satu keturunan yang bakal anda cipta.


Sunday, January 2, 2011

menunggu, menunggu dan terus menunggu

ari ni dah ari ahad.. esok pulak ari isnin...
budak2 dah start skolah dah esokkkk...
adik aku dah balik asrama...
kakak aku pun dah balik ke kuarters nya... membawa sekali mak n bapakku....
tinggal aku n kakak ku jak d rumah....

skarang ni aku tengah berfikir... perlu ke aku menghadirkan diri ke sekolah esok????
GB kata, kalau rajin, datng la ke skolah... kalau malas, xpayah datang.. terpulang pada aku sendiri..
teringin nak tengok 1st day budak2 bersekolah.... ala, syiok nya......
tapi, kalau datang skolah pulak, rasa mcm pelik jak....
nmpak mcam aku terlalu berharap dpt keja kat sana walaupun mmg aku berharap...hahhaa..
tapi xkan la nak tunjuk dpn2 kot.. cover2 la sikit....
rindu pulak aku ngan budak2........
aiii, bila lah org PPD ni nak call aku agaknye???
kwn2 aku yg memegang jawatan GSTT pun tgah menunggu mcm aku ni.....
tiap hari tggu diaorg call..... 
HP mmg sentiasa ada kat tangan weh.....
tkt dorg call.. tp xjugak call...huhu...



tengah2 menulis ni, aku tlh mmbuat keputusan muktamad...
aku tak pergi sekolah esok.....
sebab, esok confirm ada berita panas.....
berita yg mgkin serba sedikit melibatkan aku kot.....
jadi, aku malas nak datang sebab aku dah tau lama dah..
aku rasa aku org pertama yg tahu...hihihi.. bangga la kan..
entah apa la tanggapan diaorang bila tahu berita tu kan...
wallahualam.....

doaku moga d permudahkan urusanku untuk mengajar kembali di SK MUHIBBAH.....
moga aku dapat terus berbakti untuk mereka...... aminnnn
sad mode :(






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, January 29, 2011

Mari Aku Khabarkan Tentang Cinta - iluvislam

Aku khabarkan tentang cinta kepada kalian dan juga untuk tatapan diriku.  

Cinta yang memang tidak pernah putus-putus.
Lantas kebahagian, cinta diraih lalu impian disulam bersemadi.
Tidak akan terputus dari susunan  kata yang terungkap indah lalu diikat rapi dengan terbuktinya melalui perlakuan sang pencinta itu sendiri.

Keunikan Cinta.
Dengan cinta, suka boleh menjadi duka. Cinta juga, cuka boleh menjadi madu yang manis.
Dengan cinta, impian bersama cuba digapai. Keburukan ternyata dilihat menjadi  amat menawan. Segala yang terungkap pada setiap kata-kata yang manis.

Lalu kita membicarakan tentang cinta.
Di sini, didefinisikan makna cinta dan dikatakan setiap helaian kamus anda akan menjumpai makna disebaliknya. Setiap jarak dari jasadmu kau akan jumpa pengertiannya.


Bila kita berbicara tentang cinta seolah-olah kita arif bagai kita yang mencipta segala cinta yang tercipta. Diungkapkan madah-madah cinta seperti kita sang pujangga  yang hebat?
Apakah cinta itu pada hubungan Adam dan Hawa dan kisah-kisah manusia lantas hangat dibicarakan dengan dengan penuh kasih kononnya disaluti bait-bait ilmunya.
Aku tidak mampu menjelaskan apa itu cinta tapi aku cuba fahami melalui jelas sifatnya cinta itu sendiri.


Analogi cinta sebagaimana Iman, tersembunyi dalam hati terbuktinya pada setiap tindakan dan kata. Pada setiap langkah yang dipacakkan dan nafas yang dihembus.
Iman yang dipahatkan bersulamkan takwa dan hati seorang hamba.


Cinta Dipahat pada Jalur Pengorbanan.
Sifatnya terukir pada sebuah pengorbanan. Pengorbanan yang dilihat tidak ada jelas bezanya untuk sesiapa pun.  

Jadi cinta itu sebuah pengorbanan lalu Juliet dan Romeo terkorban.
Majnun menjadi tidak waras dan gila kerana Laila. Cinta si ibu kepada anaknya tidak terhingga untuk membesarkan anaknya dan seorang ayah sanggup berhujan berpanas memberi kehidupan yang selesa kepada sebuah keluarga.
 
Pada cinta itu wujudnya sebuah kenikmatan yang agung. Kenikmatan Yusuf a.s. memilih kehidupan di penjara kerana dilihatnya nikmat sebenar di sana.
Dan kerana cinta Rasul diutuskan dan diwahyukan setiap kata-katanya daripadanya diambil untuk panduan dan bekalan kita semua.
Oleh sebab nikmat jugalah pejuang teragung Muhammad s.a.w. tidak  pernah berhenti berjuang.


Bicarakan tentang Cinta.
Maka ada bezanya antara cinta sang jejaka dan Syed Qutb. Aku cuba jelaskan bezanya di sini.
Apabila kau baca lihat makna cinta, lantas kau lontarkan hanya ada kepada seorang manusia.
Dan aku jarang mendengar tentang cinta teragung yang pernah dunia dan isinya melihatnya.
Cinta yang dahsyat dipamerkan sebagai bukit kecintaan hakiki kepada Penciptanya yang Agung.
Aku punya pendapat dan pandangan sendiri.  

Bagiku cinta itu bezanya pada dasarnya.
Pada apa yang kita cuba usaha untuk pegangi.
Sebagai contoh Cinta Romeo dan Juliet dipegang pada dasar manusiawi.
Maka matinya Romeo, matilah Juliet. Begitu juga cinta Majnun dan Laila, ditolaknya Laila cinta si Majnun, gilalah Majnun.
Dilihat pada situasi yang lain di mana cinta itu dihamparkan. Pada segenap keindahan noktah Penciptanya.
Pada Dia Pemilik dan Pencipta cinta. Pada Dia yang menganugerahkan setiap rasa dan pada naluri.
Maka Syed Qutb berdiri berani berhadapan ke tali gantung kepada Tuhannya. 
Dan kerana cinta itu pada kuncinya adalah satu, hanya kepada Allah. Yang  tidak terjangkau oleh masa.

Dia ingin berikan hadiah yang paling terbaik kepada Kekasihnya.
Hatta, nyawa, jasad, hartanya, kekuatannya dan segala apa yang dimiliki olehnya adalah pinjaman daripada Pencipta.
Kekasihnya yang hakiki dan cinta abadi.

Letakkan cinta pada tempat yang seadil-adilnya.
Kembali aku kepada nilai kehidupan yang kujalani, lantas aku bertanya adakah semuanya kulakukan bagai seperti apa aku katakan?
 
Adakah selama ini benar kuletakkan cinta yang agung pada Tuhanku dan Nabiku?
Aku juga tidak membantah apatah lagi menentang kecintaan kalian pada manusia kerana aku juga punya cinta itu pada hatiku.



Akan tetapi aku mahu aku dan kalian juga meletakkan cinta pada tempat yang benar dan hak.
Itulah yang selayaknya kerana aku tahu cinta yang wujud dalam diri adalah daripada cinta Penciptanya jua.
Cinta yang kekal selama-lamanya adalah cinta dari Dia.
Dia Maha Penyayang dan lagi Maha Mengasihani.



sumber- Artikel iluvislam.com

Friday, January 28, 2011

ketensionan melanda

selamat berhari jumaat semua.....
tension2.....
skarang ni aku berada kat quarters kakak ku....

tension3...
sbabnya, nak uruskan ujrah PTPTN...
ntah pape jak kan...

sapa dah merasa isi ujrah ni, mgkin akan mengalami ketensionan mcm aku...
nak isi ni, nak isi tu..... gila lah....

pastu nak jugak kita lekatkan setem HASIL....
bukannya seringgit dua,....
RM20 rggit tu........
xhabis2 nak membankruptkan org...

dahla tgah xde keja ni... hish...
pastu nak g pej duti setem lagi..
menyusahkan betulla,.....
dah ada on9, buat je la on9...
ni nak guna manual pulak....

letih tganku sign benda alah tu...
menyampahhhhhhhhhhhhh.......

ingatkan ujrah tu memudahkan kita......
tapi lagi menyusahkan lagi ade la....
tp tpksa la aku isi juga........
pasni xnak la suroh sedara mara aku pnjam dr PTPTN tu...
interst bnyk sgt.....
ntah2 dah jadi riba kan3... wallahualam.....

dahla menyampah dengan bunyi anjing kat luar tu... dr tadi je menyalak...
kang ada yg kena lempar ngan surat ptptn ni.....
haishhhhhhhhh....

hutang owh hutangggggg....
kalau la duit tu jatuh dari langit, kan bagus............huhuuh =(

 


Monday, January 24, 2011


Perpisahan Ini - 1st Edition feat Aizat

Di sini bermulanya pertemuan yang terakhir,
kehilangan amat terasa dihati,
mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir,
ku terima perpisahan ini,
dulu kita satu jiwa..satu impian,
susah dan senang kita bersama
namun itu semua hanya sementara

hanya lagu yang menjadi ingatan,
hanya lagu yang menjadi kenangan,
seandainya masa itu kembali semula,
inginku memiliki lebih dari itu,

mungkinkah ini yang tertulis di tangan takdir
ku terima perpisahan ini,
ooo..ooo
perpisahan yang tak kuduga telah terjadi,
dirimu pergi biarku sendiri,
ooo..ooo..

dulu kita satu jiwa.. satu impian,
susah dan senang kita bersama,
namun itu semua hanyalah sementara,
ooo..ooo

hanya lagu yang menjadi ingatan
hanya lagu yang menjadi kenangan
seandainya masa itu kembali semula,
inginku memiliki lebih dari itu..

Sunday, January 23, 2011

23/01/2010

minggu ni, minggu sibuk aku....
yalahkan, dah mula mengajar kafa balik...
terubat rindu ngan student2.....hehehehehee...
mggu ni aku buat kelas 3 hari berturut-turut...
tahun ni,
kitaorg kena buat kelas 24 jam
berbanding 18jam sebulan tahun lepas....
maklum la, gaji pun dah naik jadi RM800... tahun lepas RM500
$$$$$$$$$$$$$$$
bagi aku, xda masalah la..
sebab thn lepas pun kami buat tiap mggu...
kalau ada 4 dalam sebulan tu, cukup la 24 jam... 
kalau sebulan tu ada 5 mggu,
maka banyak la jamnya..hehehehe...(malas nak kira)
tapi, untuk bulan ni ada usah sikit..
sebab kami mula lewat...
kalau ikut2, kami dapat buat 18 jam je...
tapi penyelaras tu cakap
kami kena gnti untuk cukupkan 24 jam tu..
ok la tuuu..
xla rasa bersalah kan..hehee
bila dah datang skolah tu,
aku dah d beri jadual ngajar pagi...
kalau nak masuk, boleh la masuk..
kalau xnak, xpayah masuk,
sebab aku masih tggu surat PPD....
aiii, PPD...
famous betul engko dalam blog aku kannn... =)
macam dah sedia semua dah untuk aku kat skolah tu..
jadual dah ada...
ruang untuk tandatangan nama aku pun dah ada rupanya.....
tapi mana boleh sign dula kan..
belum ada surat dari PPD..
PPD lagi.. hishhhhhh....


ni jadual tahun lepas.. masih aku simpan lagi sebab PK1 bagi salinan 4 or 5 keping rasanya..hi3 =)



ni pulak jadual tahun ni...kalau prasan ada tertulis tulisan pensel kat jadual tu...  ustaz dah siap bagi lagi.. ari isnin ajar apa.. selasa apa........


mata pelajaran yg akan ku ajar
kalau aku d panggil oleh PPD msh sama mcm thn lepas...
follow up la...
>Pend Agama Islam<>MUZIK<>Pend. Seni Visual>
PAI n Muzik aku msh ngajar kelas yg sama..
cuma PSV tu aku d tukar....
thn lepas aku ngajar thn 2 n thn 6..
tahun ni pulak aku ngajar thn 4 n 5...
yahoooo, kelas pai aku sendiri....like3
dengar jugak PK1 luahan rasa aku
xnak ngajar thn 2 lagi.....
thanx ya..
ok, siap sedia nak ngajar esok...
daaaa....

Friday, January 21, 2011

oh my lady

lamanya x on9.....

walaupun baru sehari x on9...hi3.. =) sehari macam sebulan je

ari ni aku menghabiskan drama OH MY LADY...

 aku pinjam dvd dari ustazah kat skolah aku...
okla, best jugak crita tu...

lame dah aku tak memanjakan diri tengok crita koreaa.....hehehee

ape2 pun, jom kita cuci mata tengok pelakon2 crita ni... 


 


Friday, January 14, 2011

Dalam Mihrab Cinta & Ngangkung

lewat aku tido mlm ni... internet tgah laju la katakan..
ambik kesempatan mendownload crita & mp3...
hehehee.. 
tp stakat ni baru je abis download part1 untuk crita ngangkung...
org kate best crita tu.. sbb tu lah nak dwnload n nak tgok.. nak g ke panggung xde duit...huwaaaaaaa.....
so, kita guna kan kemudahan yg ada kan...
jgn membazir bha....




slain tu juga, aku download  lagu2 OST DALAM MIHRAB CINTA....

adaptasi novel  karya HABIBURRAHMAN EL SHIRAZY...
setakat ni, semua lagunya best3 belaka..hehehe...
entaah bila la boleh tengok crita ni kan.... 
entah tahun depan, 2 tahun akan datang or beberapa tahun lagi ntah...
harap2 la dapat mendownload dan seterusnya menonton crita tu kan... :)
rindu sangat2 ngan AYATUL HUSNA...hehehee







Thursday, January 13, 2011

Aku Cinta Dia

Sebuah novel yg d karang oleh Sharifah Abu Salem... 
sape yg minat baca novel tentula kenal kan..
best sgt crita ni... 
kisah kehidupan seharian..
terselit sedikit crita cinta.. tp sikit je tau.......
boleh d katakan novel ni berunsur kerohanian...
boleh menyedarkan kita bahawa CINTA kepada ALLAH adalah cinta hakiki....

CINTA pada BUNGA, ia akan LAYU...
CINTA pada MANUSIA, ia akan PERGI...
CINTA pada ALLAH, itulah CINTA HAKIKI



SINOPSIS: 
DANIA, gadis kota yang liar, mengandung anak luar nikah. 
Akibat nya, papanya, Datuk Safuan mendesak agar kandungan itu digugurkan. Namun, kerana tidak mahu menanggung dosa, mamanya, Datin Kay terpaksa melarikannya ke Pusat Perlindungan Wadi Saffiyyah, tempat perlindungan gadis-gadis bermasalah sosial. 
Sepanjang tinggal di Wadi Saffiyyah, Dania sentiasa bermunajat kepada ALLAH. Walaupun dosa yang ditanggung selama ini tidak mampu mengembalikan lelaki yang bertanggungjawab atas kandungannya itu, dia pasrah. 
Baginya dia harus meneruskan kehidupan sehingga anaknya lahir. Dalam diam, dia terpaut pada sifat-sifat mulia Ustaz Iqbal salah seorang tenaga pengajar di Wadi Saffiyyah. 
Namun, bila difikirkan, mana mungkin dirinya yang kotor jatuh hati pada insan semulia Iqbal? Sehinggalah suatu hari, dia menerima hadiah pemain MP3 dan al-Quran kecil daripada lelaki itu. 
Apakah maknanya ini? Adakah Iqbal juga mempunyai perasaan yang sama terhadapnya? Iqbal pernah menyatakan kepadanya bahawa dia harus mencintai ALLAH dan Rasul-NYA terlebih dahulu sebelum dia mencintai sesama manusia. Dania bimbang dengan kenyataan ini. Takut dia bertepuk sebelah tangan. 
  
SEBENAR-BENAR CINTA
Cinta kepada ALLAH sangat berbeza segala-galanya.
Saat cinta kepada manusia membawa kesedihan, hanya cinta kepada ALLAH membawa kedamaian.
Saat cinta insan membawa kehancuran, hanya kepada ALLAH membawa kebahagiaan.
Sebaliknya, cinta kepada ALLAH adalah sebenar-benar cinta hakiki yang pasti membawa bahagia tika di dunia dan akhirat kelak.

Kerana itulah apabila kekuatan cinta kepada ALLAH melebihi segala-galanya, manusia tidak akan takut untuk berdepan dengan kegagalan cinta sesama insan.
Dan kecintaan yang mendalam kepada ALLAH tidak akan membuatkan seseorang itu terburu-buru untuk melafazkan kata cintanya kepada orang yang tersayang.


AKU CINTA DIA lahir dari kesedaran bahawa cinta kepada ALLAH adalah sebaik-baik cinta yang harus dimiliki manusia.
Namun, kadang kala kesedaran ini sukar diterjemahkan dalam ayat biasa, lantas golongan remaja terutamanya, gagal untuk memahami pengertian cinta kepada ALLAH itu sebenarnya.
Cinta kepada insan lebih kepada sesuatu yang melalaikan, sedangkan cinta kepada ALLAH bakal memberi ketenangan, kedamaian dan kebahagiaan.

Namun, tidak dapat dinafikan bahawa setiap insan memiliki perasaan cinta yang amat indah, ingin mencintai dan dicintai dan mahu cinta mereka diakhiri dengan perkahwinan.

Tetapi cinta yang indah itu kadang kala sangat menakutkan.
Kerana kegagalan cinta menjadikan insan merana dan berasa hidup sudah tidak bermakna.
Maka, jadilah cinta itu sebagai kepahitan yang begitu mengecewakan dan menyakitkan perasaan.

Melalui novel ini, pengertian CINTA itu akan lebih difahami oleh setiap pembaca.
Tidak ada cinta yang lebih agung selain cinta kepada ALLAH dan Rasul-NYA.
Maka, apabila anda bercinta, janganlah cinta itu melebihi cinta kepada ALLAH dan Rasul-NYA.

Semoga novel ini dapat membuka satu lagi dimensi baru dalam kehidupan anda yang sedang mencari-cari satu pengertian cinta yang hakiki. Insya-ALLAH..

-Sharifah Abu Salem-

Monday, January 10, 2011

cerita hari ini

hmmmmmm... ari ni isnin.. esok selasa...
skarang ni aku berada d kuarters guru SK SG PINANG....
membawa diri ke sini..... 
merajuk ngan PPD la kononnya sbb diaorang tak call2 lagiii...huhuhu..
pagi tadi, sedang syiok2 layan tido dengan cuaca yg paling baek untuk tido, 
aku terima msg drp ustazah d skolah ku...
dia ckp, surat tawaran KAFA dah smpai...
mggu lepas dah smpai sebenarnya.. 
tapi krani tu x bagitau...
aiii, time aku dah lari baru nak smpai ke???? xpatut betul la...
 kakak tu ckp, GB suroh dia msg aku bagitau hal tu.....
ada gak borang urgent yg perlu d isi aku...huhuhuhu....
borang ape?? borang suroh menubuhkan jawatankuasa...
sapa pengerusi, sapa bndahari, sapa s/u..... sapa2 lagi la...
aiyaaa.. manyak susah woooo...
aku xtau nak buat mcm mana bnda tu..
dahla borang tu patutnya hantar selewatnya 7/1/10..
ari ni dah brapa hb dah..... biarlah kan...
lepas tu, aku dpt call dari kakak yg slalu urus bnda2 kafa ni....kira dia ketua kitaorg la..
dia suroh start kafa esok pulak..huhuhuh..
aku mntak tgguh la kan...
mggu dpn baru aku mula..hihihi...
wah... xsabar nak jumpa student2 ku yg d rindui tiap waktu...



oh ya, mengenai GSTT pulak...
GB ada tanya PPD..
Tau apa PPD ckp??
diaorang tengah tunggu arahan dari JPN...
sebab diaorang xda duit nak byr GSTT ( PAI )
stakat ni ada 45 kekosongan PAI kat sini..
banyak wooo.
persoalannya?? xkan la PPD ade duit??
pelik tapi benar...
JPN,
tolong la kami.. GSTT yg xde keja ni...huhuhuh ;( ...
mudah mudahan Allah permudahkan rezekiku ... aminnnn...


Thursday, January 6, 2011

Tanpa Kalian

Tanpa Kalian

Saat jiwa terluka
Saat hidupku hampa
Semua telah terjadi
Disini tanpa kalian

Saat tak ku dapatkan
Kedamaian dihati
Semua mimpi buruk pun terjadi

Tak bisa terlukiskan dihatiku
Terhiris sangat perit
Tak ingin ku ingkari kegelapan ini

Aku memang tak bisa bertahan dan tegar
Tanpa Kalian dekat denganku
Aku hanya susuk manusia yang lemah
Tanpa Kalian disini

Aku hanya berharap
Dan tunggu waktu bicara
Ku ingin kalian dekat denganku

Aku lelah untuk terluka
Saat semua mata memandangku nista
Hilang arah diriku disini


Ya Allah,
Kuatkan semangatku yang kian lemah ini....
Lapangkan fikiranku yang kian berserabut ini...
Tabahkan hatiku menempuh ujian dariMU...
MOga tidak ada air mata lagi selepas ini........

Wednesday, January 5, 2011

La Tahzan




Kata Ibnu Qayyim - 10 Jenis Tangisan:

· Menangis kerana terlalu sedih.

· Menangis kerana terasa hina dan lemah

· Menangis untuk mendapat belas kasihan orang

· Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis

· Menangis orang munafik - pura-pura menangis

· Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati

· Menangis kerana rasa takut

· Menangis kerana cinta

· Menangis kerana gembira

· Menangis kerana menghadapi penderitaan.


Air mata yang TIDAK di tuntut: 

· Janganlah menangis kalau tidak tercapai cita-cita. Bukankah Tuhan yang telah menentukannya. 

· Janganlah menangis kerana cinta tidak berbalas, mungkin dia bukanlah jodoh yang telah Tuhan tetapkan.

· Janganlah menangis jika gagal dalam peperiksaan mungkin kita kurang membuat persediaan.

· Jangan menangis kalau wang kita hilang di jalanan sebab mungkin kita kurang bersedekah buat amalan.


 Sumber: jgn bersedih


menangislah dibahuku




Menangislah Dibahuku
 
Kau datang padaku seperti biasa
Kusambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Kutahu ada sesuatu yang berbeza

Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahwa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu

Mencuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa, berderailah air mata
Dalam pelukku kau curahkan semua

Menangislah …
Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia
Menangislah …
Di bahuku kau berikanku kepercayaan
Bahwa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu
Menangislah … (dibahuku ku disini untukmu)
Menangislah … (dibahuku kerna ku sahabatmu)

Tuesday, January 4, 2011

hatiku luka lagi....

jiwang semacam jak kan tajuk entry aku ni.....
tapi xpe la.. adaku kesah????hahahahhaa

aku xtau mcm mana nak gmbarkan prasaan aku skarang...
mcm2 jak
sedih, keciwa, tension, terkilan.. mcm2 la......
sampai skarang aku masih belum dapat  panggilan dari PPD.....
tension dah aku..
hidupku dah xtenteram dah....
nak mandik pun rasa macam xbasah... sbb nak cepat...
nak melepas pun terpaksa kejap jak.. xboleh lama2 dalam bilik air..
yalah kan, takut PPD call.. xsuka la aku macam ni....
kadang2 rasa nak bawak jak HP tu kat bilik air.....
tapi, syg pulak.. takut rosak kena air.. 
memang tak berbaloi...
tadi kawanku msg kat fb..
katanya GSTT(Guru Sandaran Ter Tiut) x d uruskan PPD lagi...
aiii, mcm mana ni..
mcm xda harapan dah aku ni..
putus harapan dah...
tension!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dalam tension2 ni, hatiku mudah tersentuh tau..
kejap2 sedih....
rindu sangat2 nga warga SK Muhibbah..
bila lah aku nak kmbali kat sana...huhuhu

diaorang ni la yang membuatkan aku rindu
rindu dengan kenakalan dan soalan2 diorang yg mencuit hati....
aiiiii, rindu, rindu, rindu

 budak2 paling nakal.......

 ni budak paling dengar cakap n pndiam ckit...

 budak ni la yg bagik bunga kat aku... terkejut aku wehhhh... hahaha
sooo cute kan.... siti aisyah

 ni gengster tahun 2..... pernah nangis sbb kena tangan ngan aku...

 budak ppuan tahun 3 n budak laki tahun 2.....
tahun 3 kelas paling pandai...... 
sebabkan diaorang pndai, 
jadi bnyk la soalan yg menguji minda smpai aku sndiri xdapat jawab..
malu3......

 alalalaalalala.......
 
 budak tahun 4 & tahun 6.. boleh tahan jugak nakal...

 nakal tapi cute... shahdan

rahman

 budak ni slalu sangat aku kacau.... soooo cute...

kenangan Kem Bestari Solat...
mgkin ini pertama & terakhir aku join...
wallahualam...
harap bukan yg terakhir la...



kadang2 senyum sorang2 aku tengok picture studentku...
tapi time ni xblh tengok sngt..
taku mengalir air mata....
Ya ALLAH, kuatkan hatiku untuk menempuh ujianMu ini ya Allah....



Monday, January 3, 2011

Fitrah Kasih....

 
sinopsis:

MURNI ditakdirkan lahir sebagai anak yang tidak suci atau lebih tepat lagi hasil daripada perbuatan sumbang mahram. Walaupun kehadirannya tidak dipinta, namun ujian ALLAH dia rela menerimanya. Hidupnya setiap hari dihiasi dengan cacian dan hinaan. Lantas, pada siapa dia harus mengadu? Sebagai manusia yang punya perasaan, hatinya sentiasa merintih pedih.

Darahnya dikatakan kotor dan keturunannya dianggap tidak baik untuk dijadikan menantu. Disebabkan itu, dia terpaksa melupakan rasa cinta yang mula berputik di jiwa. Dengan memegang status sebagai anak tidak sah taraf, dia sering menghumban dirinya ke lembah yang paling hina. Biarlah... dia rela berkorban
andai itu suratannya.

Seandainya dia memang tidak layak untuk mengecapi bahagia, mengapa dirinya difitrahkan cinta? Kalau darah ini tidak serupa yang halal, mengapa ada cinta senandung di hati? Biarlah... buat apa hendak diharap burung yang terbang kalau diri merayap di bumi.

"Shah... Apa yang aku buat sekarang adalah sebagai pengorbanan. Aku terpaksa, Shah. Aku gadai cinta aku semata-mata demimu. Ketahuilah, walau apa jua yang berlaku, hati ini tetap milikmu. Aku berharap suatu hari
nanti, kau ketemu jodoh yang lebih baik."

Bacalah demi satu keturunan yang bakal anda cipta.

Sunday, January 2, 2011

menunggu, menunggu dan terus menunggu

ari ni dah ari ahad.. esok pulak ari isnin...
budak2 dah start skolah dah esokkkk...
adik aku dah balik asrama...
kakak aku pun dah balik ke kuarters nya... membawa sekali mak n bapakku....
tinggal aku n kakak ku jak d rumah....

skarang ni aku tengah berfikir... perlu ke aku menghadirkan diri ke sekolah esok????
GB kata, kalau rajin, datng la ke skolah... kalau malas, xpayah datang.. terpulang pada aku sendiri..
teringin nak tengok 1st day budak2 bersekolah.... ala, syiok nya......
tapi, kalau datang skolah pulak, rasa mcm pelik jak....
nmpak mcam aku terlalu berharap dpt keja kat sana walaupun mmg aku berharap...hahhaa..
tapi xkan la nak tunjuk dpn2 kot.. cover2 la sikit....
rindu pulak aku ngan budak2........
aiii, bila lah org PPD ni nak call aku agaknye???
kwn2 aku yg memegang jawatan GSTT pun tgah menunggu mcm aku ni.....
tiap hari tggu diaorg call..... 
HP mmg sentiasa ada kat tangan weh.....
tkt dorg call.. tp xjugak call...huhu...



tengah2 menulis ni, aku tlh mmbuat keputusan muktamad...
aku tak pergi sekolah esok.....
sebab, esok confirm ada berita panas.....
berita yg mgkin serba sedikit melibatkan aku kot.....
jadi, aku malas nak datang sebab aku dah tau lama dah..
aku rasa aku org pertama yg tahu...hihihi.. bangga la kan..
entah apa la tanggapan diaorang bila tahu berita tu kan...
wallahualam.....

doaku moga d permudahkan urusanku untuk mengajar kembali di SK MUHIBBAH.....
moga aku dapat terus berbakti untuk mereka...... aminnnn
sad mode :(