Thursday, November 25, 2010

Rasulullah S.A.W Laknat Perempuan Nipiskan Bulu Kening




FIRMAN Allah bermaksud: Dan katakan kepada perempuan-perempuan yang beriman, supaya mereka menahan sebahagian penglihatan, memelihara kehormatannya dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya) selain daripada yang nyata (mesti terbuka daripada bahagian badannya yang sangat perlu dalam pekerjaan sehari-hari, seperti mukanya dan tapak tangan). Dan hendaklah mereka sampaikan kudungnya ke leher (tutup kepalanya sampai ke leher dan dadanya), dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya), kecuali kepada suaminya, bapanya, bapa suaminya, anak-anaknya, anak-anak suaminya, saudara-saudaranya, anak-anak saudara lelaki, anak-anak saudara perempuannya, sesama perempuan Islam, hamba sahaya kepunyaannya, lelaki yang menjalankan kewajibannya tetapi tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan - umpamanya pelayan-pelayan lelaki yang sudah tua dan tiada lagi mempunyai keinginan kepada perempuan) dan kanak-kanak yang belum mempunyai pengertian kepada aurat perempuan. Dan janganlah mereka pukulkan kakinya, supaya diketahui orang perhiasannya yang tersembunyi (misalnya melangkah dengan cara yang menyebabkan betisnya terbuka atau perhiasan seperti gelang/rantai kakinya nampak). Dan taubatlah kamu semuanya kepada Allah, hai orang yang beriman, supaya kamu beruntung. (Surah an-Nur, ayat 31) 


Wahai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang. (Maksud surah al-Ahzab, ayat 59) 


Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Menurut Bukhari, Nabi Muhammad saw melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening. (Hadis riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari) 


Siapa saja wanita yang memakai wangi-wangian, kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zina. (Hadis riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban) 


Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya. (Hadis riwayat at-Thabrani)


Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) 


Asma binti Abu Bakar menemui Rasulullah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasulullah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja." (Hadis riwayat Muslim dan Bukhari. 


Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Hadis riwayat at-Tabrani dan Baihaqi).


 Sumber : facebook orang


sedarlah wahai hati

lumrah kehidupan.....
apa yg ada d depan mata selalu tak di hiraukan....
kita selalu tak menyedari kehadirannya....
kerana kita sibuk mengejar yg bukan d depan mata...
sibuk mencari yang lain...
sibuk mnanti sesuatu yg pasti xkan kita miliki...
lantas, mengapa perlu menanti...
mengapa perlu menunggu..
mengapa perlu mengharap.....
sedangkan kita sedar dan yakin
dia bukan milik kita......
hati & cintanya telah d miliki.....

sedarlah wahai hati......
sedarlah wahai diri....
jangan sibuk mengejar cinta duniawi...
sedangkan cinta ukhrawi lebih hakiki...
usah d harap cinta duniawi....

sedarlah wahai hati....
cintakan Allah xkan mengecewakan hati,
xkan mengecewakan diri.....
cinta yg kekal abadi....

sedarlah wahai diri,
cintakan manusia takkan kekal abadi..
selalu mengecewakan diri.....
selalu melalaikan hati....

sedarlah wahai hati...
serahkan cintamu pada yg ABADI...
pasti cintamu akan d balas nanti...

 ingatlah,
Allah xpernah mengecewakan hambaNYa.....
SELANGKAH kau menghampiriNYA,
SERIBU langkah DIA menghampirimu..

Ya Allah,
hanya satu pntaku...
moga KAU kurniakan kami,
jodoh yg elok akhlaknya....
yg akan mmbawa kami
ke jalan yg ENGKAU redhai....
aminnn...





~NUKILAN RASA~
nana
12:26 pm, 25/11/2010



Tuesday, November 23, 2010

fuhhh legaaaaaaaaaa....

leganya rasa hati...
hihihihh...
dah blh simpan bku dah... letak dlm beg untk d kembalikan kat skolah
xkisah la, gagal ka lulus ka.....
aku dah usaha..
tawakal jak la...uhuhuh..
tp msh jg xpuas hati ni....
alahai, knapa la org yg jaga exm tu ckp suroh cek balik...
aku kalo dah d suroh cek blik, mstila akan ada jwpn yg aku ubah..
jwpn yg mmg betulll
bila d ubah jadi slh la..
apala nana ni...huhuhu...
tolak 1 markah dah.....
tolak tjwid dlm 20 mrkh..
hilang dah 21 mrkh....
tolak2 lagi...
tinggal brapa ntah...
alhmdulillah la surh yg aku hafal tu masuk exm....
nervous punya pasal, bnyk hkm tjwid aku lupak...
rasanya 2 drp 5 jak yg betul time ujian lisan tu...
huhuhh...
xpala, barang yg lepas jgn d kenang...
tawakal2....




fokus on kemas2 barang..
sabah here i'm come...... yea2......
kita enjoy.....






Monday, November 22, 2010

:malas mode:

esok dah nak EXAM dah.....

tapi blm abis study lagik...

nota,
makin d baca,
makin pening kepala, 
makin aku keliru,
makin aku sedar,
ilmu ku hanya sedikit.......

aku mmg xbrapa sgt bab2 tajwid ni...
blh d katakan lmbap la dlm bhasa kasarnya...huuhuhh..
nervous2......
mcm nak duduk final exm la pulak....
ingtkan lepas abis final exm thn lepas,
xkan ada mood exm mcm ni lagi...
tapi, ade la pulak..
aiyakkkk....
saba je la....
huhuhuhu....

hadis rasullullah:
 "MAN JADDA WA JADA"
" sesiapa yg bersungguh-sungguh, akan memperolehinya "



 persoalannya, adaka aku sudah berusaha bersungguh-sungguh?????

entahhh..... akupun xtau nak jawab apa..
kalau ada rzki, adala..
kalu xda, apa blh buat.....
sabarrr jak la

 





 


Sunday, November 21, 2010

Selamat berjuang

siap dah kerja..

sekarang, aku kena tmpukan prhatian untuk STUDY...

chaiyok2 nana....

harap2 aku berjaya dlm ujian ari selasa nii...

moga2 segala urusanku d permudahkan.. aminnnn...

kalo xberjaya jg, mgkin bkn rezki aku..

aku terima dgn redha.. :(..

pasti akan ada hkmah d sebaliknya..

tp aku harap2 aku bjaya.. sbb xda keja lain dah..

sian kan???? huhuhu

akhir kata, terimala pntun dr saya (skemanya ayat),...
ilham dtg tiba2...

usaha tangga kejayaan...
study untk ujiannn..
moga berjaya mgharungi cabaran...
moga tabah mnempuh ujian..
 




Friday, November 19, 2010

Pertemuan & Perpisahan..

"Pertemuan dan perpisahan
Adat manusia biasa
Hilang di mata tapi di hati tidak lupa
Berdoalah kita gar aman dan sentosa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa"

~ suasana pilu... ckgu yg pndah mmberi kata2 akhir~


::: sempattttt ::::


 ~ jalan2 kat the spring untk kali terakhir ~


::: time mmberi hadiah untuk mggu BI... rumah MERAH menang wooooo ::::


renung2kan...
Tiap pertemuan pasti akan ada perpisahan....
dah mnjadi adat dalam kehidupan.......
biar pun sedih rasa hati ini..
tapi kita perlu merelakannya....
ingatla, setiap yg berlaku pasti akan ada hkmahnya...
mgkin kita xsedar skarang...
tapi, percayalah kita akan mnyedarinya kelak....




Thursday, November 18, 2010

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


DENGAR, BACA & HAYATI...
sebuah kisah cinta yg menyayat hati... sedih sgt bila baca critanya... :(


Wednesday, November 17, 2010

selamat hari raya aidiladha....



pstttttt :)
**** Thanx untk aefa sbb u follow me...berbangga la anda sbb mnjadi org pertama yg follow me...(ayat skema).hahahaa.. ..****


Tuesday, November 16, 2010

Bila Kita Minat Kat dia..

Saya percaya semua orang mest ada crush kt sesorng kn??
bila kite mnat kat org tu

1)   kte asyk brharap dia mncul dpan kite..kite dok bce jampi serapah mntak2 kita dapat jmpe dia.haha..

2)  Pstu kalo dia lalu sbelah kte,kite mula pura2 xnmpak tapi dalam hati ‘aish…cepat la tego..ak dah jln punya slow ni’..haha..ak tau korg mmg cmni sbb ak la slh sorg tu..^.^

3) bile dia tego kite,dpan dia mke maintain je..tnye dia cm kwan bese je..pas dia pergi je..peh..kalo ad krusi dpan korg,cnfirm patah sbb korg sepak..hehe..punye la happy pdahal dia just tnye ‘watpe tu’…

4) tapi bile dia xtego kte,mula la..masuk blik mke cam mati laki..mula pkir ‘nape dia xtego ak td..nk kata xnmpak,dh lalu sbelah..ke dia tau ak ske dia,dia xnak lyan ak..ke dia…..or dia…..’.mule la korg pkir ap sebab dia xtgor korg~

5)lagi 1,kalo korg ske kat dia,mle la kwan2 korg jd mngsa..lg2 yg mne rapt ngn korg..tiap2 hari nak cte..brdarah telinga kwan2 korang tu..roommate lagi r..cm orang gila kite brcerita tp kwan2 kite baik..walaupun dah tau jlan cte tu,diorg tetap dengar..*thnx r roommateku n kwan2 yg menahan telinga*

6)bila waktu cuti sem,peh~lagi r..dah r xleh tgk mke dia..seb baik ad fb~connecting people..haha..tp ble dia on9,xtau nk tgo pe..so,korg tgk jela..ble skali dua nak tego hai boleh tahan lg..tp kalo tiap2 ari nak tego dulu,kite pun rse segan..so trpksa la tahan hati..

7) apa status dia kat fb,smua nk like..bile status dia sedih,mule kte tnye dia..tp plg sedih kalo status dia pasal orang lain..dan psal hati dia kt pmpuan lain..nk mrah xleh,nk like pon xleh..tgk je la..pstu amek bntal..tutp muke pastu jerit..

8)tp ble dia komen2 dgn kwan2 dia,n dia brsungguh kata yg dia still single,mula r..snyum xnmpk mata..even kte tau mybe dlm hati ad org..tp kte ttp wat xtau..slagi mulut dia xkate sndiri,slagi tu kita ttap anggap dia single..

9)kalo kite nmpak brang2 yg dia ske,kte pun jd ske kat barang tu..dia ske minum air oren brand X,kite pun ske..asal g koop je,nk bli air,amek ape yg dia ske..ble nk ble ice cream pon ingat dia..tp ble kite nk bli asam ttbe tringat dia bese kate ‘makan asam xelok..xyah bli’..trus xjadi nk bli..mak kte punya la payah pujuk kte jgan mkan asam,dia ckp cmtu je trus dgr~tp ble dpan dia,trus g bli asam..saje nk attntion dia..

10)last skali r..korg msti brharap 1hari korg leh confess kt dia..n dtrima..tp untuk mse skrang korg hnye tgk dia dari jauh je*yg dkat tu ok la*..macam kwan2 saya kate ‘g je la cnfess kat dia’..ape diorg ingt ak cnfess ni cm nk bli gula2..sng2 je~kena r ada azam yg kuat,mke tebal baru leh cnfess..

So, kpada ssiapa yg ad crush tu r,sye sgt pham prasaan n keadaan korang..tp yg pnting kita kne la syg lbih kt yg kat atas,THE ONLY ONE..n oso kite nyer FAMILY..

*kalo nk share,sya xkisah coz hati pmpuan smua sama..hehe*

pinjam dari:  facebook 


♥ CinTa Dia Bukan MiliK saYa ♥

hari ini...
dia kata.. dia cintakan saya...

besok?
dia kata...dia akan cintakan saya juga...

lusa?
dia kata..dia tetap akan cintakan saya...

sampai bila?
dia kata..dia janji sampai bila2...

itu kata dia...

saya kata..

hari ini...
saya cintakan dia...

besok..
saya yakin saya masih cintakan dia...

lusa..
pasti saya masih cintakan dia..

sampai bila...
mungkin selagi saya bernyawa...

tapi...

itu kata dia...
itu kata saya...
 
bukan saya yang tentukan hati dia akan tetap jadi milik saya selamanya...

bukan kuasa saya untuk pastikan cinta dia hanya untuk saya..

diluar kemampuan saya untuk halang dia dari jatuh hati pada yang lain selain saya..

bukan kuasa dia juga untuk pastikan saya sentiasa jadi miliknya..

bukan kemampuan dia untuk tentukan yang cinta saya selamanya untuk dia..

bukan dia yang tentukan yang saya akan sentiasa ada untuknya...
kerana..

cinta itu..
sebenarnya milik Allah...

kasih itu...
anugerah Allah..

sayang itu..
hadiah Allah...

Allah bagi pinjam cinta dia pada saya...
semuanya milik Allah...

hanya Allah yang mampu kekalkan cinta dia untuk saya...

hanya Allah yang berhak tentukan yang dia akan jadi milik saya selamanya..

hanya Allah jualah yang berkuasa kekalkan kasih sayang dia hanya untuk saya...

tapi...

jika takdir Allah adalah sebaliknya...

jika kasih dia untuk saya hanya sementara...

jika cinta dia untuk saya bukan untuk selamanya..

jika hati dia bukan pada saya hingga ke akhirnya...

siapalah saya untuk mempersoalkannya...

siapalah saya untuk mempertikaikannya...

siapalah saya untuk menghalangnya...

kerana..
segalanya adalah milik Allah jua..

 kerana itu..
saya redha jika cinta,kasih,sayang
yang Allah hadiahkan pada saya hari ini..
ditarik semula oleh tuannya..

saya pasrah jika hatinya..
ditakdirkan bukan milik saya lagi suatu hari nanti...

saya akur..
jika..
hatinya diisi insan lain 
yang lebih berhak suatu ketika nanti..
kerana....
semua itu milik Allah...

cuma..
rayu saya pada Tuhan...

jangan ambil semula cintanya dari saya..

jangan tarik semula kasihnya untuk saya...

jangan palingkan hatinya dari saya..

jangan padamkan sayangnya untuk saya..

izinkan dia menyayangi saya seumur hidupnya..

benarkan kami sentiasa bersama dalam cinta...

biarkan kami kekal berdua di dunia..
sampai ke syurga...

benar...
cinta itu milik-Mu..
 tapi benarkan kami memilikinya..

benar...
kasih itu milik-Mu..
tapi izinkan kami merasainya...

benar..
 sayang itu milik-Mu..
tapi biarkan ianya kekal bersama kami selamanya...

kasihanilah kami...
rahmatilah kami...
bahagiakanlah kami..
hanya pada-Mu kami merayu...
hanya pada-Mu kami mengharap...
hanya pada-Mu kami memohon...
 pertemukanlah jodoh kami...
kekalkanlah...
dan temukanlah kami semula di syurga...
amin...ya Allah...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, November 25, 2010

Rasulullah S.A.W Laknat Perempuan Nipiskan Bulu Kening




FIRMAN Allah bermaksud: Dan katakan kepada perempuan-perempuan yang beriman, supaya mereka menahan sebahagian penglihatan, memelihara kehormatannya dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya) selain daripada yang nyata (mesti terbuka daripada bahagian badannya yang sangat perlu dalam pekerjaan sehari-hari, seperti mukanya dan tapak tangan). Dan hendaklah mereka sampaikan kudungnya ke leher (tutup kepalanya sampai ke leher dan dadanya), dan tiada memperlihatkan perhiasannya (tubuhnya), kecuali kepada suaminya, bapanya, bapa suaminya, anak-anaknya, anak-anak suaminya, saudara-saudaranya, anak-anak saudara lelaki, anak-anak saudara perempuannya, sesama perempuan Islam, hamba sahaya kepunyaannya, lelaki yang menjalankan kewajibannya tetapi tidak mempunyai keinginan (terhadap perempuan - umpamanya pelayan-pelayan lelaki yang sudah tua dan tiada lagi mempunyai keinginan kepada perempuan) dan kanak-kanak yang belum mempunyai pengertian kepada aurat perempuan. Dan janganlah mereka pukulkan kakinya, supaya diketahui orang perhiasannya yang tersembunyi (misalnya melangkah dengan cara yang menyebabkan betisnya terbuka atau perhiasan seperti gelang/rantai kakinya nampak). Dan taubatlah kamu semuanya kepada Allah, hai orang yang beriman, supaya kamu beruntung. (Surah an-Nur, ayat 31) 


Wahai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang. (Maksud surah al-Ahzab, ayat 59) 


Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Menurut Bukhari, Nabi Muhammad saw melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening. (Hadis riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari) 


Siapa saja wanita yang memakai wangi-wangian, kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zina. (Hadis riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban) 


Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya. (Hadis riwayat at-Thabrani)


Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) 


Asma binti Abu Bakar menemui Rasulullah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasulullah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja." (Hadis riwayat Muslim dan Bukhari. 


Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya. (Hadis riwayat at-Tabrani dan Baihaqi).


 Sumber : facebook orang

sedarlah wahai hati

lumrah kehidupan.....
apa yg ada d depan mata selalu tak di hiraukan....
kita selalu tak menyedari kehadirannya....
kerana kita sibuk mengejar yg bukan d depan mata...
sibuk mencari yang lain...
sibuk mnanti sesuatu yg pasti xkan kita miliki...
lantas, mengapa perlu menanti...
mengapa perlu menunggu..
mengapa perlu mengharap.....
sedangkan kita sedar dan yakin
dia bukan milik kita......
hati & cintanya telah d miliki.....

sedarlah wahai hati......
sedarlah wahai diri....
jangan sibuk mengejar cinta duniawi...
sedangkan cinta ukhrawi lebih hakiki...
usah d harap cinta duniawi....

sedarlah wahai hati....
cintakan Allah xkan mengecewakan hati,
xkan mengecewakan diri.....
cinta yg kekal abadi....

sedarlah wahai diri,
cintakan manusia takkan kekal abadi..
selalu mengecewakan diri.....
selalu melalaikan hati....

sedarlah wahai hati...
serahkan cintamu pada yg ABADI...
pasti cintamu akan d balas nanti...

 ingatlah,
Allah xpernah mengecewakan hambaNYa.....
SELANGKAH kau menghampiriNYA,
SERIBU langkah DIA menghampirimu..

Ya Allah,
hanya satu pntaku...
moga KAU kurniakan kami,
jodoh yg elok akhlaknya....
yg akan mmbawa kami
ke jalan yg ENGKAU redhai....
aminnn...





~NUKILAN RASA~
nana
12:26 pm, 25/11/2010

Tuesday, November 23, 2010

fuhhh legaaaaaaaaaa....

leganya rasa hati...
hihihihh...
dah blh simpan bku dah... letak dlm beg untk d kembalikan kat skolah
xkisah la, gagal ka lulus ka.....
aku dah usaha..
tawakal jak la...uhuhuh..
tp msh jg xpuas hati ni....
alahai, knapa la org yg jaga exm tu ckp suroh cek balik...
aku kalo dah d suroh cek blik, mstila akan ada jwpn yg aku ubah..
jwpn yg mmg betulll
bila d ubah jadi slh la..
apala nana ni...huhuhu...
tolak 1 markah dah.....
tolak tjwid dlm 20 mrkh..
hilang dah 21 mrkh....
tolak2 lagi...
tinggal brapa ntah...
alhmdulillah la surh yg aku hafal tu masuk exm....
nervous punya pasal, bnyk hkm tjwid aku lupak...
rasanya 2 drp 5 jak yg betul time ujian lisan tu...
huhuhh...
xpala, barang yg lepas jgn d kenang...
tawakal2....




fokus on kemas2 barang..
sabah here i'm come...... yea2......
kita enjoy.....




Monday, November 22, 2010

:malas mode:

esok dah nak EXAM dah.....

tapi blm abis study lagik...

nota,
makin d baca,
makin pening kepala, 
makin aku keliru,
makin aku sedar,
ilmu ku hanya sedikit.......

aku mmg xbrapa sgt bab2 tajwid ni...
blh d katakan lmbap la dlm bhasa kasarnya...huuhuhh..
nervous2......
mcm nak duduk final exm la pulak....
ingtkan lepas abis final exm thn lepas,
xkan ada mood exm mcm ni lagi...
tapi, ade la pulak..
aiyakkkk....
saba je la....
huhuhuhu....

hadis rasullullah:
 "MAN JADDA WA JADA"
" sesiapa yg bersungguh-sungguh, akan memperolehinya "



 persoalannya, adaka aku sudah berusaha bersungguh-sungguh?????

entahhh..... akupun xtau nak jawab apa..
kalau ada rzki, adala..
kalu xda, apa blh buat.....
sabarrr jak la

 





 

Sunday, November 21, 2010

Selamat berjuang

siap dah kerja..

sekarang, aku kena tmpukan prhatian untuk STUDY...

chaiyok2 nana....

harap2 aku berjaya dlm ujian ari selasa nii...

moga2 segala urusanku d permudahkan.. aminnnn...

kalo xberjaya jg, mgkin bkn rezki aku..

aku terima dgn redha.. :(..

pasti akan ada hkmah d sebaliknya..

tp aku harap2 aku bjaya.. sbb xda keja lain dah..

sian kan???? huhuhu

akhir kata, terimala pntun dr saya (skemanya ayat),...
ilham dtg tiba2...

usaha tangga kejayaan...
study untk ujiannn..
moga berjaya mgharungi cabaran...
moga tabah mnempuh ujian..
 


Friday, November 19, 2010

Pertemuan & Perpisahan..

"Pertemuan dan perpisahan
Adat manusia biasa
Hilang di mata tapi di hati tidak lupa
Berdoalah kita gar aman dan sentosa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa"

~ suasana pilu... ckgu yg pndah mmberi kata2 akhir~


::: sempattttt ::::


 ~ jalan2 kat the spring untk kali terakhir ~


::: time mmberi hadiah untuk mggu BI... rumah MERAH menang wooooo ::::


renung2kan...
Tiap pertemuan pasti akan ada perpisahan....
dah mnjadi adat dalam kehidupan.......
biar pun sedih rasa hati ini..
tapi kita perlu merelakannya....
ingatla, setiap yg berlaku pasti akan ada hkmahnya...
mgkin kita xsedar skarang...
tapi, percayalah kita akan mnyedarinya kelak....


Thursday, November 18, 2010

Dadali - Disaat Aku Mencintaimu


DENGAR, BACA & HAYATI...
sebuah kisah cinta yg menyayat hati... sedih sgt bila baca critanya... :(

Wednesday, November 17, 2010

selamat hari raya aidiladha....



pstttttt :)
**** Thanx untk aefa sbb u follow me...berbangga la anda sbb mnjadi org pertama yg follow me...(ayat skema).hahahaa.. ..****

Tuesday, November 16, 2010

Bila Kita Minat Kat dia..

Saya percaya semua orang mest ada crush kt sesorng kn??
bila kite mnat kat org tu

1)   kte asyk brharap dia mncul dpan kite..kite dok bce jampi serapah mntak2 kita dapat jmpe dia.haha..

2)  Pstu kalo dia lalu sbelah kte,kite mula pura2 xnmpak tapi dalam hati ‘aish…cepat la tego..ak dah jln punya slow ni’..haha..ak tau korg mmg cmni sbb ak la slh sorg tu..^.^

3) bile dia tego kite,dpan dia mke maintain je..tnye dia cm kwan bese je..pas dia pergi je..peh..kalo ad krusi dpan korg,cnfirm patah sbb korg sepak..hehe..punye la happy pdahal dia just tnye ‘watpe tu’…

4) tapi bile dia xtego kte,mula la..masuk blik mke cam mati laki..mula pkir ‘nape dia xtego ak td..nk kata xnmpak,dh lalu sbelah..ke dia tau ak ske dia,dia xnak lyan ak..ke dia…..or dia…..’.mule la korg pkir ap sebab dia xtgor korg~

5)lagi 1,kalo korg ske kat dia,mle la kwan2 korg jd mngsa..lg2 yg mne rapt ngn korg..tiap2 hari nak cte..brdarah telinga kwan2 korang tu..roommate lagi r..cm orang gila kite brcerita tp kwan2 kite baik..walaupun dah tau jlan cte tu,diorg tetap dengar..*thnx r roommateku n kwan2 yg menahan telinga*

6)bila waktu cuti sem,peh~lagi r..dah r xleh tgk mke dia..seb baik ad fb~connecting people..haha..tp ble dia on9,xtau nk tgo pe..so,korg tgk jela..ble skali dua nak tego hai boleh tahan lg..tp kalo tiap2 ari nak tego dulu,kite pun rse segan..so trpksa la tahan hati..

7) apa status dia kat fb,smua nk like..bile status dia sedih,mule kte tnye dia..tp plg sedih kalo status dia pasal orang lain..dan psal hati dia kt pmpuan lain..nk mrah xleh,nk like pon xleh..tgk je la..pstu amek bntal..tutp muke pastu jerit..

8)tp ble dia komen2 dgn kwan2 dia,n dia brsungguh kata yg dia still single,mula r..snyum xnmpk mata..even kte tau mybe dlm hati ad org..tp kte ttp wat xtau..slagi mulut dia xkate sndiri,slagi tu kita ttap anggap dia single..

9)kalo kite nmpak brang2 yg dia ske,kte pun jd ske kat barang tu..dia ske minum air oren brand X,kite pun ske..asal g koop je,nk bli air,amek ape yg dia ske..ble nk ble ice cream pon ingat dia..tp ble kite nk bli asam ttbe tringat dia bese kate ‘makan asam xelok..xyah bli’..trus xjadi nk bli..mak kte punya la payah pujuk kte jgan mkan asam,dia ckp cmtu je trus dgr~tp ble dpan dia,trus g bli asam..saje nk attntion dia..

10)last skali r..korg msti brharap 1hari korg leh confess kt dia..n dtrima..tp untuk mse skrang korg hnye tgk dia dari jauh je*yg dkat tu ok la*..macam kwan2 saya kate ‘g je la cnfess kat dia’..ape diorg ingt ak cnfess ni cm nk bli gula2..sng2 je~kena r ada azam yg kuat,mke tebal baru leh cnfess..

So, kpada ssiapa yg ad crush tu r,sye sgt pham prasaan n keadaan korang..tp yg pnting kita kne la syg lbih kt yg kat atas,THE ONLY ONE..n oso kite nyer FAMILY..

*kalo nk share,sya xkisah coz hati pmpuan smua sama..hehe*

pinjam dari:  facebook 

♥ CinTa Dia Bukan MiliK saYa ♥

hari ini...
dia kata.. dia cintakan saya...

besok?
dia kata...dia akan cintakan saya juga...

lusa?
dia kata..dia tetap akan cintakan saya...

sampai bila?
dia kata..dia janji sampai bila2...

itu kata dia...

saya kata..

hari ini...
saya cintakan dia...

besok..
saya yakin saya masih cintakan dia...

lusa..
pasti saya masih cintakan dia..

sampai bila...
mungkin selagi saya bernyawa...

tapi...

itu kata dia...
itu kata saya...
 
bukan saya yang tentukan hati dia akan tetap jadi milik saya selamanya...

bukan kuasa saya untuk pastikan cinta dia hanya untuk saya..

diluar kemampuan saya untuk halang dia dari jatuh hati pada yang lain selain saya..

bukan kuasa dia juga untuk pastikan saya sentiasa jadi miliknya..

bukan kemampuan dia untuk tentukan yang cinta saya selamanya untuk dia..

bukan dia yang tentukan yang saya akan sentiasa ada untuknya...
kerana..

cinta itu..
sebenarnya milik Allah...

kasih itu...
anugerah Allah..

sayang itu..
hadiah Allah...

Allah bagi pinjam cinta dia pada saya...
semuanya milik Allah...

hanya Allah yang mampu kekalkan cinta dia untuk saya...

hanya Allah yang berhak tentukan yang dia akan jadi milik saya selamanya..

hanya Allah jualah yang berkuasa kekalkan kasih sayang dia hanya untuk saya...

tapi...

jika takdir Allah adalah sebaliknya...

jika kasih dia untuk saya hanya sementara...

jika cinta dia untuk saya bukan untuk selamanya..

jika hati dia bukan pada saya hingga ke akhirnya...

siapalah saya untuk mempersoalkannya...

siapalah saya untuk mempertikaikannya...

siapalah saya untuk menghalangnya...

kerana..
segalanya adalah milik Allah jua..

 kerana itu..
saya redha jika cinta,kasih,sayang
yang Allah hadiahkan pada saya hari ini..
ditarik semula oleh tuannya..

saya pasrah jika hatinya..
ditakdirkan bukan milik saya lagi suatu hari nanti...

saya akur..
jika..
hatinya diisi insan lain 
yang lebih berhak suatu ketika nanti..
kerana....
semua itu milik Allah...

cuma..
rayu saya pada Tuhan...

jangan ambil semula cintanya dari saya..

jangan tarik semula kasihnya untuk saya...

jangan palingkan hatinya dari saya..

jangan padamkan sayangnya untuk saya..

izinkan dia menyayangi saya seumur hidupnya..

benarkan kami sentiasa bersama dalam cinta...

biarkan kami kekal berdua di dunia..
sampai ke syurga...

benar...
cinta itu milik-Mu..
 tapi benarkan kami memilikinya..

benar...
kasih itu milik-Mu..
tapi izinkan kami merasainya...

benar..
 sayang itu milik-Mu..
tapi biarkan ianya kekal bersama kami selamanya...

kasihanilah kami...
rahmatilah kami...
bahagiakanlah kami..
hanya pada-Mu kami merayu...
hanya pada-Mu kami mengharap...
hanya pada-Mu kami memohon...
 pertemukanlah jodoh kami...
kekalkanlah...
dan temukanlah kami semula di syurga...
amin...ya Allah...