Friday, December 31, 2010

ahlan wa sahlan 2011

hmmmmmm.. ari ni dah 31/12/2010..
sedar xsedar kita dah berada d hari terakhir 2010.....

isu ketidakpuasan hati rakyat indon kpd rakyat Malaysia msh berlarutan....
walaupun aku xsuka bola, tp aku ikut jg perkembangan.....
kadang2 aku bukak jugak kat FB... aiiii, melampau2 jak.....
sakit ati ni tauuuu...... sabar jak la......
terimalah kekalahan dengan hati terbuka..
xkan tu pun mau gaduh ka??jgn la gaduh2 bah... xmo xmo xmo... :)


ok, kita smbung pulak pasal tahun baru....
so, apa yg berlaku pada tahun ni???
banyak yg manis orr bnyk yg pahit???hihiihh
azam tahun baru??? dah tercapai ke azam yg lama???
xkesah la kann……
sama ada azam tu dah tercapai ke, belum ke, kita tetap akan menyambut tahun baru……
aku nak wish la… 
 SELAMAT TAHUN BARU 2011
MOGA TAHUN INI LEBIH BAIK DARI TAHUN 2010 DAN TAHUN2 SEBELUMNYA….
AKANKU BAWA KENANGAN MANIS TAHUN 2010 KE TAHUN 2011…
DAN KU NOKTAHKAN KENANGAN PAHITKU DI TAHUN 2010 DI SINI.. TITIK……
MOGA AKU SENTIASA TABAH MENGHADAPI UJIAN & DUGAAN HIDUP INI YA ALLAH….
JAUHI DIRIKU DARI FITNAH DUNIA YG MENIPU INI…..
GOOD BYE 2010 AND WELCOME 2011…….
ku tinggalkan 2010 dengan 1001 kenangan manis yg sentiasa ku kenang :)


Wednesday, December 29, 2010

2x5


selesai dah mmbaca novel 2x5...
walaupun tajuknya mcm pelik, tp yg pelik tu la yg best..
betul x???hehehee :)
sempoi betul bhasa dlm novel ni...
drp 5 bntang, aku bagi 4.5 bintang..hihiihi...

lepas ni nak smbung baca novel apa pulak erk????






Sunday, December 26, 2010

Matahari Cerah Lagi

baru je abis mmbaca MATAHARI CERAH LAGI....
komen aku?? best la.. kalo xbest, xkan aku tulis kat sini kan....


sinopsis: 

Suha menempuh kehidupan terpencil berbanding rakan seusia. Dikongkong oleh Saidah yang diamanahkan menjaganya demi melampiaskan tamak haloba ke atas harta pusaka. Kongkongan menjadikan dia dewasa keseorangan, terabai daripada segala-galanya, dinafikan pendidikan malah lebih memilukan dia tidak dapat mengatur masa hadapannya lalu dipaksa menerima kehadiran Yem.

Namun, naluri semula jadi mengatasi kekangan psikologi, tetap mengambil tempatnya tatkala dia bertemu Munir, lelaki separuh abad yang membawa sinar secerah matahari pagi. Tetapi malangnya, Munir dirundung tekanan jiwa yang amat parah. Berdendam dengan anaknya sendiri, Adam yang membesar bersamanya di samping tiga anak yang lain. Akhirnya Munir tekad menyunting Suha dek kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar.

Adakah Suha terus nestapa?

Mengapa Adam menjadi mangsa dendam?
Dan...
Mampukan Yem menggapai cintanya?

Matahari Cerah Lagi membuka tabir, seorang gadis terabai hidupnya namun tetap mendambakan cinta... Suha.

Matahari Cerah Lagi menzahirkan cinta yang tidak sewajarnya wujud... Adam.

Matahari Cerah Lagi mengupas perspektif cinta yang telus... Yem.

Matahari Cerah Lagi menelusuri psikologi seorang yang kehilangan cinta... Munir.


macam2 jak yg d lalui watak utama novel ni NASUHA.........
kebanyakannya kisah sedih....
tersentuh jugak hatiku mmbacanya..huhuuhhu :(
moga matahari hidupku juga kembali cerah


Friday, December 24, 2010

Gelak Tergolek....

ari ni selesai aku membaca GELAKTERGOLEK....
mula2 tu, aku baca kat penulisan2u....
tp xabis la.. smpai bab 10 jak...
kebetulan cousinku ada beli buku ni...
dia offer nak bagik pnjam, aku apa lagi..
pantang d offer...
aku pnjam la...
best la cita ni..
tp ada 18sx ckit......
lawak novel ni..
kadang2 aku terfikir juga, ada ka bnda ni terjadi... 
lawak dalam novel ni x logik jugak..hehehe
tapi belasahla, baca jugak smpai abis....


dialog yg betul2 mencuit hatiku...

" aku terima nikahnya Siti Maimun b Ibrahim dgn mas kahwinnya 30 Rakaat tunai.... " - Rahman

" 30 Ringgit.. bukan 30 Rakaat.. org sembahyang tarawih pun x sampai 30 rakaat.. " -Tuk kadi....

ada jugak peristiwa2 yg lucu......

adaka patut org pegi kursus kawen pakai jubah ngan serban skali.. makk aiii.. dahla salah pegi kursus pulak tu.... rupa2nya dia pegi kursus jualan lansung.. aiii, lucu betulll... :)

and mcm2 lagilah pristiwa lucu berlaku kat Rahman n isterinya..hihiihih....
kalo nak baca yg on9 punya klik kat sini yerrr...

kalo nak baca yg full version punya, carikla kat kedai2 buku yg berhampiran... hihihi...

akhir kata, renung2kan & selamat membaca....

 






Luahan Rasa

Terasa ingin menangis,
Lepaskan beban yg sarat dalam hatiku d waktu ini,
Lepaskan derita yg melanda diriku ketika ini ,
Lepaskan kesedihan diriku kala ini,,

Terasa ingin berlari,
Tinggalkan semua ini,
Tinggalkan sengsara ini,
Tinggalkan derita ini...



nukilan rasa....
 



Tuesday, December 21, 2010

20/12/2010

20/12
hari yg sangat bermkna untukku
mcm2 je bnda terjadi....huhuhuhu......
ada best, ada yg xbest..
tp rasanya, bnyk yg xbest drp yang best la....hehehee ;)


  1. mula2 skali tentula crita best kan.. ari org dapat gaji.. tp aku blm ambik lg gji tu..... blm d perlukan kot... nak menabung untuk masa hadapan.. chewahhhhhh..... :)
  2. dtg lewat kat skolah......... dahla dtg kat seberang tu dekat2 jam 9... gangster la konon... nervous jg la kan.. dtg lewat..... tunggu tambang lagi... lama la.. tnsion betul aku..
  3. bila perahu tambang datang, berpaksa advanture.. naik perahu tambang yg satu lagi, then baru smpai ke perahu tambang yg ambik aku.... air kering.. biasala.. dugaaannnnnn....
  4. datang2 kat skolah, sekolah knci la pulak.. aiii, geram aku... rupa2 nya GB cuti.... huh, selamat.....hehehe.. nak xnak, terpaksa jg tggu skolah d bukak....
  5. bila bilik guru d bukak, xlama lepas tu, datang la someone yg xperlu aku crita kan kat sini... buat sakit ati jak...... huhuh... xsuka la aku.....
  6. dekat2 jam 1030 pagi, aku pun blah... malas nak tggu lama2 kat bilik guru tu.....
  7. dalam perjalanan kat pengkalan, tau apa yg berlaku.. aku jumpa ular.... dekat kaki pulak tu.... huh, terkejut la aku..... aku terus berlari meninggalkan kakak ku..hihiih.. sori kak..... masih terbayang bayang d ruang mata ku sampai ari ni...ular tu kecik jak... tp panjang wooo.. huh, nasibla ular tu xmengganas n xserang aku... aku hmpir2 jg terpijak ular tu.. uiii, seram...
  8. tu je la aku nak crita kot... hahaha.. boring kan......


Ad + Iz

lepas Biarlah YM berbicara, aku terus baca AD + IZ...
best jg la... tp kureng ckit dr Biarla ym berbicara...
kurang ckit jer tau.....hehehee ;)


sapa2 nak bace, klik kat sini k....
selamat membaca.......




Sunday, December 19, 2010

Biarlah YM berbicara




baru habis mmbaca BIARLAH YM BERBICARA... komen aku??? syiok sgt2.. best3...... xrugila kalo baca novel tu... blh gak baca on9 kat sini.... tp aku lebih suka baca novel la.. sbb kalo baca on9, xleh baring2.. kalo baca novel blh la baring2.. baca dlm toilet pun blh kot...hihihihi....

bila dah abis baca novel ni, rasa mcm nak cari kekasih kat ym la pulak...hahahaha.. gatai...... pengaruh novel la katakn.....  ;)

sinopsis BIARLAH YM BERBICARA:

Abang Kamal Walaupun segunung cinta yang kau hadiahkan padaku, terasa tidak akan merawat pedih tingkahmu pada diri ini. Namun, mengapa ketulusanmu akhirnya memercik simpati di hati? Membuat hatiku berlagu sendu? Mengalun irama indah di hati…

Encik Firdaus Memandang wajahmu, mengapa debar sering bertandang? Cintakah itu? Sungguh aku tidak pasti kerana cinta memang tidak pernah wujud di hati ini. Dan kalau bukan cinta, kenapa pula cemburu sering mengejar langkah ini? Cemburu pada bahagiamu yang tidak bertepi…

Charming… Siapa pun engkau, mengapa aku rasa begitu rapat padamu? Hatiku begitu hampir denganmu. Derai tawamu, membelai bahagiaku. Bicara tanpa wajahmu, membuat aku kelemasan menanggung rindu. Sungguh aku ingin mewujudkanmu di alam nyata. Namun, keberanian tidak pernah muncul di hati ini, sedang citaku cuma satu. Menjadi suri di hatimu…

AkuAku penasaran sendiri. Penasaran dalam mencari erti cemburu dan rindu. Mentafsir di mana letaknya cinta, sayang dan simpati. Kelirunya pabila semua rasa berkumpul menagih pada hati yang satu. Sungguh aku penasaran melalui simpang-siur permainan duniawi ini….


Saturday, December 18, 2010

.....CinTa DalaM DiaM....... CinTa DalaM Hati....

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mau merosak kesucian dan penjagaan hatinya..dan juga hatimu.

karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu.. menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merosakkn izzah dan iffahmu ..

karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ..karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...

ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah

karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?

dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,biarkan ia tetap diam ...

jika dia memang bukan milikmu, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

kisah menarik antara saidina ali dan puteri Rasulullah s.a.w,Fatimah....

Ali bin Abi Talib waktu itu mahu mlamar Fatimah putri rasulullah..tp krana dia x ada wang utk beli mahar, maka dia mmbatalkn niatnya..Ali segera brhijrah utk bkerja dan mngumpulkn wang..pd saat Ali sdang bkerja keras, dia mndapat khabar bahawa Saidina Abu Bakar mlamar Fatimah..wah cmna prasaan Ali.. Fatimah dah dlamar oleh sEseorang yg ilmu agamanya tinggi.. lebih hebat dari Ali.. kata Ali, Ya Allah,dia dah mndahului..sedih..tp Ali tetap bkerja kuat..
Lalu stelah bbrapa lama, Ali mndengar lamaran Abu Bakar kpd Fatimah itu ditolak. Ali trkejut dan gembira.. stelah mndngr khabar itu, Ali bkerja keras lg spaya cpt kumpul duit n buat mahar n lamar Fatimah..lama lps tu,dengar plk saidina Umar al khattab mlamar Fatimh.. skali lg Ali sedih..tp lps tu dngr kata lamaran tu ditolak Fatimah.. Ali sonok balik..

Tp lps tu ali sedih balik sbb dngr khabar usman affan minang fatimh plk..huhu..bgtu bnyk ujian..ali fikir,dh yg ketiga nih..msti fatimh trima.huhu..ali sudah hmpir putus asa..tp lps tu.....ali dngr lamarn  saidina usman pn ditolak..khabar y plg best bt ali..^^

Kwn2 ali mula soh ali p minang cpt...dgn sgera ali mmberanikn diri mlamar ftimah dr Rasulullah s.a.w...dn jwpnnya......yaa...diterima..kerana trnyata mmg dr dulu ftimah ada mnyimpan perassan pd ali.. mnanti ali mlamar..mcmtu jgk dgn ali.ada prassan pd fatimah..tp mereka berdua sabaaaaar bangat sembunyikn perasaan smpai saatnya tiba...smpai saat ijab  kabulnya sah...hebat kn???ali sudah didahului 3 org yg hebat sblumnya..tp kedukaan tu dibalas dgn kemanisan yg xterhingga..Yup, sekali lagi, kata-kata ini pasti akan muncul dalam benak anda >>>
“Jodoh memang tidak kemana”Naah, dari cerita itu, lebih memperjelas lagi kan bahwa “Cinta itu, mengambil kesempatan , atau mempersilakan yang lain”


kopipes : Facebook



 


Thursday, December 16, 2010

demammmm

lama dah x memblog kan diri......hehehe :)
setelah pulih dr demam.. uii, lama jg aku demam erk..... 3 ari jg la....
xpenah la aku demam mcm ni.. 
mgkin xcukup rehat kot...
yala, smggu dua ni sibuk ngan perkahwinan abg2ku....

dan semalam aku mencemar duli.. setelah 9 tahun x gi ke klinik, aku akhirnya gi klinik... kih3
xtahan la... penin semacam jak kepalaku....
ubat pun blm habis mkn lagik... malasss......
sekarang demam2 tu msh ada.. tp xdala teruk sgt.....
selera mkn hilang......
kalo mkn pun confirm lepas tu muntah balik..
kalo smggu aku mcm ni, kurus la agaknya... agaknyaa la...hehehe


untuk perkongsian...

Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya”.
(HR. Bukhari no. 5660 dan Muslim no. 2571).

Janganlah kamu mencaci-maki penyakit demam, karena sesungguhnya (dengan penyakit itu) Allah akan menghapuskan dosa-dosa anak Adam sebagaimana tungku api menghilangkan kotoran-kotoran besi”. (HR. Muslim no. 2575).








Monday, December 13, 2010

Tuhan Masih Mencintaiku



sapa dah baca novel ni?? angkat kaki..........

sinopsis:

Azrul Rasyid mengalami perubahan 360 darjah dari segi sikap dan peribadi. Namun berhijrah dari kelaziman kepada sesuatu yang baru, segar dan lebih putih tidak semudah yang disangkakan. Ketika inilah ramai mengambil peluang membalas dendam dan memulangkan paku buah keras kepada Azrul. Hubungan dengan Khalida Atikah ada pasang surutnya. Dari meja hiburan yang sentiasa mengintai dan mengekori artis dan bermain dengan gosip, Azrul Rasyid, Khalida dan rakan lain sudah membuat tim baru. Mereka menyelongkar kisah getir masyarakat yang lebih menginsafkan. Malah Azrul dan Khalida berpeluang menyaksikan sendiri kegetiran pelarian perang sewaktu membuat liputan akhbar. Azrul berusaha mengumpul dana dan derma dari artis kenalannya dahulu untuk membantu mereka yang memerlukan. Akan tetapi ramai mempertikaikan... duit artis, duit hasil nyanyian. Apakah layak dijadikan sumbangan ke arah kebaikan?

Hidup peribadi Azrul Rasyid juga tertekan apabila kisah sejarah hitam ibunya menjadi buah mulut ramai. Baru kini Azrul memahami betapa sakitnya diri apabila difitnah dan dijadikan bahan gosip. Dia akhirnya mendapat tahu dia bukan anak kandung orang tuanya. Dia adalah anak yang tidak diingini. Ibunya satu ketika dahulu dirogol oleh bekas kekasih biarpun sudah bergelar isteri orang. Masalah bertambah sukar apabila yang kenangan bersama arwah Nureen sering menganggu tidurnya. Dosa silam tidak terbasuh dengan air mata biarpun saban malam dia menekur di sejadah memohon ampun. Cik Latifah yang sudah keluar dari wad sakit jiwa kembali mengganas. Dendamnya sampai mati!

Hanya kekuatan iman dan ketabahan yang luar biasa membantu Azrul Rasyid bangkit dari puing-puing luka cerita lama.

 sumber: PTS

crita ni adalah smbungan dari crita Menunggu Cinta Tuhan (MCT)



aku rasala, novel ni xdala best sgt berbandingMenunggu Cinta Tuhan... xtau la sebab apa.. mgkin sbb aku xterus baca novel tu kot...... aku baca lepas tu, buat keja.. lps tu baca balik... jd xda kosentrasi la... eh, yeker??????hehehe.. ntahla.. tp mmg MCT adalah lebih best dr TMM.... cayalah MCT..


Monday, December 6, 2010

selamat menyambut tahun baru.....1432 H.......

salam....
sedar xsedar, kita skrg dah berada d pgakhir tahun 1431H....
pelbagai cerita dan peristiwa yg mnarik & xkurangnya kisah2 sedih yg tlh kita lalui....
semuanya mgajar kita erti kehidupan.. (skemanya...)

jom kita sama2 kgsi DOA AWAL TAHUN & DOA AKHIR TAHUN...


Doa Akhir Tahun. Dibaca 3 kali pada penghujung waktu Asar, sebelum masuk waktu Maghrib.



Doa Awal Tahun. Dibaca sebanyak 3 kali selepas solat Maghrib.









Friday, December 3, 2010

yuhuuuu....

yuhuuuuu....
setelah seminggu x memblog, akhernya....
bizi la aku skarang... bizi ngan khidupan seharian..
lepas blik dr sabah, aku smbg keja sbg "guard kiut"....
hahahahaaa.. :)
terpaksa gi ke skolah tiap hari....
kerja yg mmboringkan...
tp apa blh buat, tpaksa jugak aku g skolah..
kalo x, gaji kena potong..huhuhuu..
biasala kan, "pekerja kontrak.."
jom kita tgok pic2 yg smpat aku ambik time d sabah mgu lpas....hehehe

 gmbar di KK 

 cantik kan?????

 ni dekat Kpg Naradau, Ranau... kpg kakak iparku...... ktorg tggal dekat2 cni tau... sejuk..... tp takut la sbb prjalanan kat sane kena lalu lereng2 bukit.. ada gaung lg tu..... advnture la....... :)


 gmbar candid


 ni lepas akad nikah.......


 majlis memotong kek....


 majlis bersanding.....


 kat cni la kami tggal... best sgt2.. bilik besar wooooo.....


 jalan2 d pasar malam...


 jalan2 lagiii...hehehe


 ni gambar aku time nak g jalan ni... dekat bilik hotel..


selesai akad nikah

 ~ psttttttt.... aku mls nak uplaod pic bnyk2... coz kat fb aku dah bnyk pic dah...ahahaha..... tgokla fb aku k.. :)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, December 31, 2010

ahlan wa sahlan 2011

hmmmmmm.. ari ni dah 31/12/2010..
sedar xsedar kita dah berada d hari terakhir 2010.....

isu ketidakpuasan hati rakyat indon kpd rakyat Malaysia msh berlarutan....
walaupun aku xsuka bola, tp aku ikut jg perkembangan.....
kadang2 aku bukak jugak kat FB... aiiii, melampau2 jak.....
sakit ati ni tauuuu...... sabar jak la......
terimalah kekalahan dengan hati terbuka..
xkan tu pun mau gaduh ka??jgn la gaduh2 bah... xmo xmo xmo... :)


ok, kita smbung pulak pasal tahun baru....
so, apa yg berlaku pada tahun ni???
banyak yg manis orr bnyk yg pahit???hihiihh
azam tahun baru??? dah tercapai ke azam yg lama???
xkesah la kann……
sama ada azam tu dah tercapai ke, belum ke, kita tetap akan menyambut tahun baru……
aku nak wish la… 
 SELAMAT TAHUN BARU 2011
MOGA TAHUN INI LEBIH BAIK DARI TAHUN 2010 DAN TAHUN2 SEBELUMNYA….
AKANKU BAWA KENANGAN MANIS TAHUN 2010 KE TAHUN 2011…
DAN KU NOKTAHKAN KENANGAN PAHITKU DI TAHUN 2010 DI SINI.. TITIK……
MOGA AKU SENTIASA TABAH MENGHADAPI UJIAN & DUGAAN HIDUP INI YA ALLAH….
JAUHI DIRIKU DARI FITNAH DUNIA YG MENIPU INI…..
GOOD BYE 2010 AND WELCOME 2011…….
ku tinggalkan 2010 dengan 1001 kenangan manis yg sentiasa ku kenang :)

Wednesday, December 29, 2010

2x5


selesai dah mmbaca novel 2x5...
walaupun tajuknya mcm pelik, tp yg pelik tu la yg best..
betul x???hehehee :)
sempoi betul bhasa dlm novel ni...
drp 5 bntang, aku bagi 4.5 bintang..hihiihi...

lepas ni nak smbung baca novel apa pulak erk????




Sunday, December 26, 2010

Matahari Cerah Lagi

baru je abis mmbaca MATAHARI CERAH LAGI....
komen aku?? best la.. kalo xbest, xkan aku tulis kat sini kan....


sinopsis: 

Suha menempuh kehidupan terpencil berbanding rakan seusia. Dikongkong oleh Saidah yang diamanahkan menjaganya demi melampiaskan tamak haloba ke atas harta pusaka. Kongkongan menjadikan dia dewasa keseorangan, terabai daripada segala-galanya, dinafikan pendidikan malah lebih memilukan dia tidak dapat mengatur masa hadapannya lalu dipaksa menerima kehadiran Yem.

Namun, naluri semula jadi mengatasi kekangan psikologi, tetap mengambil tempatnya tatkala dia bertemu Munir, lelaki separuh abad yang membawa sinar secerah matahari pagi. Tetapi malangnya, Munir dirundung tekanan jiwa yang amat parah. Berdendam dengan anaknya sendiri, Adam yang membesar bersamanya di samping tiga anak yang lain. Akhirnya Munir tekad menyunting Suha dek kerana marahkan nyamuk kelambu dibakar.

Adakah Suha terus nestapa?

Mengapa Adam menjadi mangsa dendam?
Dan...
Mampukan Yem menggapai cintanya?

Matahari Cerah Lagi membuka tabir, seorang gadis terabai hidupnya namun tetap mendambakan cinta... Suha.

Matahari Cerah Lagi menzahirkan cinta yang tidak sewajarnya wujud... Adam.

Matahari Cerah Lagi mengupas perspektif cinta yang telus... Yem.

Matahari Cerah Lagi menelusuri psikologi seorang yang kehilangan cinta... Munir.


macam2 jak yg d lalui watak utama novel ni NASUHA.........
kebanyakannya kisah sedih....
tersentuh jugak hatiku mmbacanya..huhuuhhu :(
moga matahari hidupku juga kembali cerah

Friday, December 24, 2010

Gelak Tergolek....

ari ni selesai aku membaca GELAKTERGOLEK....
mula2 tu, aku baca kat penulisan2u....
tp xabis la.. smpai bab 10 jak...
kebetulan cousinku ada beli buku ni...
dia offer nak bagik pnjam, aku apa lagi..
pantang d offer...
aku pnjam la...
best la cita ni..
tp ada 18sx ckit......
lawak novel ni..
kadang2 aku terfikir juga, ada ka bnda ni terjadi... 
lawak dalam novel ni x logik jugak..hehehe
tapi belasahla, baca jugak smpai abis....


dialog yg betul2 mencuit hatiku...

" aku terima nikahnya Siti Maimun b Ibrahim dgn mas kahwinnya 30 Rakaat tunai.... " - Rahman

" 30 Ringgit.. bukan 30 Rakaat.. org sembahyang tarawih pun x sampai 30 rakaat.. " -Tuk kadi....

ada jugak peristiwa2 yg lucu......

adaka patut org pegi kursus kawen pakai jubah ngan serban skali.. makk aiii.. dahla salah pegi kursus pulak tu.... rupa2nya dia pegi kursus jualan lansung.. aiii, lucu betulll... :)

and mcm2 lagilah pristiwa lucu berlaku kat Rahman n isterinya..hihiihih....
kalo nak baca yg on9 punya klik kat sini yerrr...

kalo nak baca yg full version punya, carikla kat kedai2 buku yg berhampiran... hihihi...

akhir kata, renung2kan & selamat membaca....

 




Luahan Rasa

Terasa ingin menangis,
Lepaskan beban yg sarat dalam hatiku d waktu ini,
Lepaskan derita yg melanda diriku ketika ini ,
Lepaskan kesedihan diriku kala ini,,

Terasa ingin berlari,
Tinggalkan semua ini,
Tinggalkan sengsara ini,
Tinggalkan derita ini...



nukilan rasa....
 

Tuesday, December 21, 2010

20/12/2010

20/12
hari yg sangat bermkna untukku
mcm2 je bnda terjadi....huhuhuhu......
ada best, ada yg xbest..
tp rasanya, bnyk yg xbest drp yang best la....hehehee ;)


  1. mula2 skali tentula crita best kan.. ari org dapat gaji.. tp aku blm ambik lg gji tu..... blm d perlukan kot... nak menabung untuk masa hadapan.. chewahhhhhh..... :)
  2. dtg lewat kat skolah......... dahla dtg kat seberang tu dekat2 jam 9... gangster la konon... nervous jg la kan.. dtg lewat..... tunggu tambang lagi... lama la.. tnsion betul aku..
  3. bila perahu tambang datang, berpaksa advanture.. naik perahu tambang yg satu lagi, then baru smpai ke perahu tambang yg ambik aku.... air kering.. biasala.. dugaaannnnnn....
  4. datang2 kat skolah, sekolah knci la pulak.. aiii, geram aku... rupa2 nya GB cuti.... huh, selamat.....hehehe.. nak xnak, terpaksa jg tggu skolah d bukak....
  5. bila bilik guru d bukak, xlama lepas tu, datang la someone yg xperlu aku crita kan kat sini... buat sakit ati jak...... huhuh... xsuka la aku.....
  6. dekat2 jam 1030 pagi, aku pun blah... malas nak tggu lama2 kat bilik guru tu.....
  7. dalam perjalanan kat pengkalan, tau apa yg berlaku.. aku jumpa ular.... dekat kaki pulak tu.... huh, terkejut la aku..... aku terus berlari meninggalkan kakak ku..hihiih.. sori kak..... masih terbayang bayang d ruang mata ku sampai ari ni...ular tu kecik jak... tp panjang wooo.. huh, nasibla ular tu xmengganas n xserang aku... aku hmpir2 jg terpijak ular tu.. uiii, seram...
  8. tu je la aku nak crita kot... hahaha.. boring kan......

Ad + Iz

lepas Biarlah YM berbicara, aku terus baca AD + IZ...
best jg la... tp kureng ckit dr Biarla ym berbicara...
kurang ckit jer tau.....hehehee ;)


sapa2 nak bace, klik kat sini k....
selamat membaca.......


Sunday, December 19, 2010

Biarlah YM berbicara




baru habis mmbaca BIARLAH YM BERBICARA... komen aku??? syiok sgt2.. best3...... xrugila kalo baca novel tu... blh gak baca on9 kat sini.... tp aku lebih suka baca novel la.. sbb kalo baca on9, xleh baring2.. kalo baca novel blh la baring2.. baca dlm toilet pun blh kot...hihihihi....

bila dah abis baca novel ni, rasa mcm nak cari kekasih kat ym la pulak...hahahaha.. gatai...... pengaruh novel la katakn.....  ;)

sinopsis BIARLAH YM BERBICARA:

Abang Kamal Walaupun segunung cinta yang kau hadiahkan padaku, terasa tidak akan merawat pedih tingkahmu pada diri ini. Namun, mengapa ketulusanmu akhirnya memercik simpati di hati? Membuat hatiku berlagu sendu? Mengalun irama indah di hati…

Encik Firdaus Memandang wajahmu, mengapa debar sering bertandang? Cintakah itu? Sungguh aku tidak pasti kerana cinta memang tidak pernah wujud di hati ini. Dan kalau bukan cinta, kenapa pula cemburu sering mengejar langkah ini? Cemburu pada bahagiamu yang tidak bertepi…

Charming… Siapa pun engkau, mengapa aku rasa begitu rapat padamu? Hatiku begitu hampir denganmu. Derai tawamu, membelai bahagiaku. Bicara tanpa wajahmu, membuat aku kelemasan menanggung rindu. Sungguh aku ingin mewujudkanmu di alam nyata. Namun, keberanian tidak pernah muncul di hati ini, sedang citaku cuma satu. Menjadi suri di hatimu…

AkuAku penasaran sendiri. Penasaran dalam mencari erti cemburu dan rindu. Mentafsir di mana letaknya cinta, sayang dan simpati. Kelirunya pabila semua rasa berkumpul menagih pada hati yang satu. Sungguh aku penasaran melalui simpang-siur permainan duniawi ini….

Saturday, December 18, 2010

.....CinTa DalaM DiaM....... CinTa DalaM Hati....

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mau merosak kesucian dan penjagaan hatinya..dan juga hatimu.

karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu.. menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merosakkn izzah dan iffahmu ..

karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ..karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...

ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah

karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?

dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,biarkan ia tetap diam ...

jika dia memang bukan milikmu, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

kisah menarik antara saidina ali dan puteri Rasulullah s.a.w,Fatimah....

Ali bin Abi Talib waktu itu mahu mlamar Fatimah putri rasulullah..tp krana dia x ada wang utk beli mahar, maka dia mmbatalkn niatnya..Ali segera brhijrah utk bkerja dan mngumpulkn wang..pd saat Ali sdang bkerja keras, dia mndapat khabar bahawa Saidina Abu Bakar mlamar Fatimah..wah cmna prasaan Ali.. Fatimah dah dlamar oleh sEseorang yg ilmu agamanya tinggi.. lebih hebat dari Ali.. kata Ali, Ya Allah,dia dah mndahului..sedih..tp Ali tetap bkerja kuat..
Lalu stelah bbrapa lama, Ali mndengar lamaran Abu Bakar kpd Fatimah itu ditolak. Ali trkejut dan gembira.. stelah mndngr khabar itu, Ali bkerja keras lg spaya cpt kumpul duit n buat mahar n lamar Fatimah..lama lps tu,dengar plk saidina Umar al khattab mlamar Fatimh.. skali lg Ali sedih..tp lps tu dngr kata lamaran tu ditolak Fatimah.. Ali sonok balik..

Tp lps tu ali sedih balik sbb dngr khabar usman affan minang fatimh plk..huhu..bgtu bnyk ujian..ali fikir,dh yg ketiga nih..msti fatimh trima.huhu..ali sudah hmpir putus asa..tp lps tu.....ali dngr lamarn  saidina usman pn ditolak..khabar y plg best bt ali..^^

Kwn2 ali mula soh ali p minang cpt...dgn sgera ali mmberanikn diri mlamar ftimah dr Rasulullah s.a.w...dn jwpnnya......yaa...diterima..kerana trnyata mmg dr dulu ftimah ada mnyimpan perassan pd ali.. mnanti ali mlamar..mcmtu jgk dgn ali.ada prassan pd fatimah..tp mereka berdua sabaaaaar bangat sembunyikn perasaan smpai saatnya tiba...smpai saat ijab  kabulnya sah...hebat kn???ali sudah didahului 3 org yg hebat sblumnya..tp kedukaan tu dibalas dgn kemanisan yg xterhingga..Yup, sekali lagi, kata-kata ini pasti akan muncul dalam benak anda >>>
“Jodoh memang tidak kemana”Naah, dari cerita itu, lebih memperjelas lagi kan bahwa “Cinta itu, mengambil kesempatan , atau mempersilakan yang lain”


kopipes : Facebook



 

Thursday, December 16, 2010

demammmm

lama dah x memblog kan diri......hehehe :)
setelah pulih dr demam.. uii, lama jg aku demam erk..... 3 ari jg la....
xpenah la aku demam mcm ni.. 
mgkin xcukup rehat kot...
yala, smggu dua ni sibuk ngan perkahwinan abg2ku....

dan semalam aku mencemar duli.. setelah 9 tahun x gi ke klinik, aku akhirnya gi klinik... kih3
xtahan la... penin semacam jak kepalaku....
ubat pun blm habis mkn lagik... malasss......
sekarang demam2 tu msh ada.. tp xdala teruk sgt.....
selera mkn hilang......
kalo mkn pun confirm lepas tu muntah balik..
kalo smggu aku mcm ni, kurus la agaknya... agaknyaa la...hehehe


untuk perkongsian...

Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya”.
(HR. Bukhari no. 5660 dan Muslim no. 2571).

Janganlah kamu mencaci-maki penyakit demam, karena sesungguhnya (dengan penyakit itu) Allah akan menghapuskan dosa-dosa anak Adam sebagaimana tungku api menghilangkan kotoran-kotoran besi”. (HR. Muslim no. 2575).






Monday, December 13, 2010

Tuhan Masih Mencintaiku



sapa dah baca novel ni?? angkat kaki..........

sinopsis:

Azrul Rasyid mengalami perubahan 360 darjah dari segi sikap dan peribadi. Namun berhijrah dari kelaziman kepada sesuatu yang baru, segar dan lebih putih tidak semudah yang disangkakan. Ketika inilah ramai mengambil peluang membalas dendam dan memulangkan paku buah keras kepada Azrul. Hubungan dengan Khalida Atikah ada pasang surutnya. Dari meja hiburan yang sentiasa mengintai dan mengekori artis dan bermain dengan gosip, Azrul Rasyid, Khalida dan rakan lain sudah membuat tim baru. Mereka menyelongkar kisah getir masyarakat yang lebih menginsafkan. Malah Azrul dan Khalida berpeluang menyaksikan sendiri kegetiran pelarian perang sewaktu membuat liputan akhbar. Azrul berusaha mengumpul dana dan derma dari artis kenalannya dahulu untuk membantu mereka yang memerlukan. Akan tetapi ramai mempertikaikan... duit artis, duit hasil nyanyian. Apakah layak dijadikan sumbangan ke arah kebaikan?

Hidup peribadi Azrul Rasyid juga tertekan apabila kisah sejarah hitam ibunya menjadi buah mulut ramai. Baru kini Azrul memahami betapa sakitnya diri apabila difitnah dan dijadikan bahan gosip. Dia akhirnya mendapat tahu dia bukan anak kandung orang tuanya. Dia adalah anak yang tidak diingini. Ibunya satu ketika dahulu dirogol oleh bekas kekasih biarpun sudah bergelar isteri orang. Masalah bertambah sukar apabila yang kenangan bersama arwah Nureen sering menganggu tidurnya. Dosa silam tidak terbasuh dengan air mata biarpun saban malam dia menekur di sejadah memohon ampun. Cik Latifah yang sudah keluar dari wad sakit jiwa kembali mengganas. Dendamnya sampai mati!

Hanya kekuatan iman dan ketabahan yang luar biasa membantu Azrul Rasyid bangkit dari puing-puing luka cerita lama.

 sumber: PTS

crita ni adalah smbungan dari crita Menunggu Cinta Tuhan (MCT)



aku rasala, novel ni xdala best sgt berbandingMenunggu Cinta Tuhan... xtau la sebab apa.. mgkin sbb aku xterus baca novel tu kot...... aku baca lepas tu, buat keja.. lps tu baca balik... jd xda kosentrasi la... eh, yeker??????hehehe.. ntahla.. tp mmg MCT adalah lebih best dr TMM.... cayalah MCT..

Monday, December 6, 2010

selamat menyambut tahun baru.....1432 H.......

salam....
sedar xsedar, kita skrg dah berada d pgakhir tahun 1431H....
pelbagai cerita dan peristiwa yg mnarik & xkurangnya kisah2 sedih yg tlh kita lalui....
semuanya mgajar kita erti kehidupan.. (skemanya...)

jom kita sama2 kgsi DOA AWAL TAHUN & DOA AKHIR TAHUN...


Doa Akhir Tahun. Dibaca 3 kali pada penghujung waktu Asar, sebelum masuk waktu Maghrib.



Doa Awal Tahun. Dibaca sebanyak 3 kali selepas solat Maghrib.







Friday, December 3, 2010

yuhuuuu....

yuhuuuuu....
setelah seminggu x memblog, akhernya....
bizi la aku skarang... bizi ngan khidupan seharian..
lepas blik dr sabah, aku smbg keja sbg "guard kiut"....
hahahahaaa.. :)
terpaksa gi ke skolah tiap hari....
kerja yg mmboringkan...
tp apa blh buat, tpaksa jugak aku g skolah..
kalo x, gaji kena potong..huhuhuu..
biasala kan, "pekerja kontrak.."
jom kita tgok pic2 yg smpat aku ambik time d sabah mgu lpas....hehehe

 gmbar di KK 

 cantik kan?????

 ni dekat Kpg Naradau, Ranau... kpg kakak iparku...... ktorg tggal dekat2 cni tau... sejuk..... tp takut la sbb prjalanan kat sane kena lalu lereng2 bukit.. ada gaung lg tu..... advnture la....... :)


 gmbar candid


 ni lepas akad nikah.......


 majlis memotong kek....


 majlis bersanding.....


 kat cni la kami tggal... best sgt2.. bilik besar wooooo.....


 jalan2 d pasar malam...


 jalan2 lagiii...hehehe


 ni gambar aku time nak g jalan ni... dekat bilik hotel..


selesai akad nikah

 ~ psttttttt.... aku mls nak uplaod pic bnyk2... coz kat fb aku dah bnyk pic dah...ahahaha..... tgokla fb aku k.. :)