Friday, January 27, 2012

❤ SABAR... REDHA... KUAT... TENANG... MENANGIS ❤

❤ SABAR:
Sabar Di Sebalik Kemarahan
Sabar Di Sebalik Ujian
... Sabar Menyelesaikan Masalah

❤ REDHA:
Redha Dengan Ketentuan-Nya
Redha Terhadap Takdir-Nya
Redha Di Sebalik Setiap Yang Terjadi
Yakin Pasti Ada Hikmah Yang Allah Beri...

❤ KUAT:
Kuat Menghadapi Ujian
Kuat Melawan Nafsu Yang Tidak Baik
Kuat Mempertahankan Maruah Dan Agama
Kuat Menjalani Kehidupan Yang Penuh Berliku

❤ TENANG:
Tenang Menghadapi Kehidupan Yang Penuh Dugaan
Tenang Apabila Orang Berkata-Kata Nista Kepada Kita
Tenang Apabila Diri DiKhianati
Tenang Apabila Hati Dilukai

❤ MENANGIS:
Menangis Mengenangkan Dosa-Dosa Yang Lalu
Menangis Mengenangkan Kejahatan Dan Kesalahan Yang Lalu.

❤ "YA ALLAH, BINALAH UNTUKKU SEBUAH RUMAH DI SYURGA DEKAT DENGAN-MU". (DOA ASIAH....ISTERI FIRAUN).❤
 * sedang menyabarkan diri... xda makna cuti minggu ni sbb ada bengkel dari pagi smpai petang....huwaaaaaaaaaaaa... *
*hari ni sampai kat rumah jam 4 lebih sbb ada meeting..kepeningan sbb menahan lapar n duduk dalam bilik yg sempit n kepanasan....huhhu....
*sabarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me


Monday, January 23, 2012


DOA DALAM PENANTIAN

Ya Rabb...
Jauhkan lelah ini dari hatiku,
isi kembali hanya dengan kesabaran karena keyakinanku akan janji-Mu..
... Jagalah Bunga ini agar tiada pernah layu menanti sang Kumbang..
Tetap terjaga indah dalam Kesucian hati dan jiwa..
Tetap tak tersentuh oleh sembarang kumbang yang tak halal baginya..

Andai ada cinta...
Ingin kubenamkan dihati, ku ingin mencintainya dalam diam tanpa harus ku umbar rasaku sebelum Engkau ikatkan hatiku dan hatinya dalam kesucian cinta-Mu..

Ya Rabb...
Tak kupinta dia untuk sempurna..
Tapi jadikan kami sempurna 'tuk saling mengisi kekurangan kami..
Tak kupinta dia datang dengan kesombongan atas apa yang diraihnya..
Tapi datangkan ia dengan ketulusan cinta hanya karena-Mu
Agar kudapatkan kebaikan dunia, Agama dan akhiratku..
Aamiin ya Rabbal'alamin..
kopipes dari facebook



Sunday, January 22, 2012

Terima Kasih Tuhan


"Terasa panjang benar perjalananku kali ini..setiap detik berlaku perkara baru yang tak pernah di sangka, tidak terlintas di fikiran akan menempuh, apatahlagi menduga perkara yang sudah lama ku tinggalkan menjelma semula..rupa-rupanya kini sudah hampir benar aku digarisan penamat, hanya memerlukan sedikit lagi kesabaran dan ketabahan..hanya mahukan sedikit lagi masa untuk memul...akan penghidupan yang lebih menenangkan..

TUHAN..mujur ada sahabat yang menyokong perjuangan..mujur mereka ada memberikan semangat dan dorongan..Mereka mereka tidak bermakna dalam kehidupan kalian, tetapi bagiku mereka adalah HADIAH tak ternilai daripada TUHAN..HADIAH ini tiada galang gantinya..takkan ada nilai yang mampu diberikan oleh sesiapa..

TUHAN..jika aku tidak mampu membahagiakan mereka sebagaimana mereka membahagiakan aku, KAU bahagiakanlah mereka dengan berpuluh kali ganda kesenangan walaupun di kala itu aku ditimpa pelbagai ujian..ENGKAU permudahkan jalan kehidupan mereka walau ketika itu aku dirundung bermacam mehnah perjuangan..Bahagiakan mereka dengan kasih sayang yang tidak ternilai banyak nya sebagaimana mereka pernah memberikan aku walau sekuntum senyuman..Lapangkanlah hati mereka sebagaimana mereka pernah melapangkan hatiku walau sekecil ruang..Jika ada walau sekelumit rasaku diketepikan, ku anggap itu hanya sebagai gurauan yang tak pernah ku pendam..

kerana..

padaku..sahabat tidak perlu terlalu memikirkan keuntungan atau kerugian..tak perlu difikirkan kemenangan atau kekalahan..seorang sahabat perlu belajar untuk berkorban , tidak perlu selalu merungut akan kelemahan tetapi belajarlah untuk mencari persamaan ..seorang sahabat yang sentiasa menemani perjuangan..menyokong dan memberi pandangan..

Dalam segenap ruang yang ada..ku mencintai dan menyayangi sahabatku seluruh hatiku..ku menyayangi sahabatku sebagai rakan seperjuangan hidup dan matiku..Jangan sesekali KAU biarkan aku lupa untuk mendoakan mereka dalam setiap kali sujudku..kerana hanya itu yang mampu aku berikan sebagai tanda aku menyayangi mereka segenap hatiku..
 Sumber : Facebook 

 



Wednesday, January 18, 2012

luahan hati seorang aku

Assalamualaikum...... selamat malam sume....
ni nak story pasal ibubapa zaman sekarang....
bukan mcm zaman dulu lagi.. anak2 xboleh sentuh ckit.... aiiii...

tadi, aku dapat panggilan telefon dr seorang mak kanak-kanak dalam kelas aku...
tanye macam2...
Mula2 tu biasala sembang2 pasal anak dia... tnye camne budak tu..aku terus terang cakap budak tu ada malas ckit...memang tak berapa nak dengar kata... kalau time rajin, dia ikut la apa yg aku ajar... time malas, siap baring2 lagi kat lantai.. Sabar2.......

pas tnye perkembangan anak dia, dia tanye pasal aku pulak (nak tau perkembangan aku kot) ....
tau ape dia tnye?? tanye kelulusan aku daaaaa..... Yelah kan, sape la aku ni... cuma ada diploma je... yela..yela.. tak layak ajak anak2 org bijak pandai kan..... (sedih mood).. merajuk la macam ni..huwaaaaaaaaaaaaaa.=(.. kalo aku xdatang sekolah esok blh x??hehehhee

pas abis d selidiki latar blakang aku, dia selidik pulak latar blakang  ckgu2 lain.. siap tnye kelulusan dorang lagi tu... aiiiiii, cam melampau je....

after that, dia tnya pengalaman mengajar aku.. aku dengan bangganya cakap aku dah mengajar budak skolah rendah 2 tahun.... pastu baru dia senyap sekejap....

then, macam2 lagi soalan yang aku rasa menyakitkan hati aku n orang2 yang mendengarnya..malas la nak crita... tambah sakit ati nanti...

pendek kata, ibubapa zaman skarang memang berbeza drp ibubapa aku dulu.... 

sekadar peringatan, sapa pun guru yang mengajar anak dorang, mesti dihormati tak kira la apa kelulusan dorang..yang kita kena tau, Guru adalah orang yang diberi amanah untuk mendidik anak2 korang sampai pandai..... takde sorang pun guru kat dunia ni nak anak didik dorang jadi bangang(ayat geram ni).... Guru sentiasa membuat yang terbaik untuk menjadikan anak didik dorang seorang insan yg berguna kepada agama, bangsa dan negara(patriotik mode)...

apepun terima kasih la kepada guru2 aku yg mengajar aku zaman dolu2... dan sekarang aku bekerja dengan salah seorang guru Tabika aku dulu... Dulu kami "guru & murid".. sekarng ni kami "rakan sejawat"..=)

ok, out dulu.... esok nak g skolah...... hehehe

Salam =)






Tuesday, January 17, 2012

♥ 13 Bukti Allah SWT Mencintai Kita ♥



♥ 13 Bukti Allah SWT Mencintai Kita ♥

1-Allah menganugerahkan agama dan Hidayah, ketahuilah Allah menyintai kita.

2-Allah memberi kita pelbagai musibah, ketahuilah Allah ingin mendengar suara dan rayuan kita.

3- Allah hanya memberi sedikit sahaja nikmat di dunia, ketahuilah Allah akan memberi nikmat yang tidak terhitung pada kita di Akhirat kelak.

4-Allah memberi keredhaan kepada kita, ketahuilah Allah telah memberi kepada mu sebaik-baik nikmat.

5- Allah kurniakan kepada mu sifat sabar, ketahuilah kamu telah tergolong dalam golongan mereka yang berjaya.

6- Allah kuniakan kepada mu Ikhlas, Sesungguhnya Allah ingin melihat kamu ikhlas kepadaNya.

7- Allah memberi kepadamu Ilham, ketahuilah Allah kasihkan kamu dan menunggu dari lidahmu, ucapan syukur dan pujian mu kepada Nya.


8- Allah menganugerahkan sedih dan duka kepada mu, ketahuilah Allah cintakan kamu dan ingin menilai keimanan mu.

9-Allah kurniakan harta kepadamu, itulah tanda Allah menyintai mu dan janganlah kamu bakhil terhadap golongan fakir.


10-Allah beri kepada mu keadaan fakir, ketahuilah Allah cinta kepadamu dan telah memberi kepada mu sesuatu yang lebih bernilai daripada Harta.


11-Allah menganugerahkan kepada mu lidah dan hati, ketahuilah Allah menyintaimu untuk mempergunakan keduanya ke arah kebaikkan dan keikhlasan


12- Allah memberi kepada mu Solat, Puasa, Al-Quran dan berjaga malam. Ketahuilah Allah menyayangi mu, Maka janganlah kamu tidak memperendahnya atau mempermainknnya.. Tetapi beramallah dengannya.

13- Allah menganugerahkan Islam kepada mu, ketahuilah Allah telah menyayangi mu.



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me


Saturday, January 14, 2012

Dengarlah duhai hati yang lembut.....❤◕‿◕❤

CINTA itu memang Indah...
Tapi CINTA itu juga berhak mendapatkan tempat yang layak...
bukan untuk kau jejaki dengan kebiasaan & kemahuanmu sendiri...
... Kerana Allah-lah yg telah memuliakannya bagi KITA…
Maka sentuhlah CINTA dengan rahsiamu, lirihkan ia dalam sujudmu…

Jatuh cinta itu fitrah..
Ingin bercinta itu pun fitrah..
Jika fitrah itu dibawa dengan aliran yang betul ia MULIA…
Jika ia dialir dengan aliran yang salah ia HINA…
Jangan tukarkan fitrah itu menjadi fitnah…

Cukuplah Allah Yang Mengetahui..
Percayalah yang baik adalah untuk yang baik..
Maka tingkatkanlah kualiti iman & peribadi masing-masing..
Dalam menanti CINTA KITA yang sesungguhnya ...

>>>Semoga ABADI terbawa dalam kekalnya Syurga Allah yang telah menanti para pejuang sejati...

Amin..
 
 /\/\
  .||. ||.
 sumber : Facebook
 
 



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me


Saturday, January 7, 2012

hoyeahhhh...


Assalamualaikum......
terasa mcm lama dah tak update blog kan....
skarang ni musim malas nak update blog.. segala krja aku malas ni....adoiiiiii...
skarang ni aku dah start mengajar di tabika... Alhamdulillah, aku di tempatkan kat tabika yg boleh la dikatakan dekat dari rumah.....perjalanan dalam 15-20 min jak... okla daripada aku dpt tabika yg mula2 dorang bagi tu....tabika Kpg Sandong.....

MAcam2 pengalaman yg tak prnah aku lalui, aku lalui kat tabika tu.... dan mengajar kanak2 memang berlainan dar pengalaman 2 tahun aku mengajar budak2 skolah rendah.....

1) Ramai budak yg  menangis n mengamuk sebab nak balik rumah

2) Ada budak2 yg panjat pintu kelas sbb nak balik

3) Jadi tukang basuh kencing budak2...

4) Ada yg terkencing dalam seluar....

5) Ada termuntah2 sebab ada budak yg tak biasa minum pagi

6) Ada yg asyik tarik2 baju aku.... nasib xkoyak...

7) Menangis kat bagu cikgu smpai basah2 baju cikgu tu..

8) budak2 tak dapat duduk diam

9) Sakit tekak ngajar budak..

10) ada yg tak dapat duduk diam... budak tu mesti kacau kawan2 yg lain..kaki, tangan, kepala semuanya main peranan...

11) Ni yg paling penting, budak2 panggil aku KAKAK...hehehhehehe...  dan yang menguatkan semangat aku kekiutan budak2 kat sana.. cute mcm ckgunya la...lalalalalaa....

okla, sampai kat cni je post aku kali ni..lain kali jumpa lagi..... daaaaaaaaaaaaaa...

luper lak... tahniah buat kawan2 yg kat Sabah sebab dah dapat posting... esp buat kwn2 yg kena posting kat pulau tu.... hihihi..
Buat yg belum dpat posting lagi, sabar2 k... Sabar itu indah.. =)

Salam..=)





_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 27, 2012

❤ SABAR... REDHA... KUAT... TENANG... MENANGIS ❤

❤ SABAR:
Sabar Di Sebalik Kemarahan
Sabar Di Sebalik Ujian
... Sabar Menyelesaikan Masalah

❤ REDHA:
Redha Dengan Ketentuan-Nya
Redha Terhadap Takdir-Nya
Redha Di Sebalik Setiap Yang Terjadi
Yakin Pasti Ada Hikmah Yang Allah Beri...

❤ KUAT:
Kuat Menghadapi Ujian
Kuat Melawan Nafsu Yang Tidak Baik
Kuat Mempertahankan Maruah Dan Agama
Kuat Menjalani Kehidupan Yang Penuh Berliku

❤ TENANG:
Tenang Menghadapi Kehidupan Yang Penuh Dugaan
Tenang Apabila Orang Berkata-Kata Nista Kepada Kita
Tenang Apabila Diri DiKhianati
Tenang Apabila Hati Dilukai

❤ MENANGIS:
Menangis Mengenangkan Dosa-Dosa Yang Lalu
Menangis Mengenangkan Kejahatan Dan Kesalahan Yang Lalu.

❤ "YA ALLAH, BINALAH UNTUKKU SEBUAH RUMAH DI SYURGA DEKAT DENGAN-MU". (DOA ASIAH....ISTERI FIRAUN).❤
 * sedang menyabarkan diri... xda makna cuti minggu ni sbb ada bengkel dari pagi smpai petang....huwaaaaaaaaaaaa... *
*hari ni sampai kat rumah jam 4 lebih sbb ada meeting..kepeningan sbb menahan lapar n duduk dalam bilik yg sempit n kepanasan....huhhu....
*sabarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Monday, January 23, 2012


DOA DALAM PENANTIAN

Ya Rabb...
Jauhkan lelah ini dari hatiku,
isi kembali hanya dengan kesabaran karena keyakinanku akan janji-Mu..
... Jagalah Bunga ini agar tiada pernah layu menanti sang Kumbang..
Tetap terjaga indah dalam Kesucian hati dan jiwa..
Tetap tak tersentuh oleh sembarang kumbang yang tak halal baginya..

Andai ada cinta...
Ingin kubenamkan dihati, ku ingin mencintainya dalam diam tanpa harus ku umbar rasaku sebelum Engkau ikatkan hatiku dan hatinya dalam kesucian cinta-Mu..

Ya Rabb...
Tak kupinta dia untuk sempurna..
Tapi jadikan kami sempurna 'tuk saling mengisi kekurangan kami..
Tak kupinta dia datang dengan kesombongan atas apa yang diraihnya..
Tapi datangkan ia dengan ketulusan cinta hanya karena-Mu
Agar kudapatkan kebaikan dunia, Agama dan akhiratku..
Aamiin ya Rabbal'alamin..
kopipes dari facebook

Sunday, January 22, 2012

Terima Kasih Tuhan


"Terasa panjang benar perjalananku kali ini..setiap detik berlaku perkara baru yang tak pernah di sangka, tidak terlintas di fikiran akan menempuh, apatahlagi menduga perkara yang sudah lama ku tinggalkan menjelma semula..rupa-rupanya kini sudah hampir benar aku digarisan penamat, hanya memerlukan sedikit lagi kesabaran dan ketabahan..hanya mahukan sedikit lagi masa untuk memul...akan penghidupan yang lebih menenangkan..

TUHAN..mujur ada sahabat yang menyokong perjuangan..mujur mereka ada memberikan semangat dan dorongan..Mereka mereka tidak bermakna dalam kehidupan kalian, tetapi bagiku mereka adalah HADIAH tak ternilai daripada TUHAN..HADIAH ini tiada galang gantinya..takkan ada nilai yang mampu diberikan oleh sesiapa..

TUHAN..jika aku tidak mampu membahagiakan mereka sebagaimana mereka membahagiakan aku, KAU bahagiakanlah mereka dengan berpuluh kali ganda kesenangan walaupun di kala itu aku ditimpa pelbagai ujian..ENGKAU permudahkan jalan kehidupan mereka walau ketika itu aku dirundung bermacam mehnah perjuangan..Bahagiakan mereka dengan kasih sayang yang tidak ternilai banyak nya sebagaimana mereka pernah memberikan aku walau sekuntum senyuman..Lapangkanlah hati mereka sebagaimana mereka pernah melapangkan hatiku walau sekecil ruang..Jika ada walau sekelumit rasaku diketepikan, ku anggap itu hanya sebagai gurauan yang tak pernah ku pendam..

kerana..

padaku..sahabat tidak perlu terlalu memikirkan keuntungan atau kerugian..tak perlu difikirkan kemenangan atau kekalahan..seorang sahabat perlu belajar untuk berkorban , tidak perlu selalu merungut akan kelemahan tetapi belajarlah untuk mencari persamaan ..seorang sahabat yang sentiasa menemani perjuangan..menyokong dan memberi pandangan..

Dalam segenap ruang yang ada..ku mencintai dan menyayangi sahabatku seluruh hatiku..ku menyayangi sahabatku sebagai rakan seperjuangan hidup dan matiku..Jangan sesekali KAU biarkan aku lupa untuk mendoakan mereka dalam setiap kali sujudku..kerana hanya itu yang mampu aku berikan sebagai tanda aku menyayangi mereka segenap hatiku..
 Sumber : Facebook 

 

Wednesday, January 18, 2012

luahan hati seorang aku

Assalamualaikum...... selamat malam sume....
ni nak story pasal ibubapa zaman sekarang....
bukan mcm zaman dulu lagi.. anak2 xboleh sentuh ckit.... aiiii...

tadi, aku dapat panggilan telefon dr seorang mak kanak-kanak dalam kelas aku...
tanye macam2...
Mula2 tu biasala sembang2 pasal anak dia... tnye camne budak tu..aku terus terang cakap budak tu ada malas ckit...memang tak berapa nak dengar kata... kalau time rajin, dia ikut la apa yg aku ajar... time malas, siap baring2 lagi kat lantai.. Sabar2.......

pas tnye perkembangan anak dia, dia tanye pasal aku pulak (nak tau perkembangan aku kot) ....
tau ape dia tnye?? tanye kelulusan aku daaaaa..... Yelah kan, sape la aku ni... cuma ada diploma je... yela..yela.. tak layak ajak anak2 org bijak pandai kan..... (sedih mood).. merajuk la macam ni..huwaaaaaaaaaaaaaa.=(.. kalo aku xdatang sekolah esok blh x??hehehhee

pas abis d selidiki latar blakang aku, dia selidik pulak latar blakang  ckgu2 lain.. siap tnye kelulusan dorang lagi tu... aiiiiii, cam melampau je....

after that, dia tnya pengalaman mengajar aku.. aku dengan bangganya cakap aku dah mengajar budak skolah rendah 2 tahun.... pastu baru dia senyap sekejap....

then, macam2 lagi soalan yang aku rasa menyakitkan hati aku n orang2 yang mendengarnya..malas la nak crita... tambah sakit ati nanti...

pendek kata, ibubapa zaman skarang memang berbeza drp ibubapa aku dulu.... 

sekadar peringatan, sapa pun guru yang mengajar anak dorang, mesti dihormati tak kira la apa kelulusan dorang..yang kita kena tau, Guru adalah orang yang diberi amanah untuk mendidik anak2 korang sampai pandai..... takde sorang pun guru kat dunia ni nak anak didik dorang jadi bangang(ayat geram ni).... Guru sentiasa membuat yang terbaik untuk menjadikan anak didik dorang seorang insan yg berguna kepada agama, bangsa dan negara(patriotik mode)...

apepun terima kasih la kepada guru2 aku yg mengajar aku zaman dolu2... dan sekarang aku bekerja dengan salah seorang guru Tabika aku dulu... Dulu kami "guru & murid".. sekarng ni kami "rakan sejawat"..=)

ok, out dulu.... esok nak g skolah...... hehehe

Salam =)




Tuesday, January 17, 2012

♥ 13 Bukti Allah SWT Mencintai Kita ♥



♥ 13 Bukti Allah SWT Mencintai Kita ♥

1-Allah menganugerahkan agama dan Hidayah, ketahuilah Allah menyintai kita.

2-Allah memberi kita pelbagai musibah, ketahuilah Allah ingin mendengar suara dan rayuan kita.

3- Allah hanya memberi sedikit sahaja nikmat di dunia, ketahuilah Allah akan memberi nikmat yang tidak terhitung pada kita di Akhirat kelak.

4-Allah memberi keredhaan kepada kita, ketahuilah Allah telah memberi kepada mu sebaik-baik nikmat.

5- Allah kurniakan kepada mu sifat sabar, ketahuilah kamu telah tergolong dalam golongan mereka yang berjaya.

6- Allah kuniakan kepada mu Ikhlas, Sesungguhnya Allah ingin melihat kamu ikhlas kepadaNya.

7- Allah memberi kepadamu Ilham, ketahuilah Allah kasihkan kamu dan menunggu dari lidahmu, ucapan syukur dan pujian mu kepada Nya.


8- Allah menganugerahkan sedih dan duka kepada mu, ketahuilah Allah cintakan kamu dan ingin menilai keimanan mu.

9-Allah kurniakan harta kepadamu, itulah tanda Allah menyintai mu dan janganlah kamu bakhil terhadap golongan fakir.


10-Allah beri kepada mu keadaan fakir, ketahuilah Allah cinta kepadamu dan telah memberi kepada mu sesuatu yang lebih bernilai daripada Harta.


11-Allah menganugerahkan kepada mu lidah dan hati, ketahuilah Allah menyintaimu untuk mempergunakan keduanya ke arah kebaikkan dan keikhlasan


12- Allah memberi kepada mu Solat, Puasa, Al-Quran dan berjaga malam. Ketahuilah Allah menyayangi mu, Maka janganlah kamu tidak memperendahnya atau mempermainknnya.. Tetapi beramallah dengannya.

13- Allah menganugerahkan Islam kepada mu, ketahuilah Allah telah menyayangi mu.



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Saturday, January 14, 2012

Dengarlah duhai hati yang lembut.....❤◕‿◕❤

CINTA itu memang Indah...
Tapi CINTA itu juga berhak mendapatkan tempat yang layak...
bukan untuk kau jejaki dengan kebiasaan & kemahuanmu sendiri...
... Kerana Allah-lah yg telah memuliakannya bagi KITA…
Maka sentuhlah CINTA dengan rahsiamu, lirihkan ia dalam sujudmu…

Jatuh cinta itu fitrah..
Ingin bercinta itu pun fitrah..
Jika fitrah itu dibawa dengan aliran yang betul ia MULIA…
Jika ia dialir dengan aliran yang salah ia HINA…
Jangan tukarkan fitrah itu menjadi fitnah…

Cukuplah Allah Yang Mengetahui..
Percayalah yang baik adalah untuk yang baik..
Maka tingkatkanlah kualiti iman & peribadi masing-masing..
Dalam menanti CINTA KITA yang sesungguhnya ...

>>>Semoga ABADI terbawa dalam kekalnya Syurga Allah yang telah menanti para pejuang sejati...

Amin..
 
 /\/\
  .||. ||.
 sumber : Facebook
 
 



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Saturday, January 7, 2012

hoyeahhhh...


Assalamualaikum......
terasa mcm lama dah tak update blog kan....
skarang ni musim malas nak update blog.. segala krja aku malas ni....adoiiiiii...
skarang ni aku dah start mengajar di tabika... Alhamdulillah, aku di tempatkan kat tabika yg boleh la dikatakan dekat dari rumah.....perjalanan dalam 15-20 min jak... okla daripada aku dpt tabika yg mula2 dorang bagi tu....tabika Kpg Sandong.....

MAcam2 pengalaman yg tak prnah aku lalui, aku lalui kat tabika tu.... dan mengajar kanak2 memang berlainan dar pengalaman 2 tahun aku mengajar budak2 skolah rendah.....

1) Ramai budak yg  menangis n mengamuk sebab nak balik rumah

2) Ada budak2 yg panjat pintu kelas sbb nak balik

3) Jadi tukang basuh kencing budak2...

4) Ada yg terkencing dalam seluar....

5) Ada termuntah2 sebab ada budak yg tak biasa minum pagi

6) Ada yg asyik tarik2 baju aku.... nasib xkoyak...

7) Menangis kat bagu cikgu smpai basah2 baju cikgu tu..

8) budak2 tak dapat duduk diam

9) Sakit tekak ngajar budak..

10) ada yg tak dapat duduk diam... budak tu mesti kacau kawan2 yg lain..kaki, tangan, kepala semuanya main peranan...

11) Ni yg paling penting, budak2 panggil aku KAKAK...hehehhehehe...  dan yang menguatkan semangat aku kekiutan budak2 kat sana.. cute mcm ckgunya la...lalalalalaa....

okla, sampai kat cni je post aku kali ni..lain kali jumpa lagi..... daaaaaaaaaaaaaa...

luper lak... tahniah buat kawan2 yg kat Sabah sebab dah dapat posting... esp buat kwn2 yg kena posting kat pulau tu.... hihihi..
Buat yg belum dpat posting lagi, sabar2 k... Sabar itu indah.. =)

Salam..=)





_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me