Friday, February 18, 2011

Ketika Kau



Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia..
Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih.
Allah SWT sudah menghitung air matamu.

Ketika kau fikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu serasa berjalan begitu saja.
Allah SWT sedang menunggu bersamamu.

Ketika kau berfikir bahwa kau sudah mencoba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi..
Allah SWT sudah punya jawabannya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan.
Allah SWT dapat menenangkanmu.

Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menyapamu
Allah SWT selalu berada disampingmu.

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang..
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.

Ketika kau merasa bahwa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cintamu tak terbalas.
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu dan Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu.

Ketika kau merasa telah dikhianati dan dikecewakan.
Allah SWT dapat menyembuhkan lukamu dan membuatmu tersenyum.

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak- jejak harapan.
Allah SWT sedang berbisik kepadamu.

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur. 
Allah SWT telah memberkatimu.

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban. 
Allah SWT telah tersenyum padamu.

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi.
Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu.

Ingat di mana pun kay berada..... . Allah SWT Maha Mengetahui… DIA sentiasa di sisimu...
I LUV ALLAH


Thursday, February 17, 2011

Salah Sapa???????????????



❝Sedikit Cerita Tentang Surat ni ❞

❤ aku trima surat CHENTA ni semalam..... 
dialog GB " ada ka krani berik surat ngan kitak".. 
weeeeee, ingtkn surat ape.... rupanya surat ni... 

❤ hairan.. surat ni bertarikh 7Jan... adakah mereka melakukan kesalahan lagi setelah tersalah memasukkan duit ke dlm akaun aku...mmg ngokngek je org tu.... bongok... xlogik la surat tu 7jan sebab gaji masuk 24 Jan......

 ❤tgok betul2 pada surat tu.. GB sign 9FEB... mksudnya surat tu dah tiba lama dah.. kenapa baru d beri mggu lepas... tu pun GB yg bagi kat aku.. kira la brapa kama surat tu kat tangan kerani... tu pun nasib baek la GB bagi kat aku mggu lepas.. GB bagi tau.. bukan krani...

❤mmg benar, mereka juga manusia biasa.... blh melakukan kesalahan.. tp bagi aku, kesalahan kali ni xdpt ku trima la..... DUIT masuk ke dlm akaun 1030.. pastu nak mntak balik 1140... kira la brapa bezanya....
dlm RM110 beza kan... mmgla duit tu masuk dlm KWSP. tapi, ape kata "korang" yg tersalah masuk tu buat KUTIPAN BALIK KAT KWSP tu.... barula elok...

❤bagi aku, ni mmg mengANIAYA org tau.. bukan aku sorg je yg terkena.. msti ramai lagi yg terkena..... nak TAMBAH RM110 guna duit sendiri??? huh, bagi yg ada kerja blh la tmbah... kalo yg xkerja??? mana nak dpt duit... fikir la wehhhh.......kesian la "manusia yg di aniaya" korang.....
please la PPD... menyampah dah aku.... 

❤konon xde bdget nak byr GSTT pai.. citttttt..... nape GSTT sbjek lain boleh pulak...

❤lantak la, mls la aku nak peduli........

❤kalau gji KAFA aku blm masuk mggu depan, tpksa la aku korek tabung azimatku iniii.....
xpe, ari ni ari korang.. esok lusa ari aku pulak..xpe2....








❤ape pulak kaitan ngan laskar pelangi ni erk...hahhahaa (ketawa dlm keGERAMan)..
GERAMJI aku niiiii.. tu lah smpai tulis point ni guna luvvvv.. luv u PPD..... wekkkkkkkkk.. menyampah aku





Wednesday, February 16, 2011

Sambutan Maulidur Rasul 1432H SK MUHIBBAH

Setelah sekian lama xmenyertai Perarakan Maulidurrasul, akhirrrnya, thun ni aku join la...hehhehee....
last aku berarak waktu skolah dulu.... 5 tahun lepas......
meh, cuci mata tgok gmbar2 yg smpat aku tgkap ari ni.. =)
 Kita bermula dr gmbar posing guru2 SK Muhibbah....hehehhee


Sepanduk PRA SEKOLAH


Sepanduk TAHUN 1

 TAHUN 2


 TAHUN 3


TAHUN 4~ 
Special edition.. aku yg buat tau... special kan.. nmpak x bunga-bungaan tu?? cuteeee.. mcm tuannya jugak..hahhhhhahahaa......
spanduk ni b'beza dr spanduk yg lain.. nmpak x perbezaannya?? 


 TAHUN 5


TAHUN 6 PUNYERRR


BEBUDAK TAHUN 1


TAHUN 2


TAHUN 3..  Fuhhhhh, ramainyeeee....


 TAHUN 4.. gmbar kelas dorg MIA........hahhhhaaaa


TAHUN 5


Ni xtau la tahun brapa budak2 ni...hehehheheehe....
pekerja belakang tabir untuk MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL.. 
Tahniah buat korang yeeee..


Luruskan barisannnnn...

Budak2 Kelas KAFA yg aku ajar

 Berarak di kawasan kampung...

 
 Gambar penutup... Gadis2 SK MUHIBBAH....... =)


Tuesday, February 15, 2011

Saat Nabi Muhammad S.A.W Hampir Wafat

Ada sebuah kisah tentang cinta yang sebenar-benar cinta yang dicontohkan Allah melalui kehidupan Rasul-Nya. Pagi itu, walaupun langit telah mulai menguning, burung-burung gurun enggan mengepakkan sayap. Pagi itu, Rasulullah dengan suara terbatas memberikan kutbah:


"Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan cinta kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Kuwariskan dua perkara pada kalian, Al Qur'an dan sunnahku. Barang siapa mencintai sunnahku, bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk syurga bersama-sama aku."

Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasulullah yang tenang dan penuh minat menatap sahabatnya satu persatu. Abu Bakar menatap mata itu dengan berkaca-kaca, Umar dadanya naik turun menahan nafas dan tangisnya. Usman menghela nafas panjang dan Ali menundukkan kepalanya dalam-dalam. Isyarat itu telah datang, saatnya sudah tiba.

"Rasulullah akan meninggalkan kita semua,"keluh hati semua sahabat kala itu.
Manusia tercinta itu, hampir selesai menunaikan tugasnya di dunia. Tanda-tanda itu semakin kuat, tatkala Ali dan Fadhal dengan cergas menangkap Rasulullah yang berkeadaan lemah dan goyah ketika turun dari mimbar. Disaat itu, kalau mampu, seluruh sahabat yang hadir di sana pasti akan menahan detik-detik berlalu.
Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah masih tertutup. Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya.

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut.

Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malakul maut," kata Rasulullah.

Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.
"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan.

"Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi.
"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"
"Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.
Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.
"Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.
"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.
"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril.

Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi. "Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku."Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku, peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu."

Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii, ummatii, ummatiii?" – "Umatku, umatku, umatku"

Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?
Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi
Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.
Semoga kita hargai segala pengorban Rasulullah SAW

-Sumber dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Layari http://www.islam.gov.my/



Saturday, February 12, 2011

Baca tauuu..

Bagi yang sedang bercinta / jatuh hati pada seseorang tapi xmampu nak berkahwin, tolonglah bace yee…


1. Saya da jatuh hati kat die la… camne lak ni?

“Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian (bujang) di antara kamu”.
Surah An-Nur: 32 

"Nikah adalah sunnahku (jalan agamaku), maka barangsiapa yang cintakan agamaku hendaklah dia menjalankan sunahku itu”.
Riwayat Abu Ya’la dari Ibnu Abbas 

“Berkahwinlah supaya kamu menjadi ramai, bahawasanya aku bermegah-megah dengan kamu akan segala umat pada hari kiamat hingga dengan anak yang gugur dari perut ibunya”.
Riwayat Abu Bakar bin Mardawiyah dari Ibnu Umar



2. Tapi saya x cukup duit laaaa nak kawin….  Huhu

“Dan orang-orang yang tidak mampu kahwin hendaklah menjaga kesucian (diri)nya, sehingga Allah memampukan mereka dengan karunia-Nya”.
 Surah An-Nur : 33

Rasulullah S.A.W bersabda :
“Wahai kaum pemuda! Barang siapa di antara kamu sekelian yang sudah mampu memberi nafkah, maka hendaklah ia menikah, kerana sesungguhnya menikah itu lebih dapat menahan pandangan mata dan melindungi kemaluan (alat kelamin). Dan barang siapa yang belum mampu, maka hendaklah ia berpuasa, karena puasa itu dapat menjadi penawar bagi nafsu”.



3. Memang saya xcukup duit / xmampu nak kahwin, tapi kalau saya diam je, nanti kena “kebas” lak ngn org lain.…

Musa berkata kepada kaumnya: "Mohonlah pertolongan kepada Allah dan bersabarlah; sesungguhnya bumi (ini) kepunyaan Allah; dipusakakan-Nya kepada siapa yang dihendaki-Nya dari hamba-hamba-Nya. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa." 
Surah Al-A’raf : 128

“Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya.Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa”
Surah Al-Hajj : 40

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”.
Surah Alam Nasyrah : 5-6

Dikisahkan ketika tiba musim untuk memetik buah tamar, para sahabat r.a tidak sempat untuk memetik buah tamar kerana panggilan jihad daripada Rasulullah S.A.W. Lantaran itu, mereka meninggalkan kebun tamar mereka tanpa dipetik. Setelah berbulan mereka pergi berjihad, alangkah gembiranya hati mereka kerana Allah S.W.T masih lagi memelihara buah tamar mereka seolah-olah mereka meninggalkan kebun mereka semalaman.

Jika tentang kisah tamar Allah mampu memelihara, bagaimana pula tentang orang yang kita minat? Bertaqwa kepada-Nya, nescaya Allah juga mampu pelihara dia untuk dijadikan dia sbg jodoh kamu..



4. Tapi saya da syok kat dia.. I can’t live without him/her.. 

“Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”.
 Surah An-Nur : 30

“Kemudian Kami jadikan kamu berada di atas suatu syariat (peraturan) dari urusan (agama itu), maka ikutilah syariat itu dan janganlah kamu ikuti hawa nafsu orang-orang yang tidak mengetahui”. 
Surah Al-Jatsiyah : 18

 “Orang yang berjihad itu ialah mereka yang berjihad menentang nafsunya”.
Riwayat Bukhari



5. Ala.. saya bercinta bukan slalu pon dapat jumpa dia.. dia duduk jauh.. ktorang xpenah pon berdua-duaan…

“Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk”.
Surah Al-Isra : 32

“Pandangan adalah panah beracun dari panah-pandah Iblis. Barangsiapa yang menundukkan pandangannya dari keelokkan wanita yang cantik karena Allah, maka Allah akan mewariskan dalam hatinya manisnya iman sampai hari kiamat”.                  
Musnad Ahmad

“Mata boleh berzina dengan melihat, lidah boleh berzina dengan bercakap, tangan boleh berzina dengan berpegangan. Kaki boleh berzina dengan berjalan ke arah tempat maksiat. Hati pula boleh berzina dgn merindui, mengingati dan membayangi si dia”.
Riwayat Bukhari Muslim



6. Tapi saya bukan hensem/ lawa mana pun, saya pun risau saya xde jodoh.. saya rasa cuma dia seorang je yang boleh terima saya..

“Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan, samada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya”.
Surah Yasin : 36

“Dan Yang menciptakan semua yang berpasang-pasangan dan menjadikan untukmu kapal dan binatang ternak yang kamu tunggangi”.
Surah Az-Zukhruf : 12

“Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kamu rasa kasih dan sayang”.
Surah Ar-Rum : 21



7.  Rasa macam susah jek nak cari jodoh.. give up lah saya camni!

Abdullah Ibnu MAs’ud pernah berkata :
“Seandainya umurku hanya tinggal 10 hari sahaja untuk aku hidup, nescaya yang ku sukai ialah berkahwin supaya aku tidak menemui Allah s.w.t.  (mati) dalam keadaan aku bujang”.

Dari Aisyah r.a. dari Rasulullah s.a.w., baginda telah bersabda :
“Barangsiapa yang mempunyai keluasan rezeki hendaklah berkahwin”.
Riwayat Ibnu Majah.

Rasulullah s.a.w. telah bersabda:
"Barangsiapa yang tidak beristeri kerana takutkan kepapaan maka dia bukan dari golongan kami”.
Riwayat Abu Mansur Al-Dailami



Kesimpulan :

Cinta itu fitrah manusia, tapi jangan dijadikan ianya alas an untuk kita bercinta tanpa batasan.  Kalau mampu, segera lah berkahwin. Kalau x mampu? Tahanlah nafsu!

Memang sedih tidak dapat bersama orang yang kita cintai / cinta tak berbalas, tapi lagi malang jika Allah tidak menyintai kita sebagaimana Allah menyintai para hamba-Nya yang betaqwa. Silap2 kita masuk Neraka-Nya dek kerana cinta nafsu kita!

 Jika kita menjaga hubungan dan menolong agama Allah, PASTI & PASTI Allah  jadikan dunia tunduk pada kita.. Salafusoleh telah pun berjaya, KENAPA KITA PULA TIDAK BOLEH BERJAYA SPT MEREKA?


sumber: http://goo.gl/gzprr


Friday, February 11, 2011

buat ingatan semua

Jangan engkau kahwini wanita yang enam
iaitu wanita yang Ananah,
yang Mananah,
dan yang Hananah,
dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah,
yang Baraqah
dan yang Syadaqah." 




Wanita Ananah :
Banyak mengeluh & mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau buat-buat sakit.

Wanita Mananah :
Suka membangkit-bangkit terhadap suami. Wanita ini sering menyatakan, "Aku membuat itu keranamu."

Wanita Hananah :
Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain.

Wanita Hadaqah :
Melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya.

Wanita Baraqah :
Ada 2 makna, pertama yang sepanjang hari mengilatkan dan menghias mukanya, kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkan bahagiannya.

Wanita Syadaqah:
Banyak cakap tidak menentu lagi bising.


Semoga kita tidak tergolong dalam golongan-golongan wanita yang dikeji.. Aminn .. =)


Monday, February 7, 2011

nyum3...

nyum3...hehehe..
sape penah makan "mee mantak"??? angkat tangan
mee mantak= mee mentah...
sedap woooooo...
sape2 yg pernah duduk kat asrama mgkin penah makan kot...
termasuk la aku ni..hehehee..
lame dah xmerasa mkn mee mentah sejak2 tggal d rumah....
ari ni aku mkn lagi...
suroh student beli kat kedai waktu rehat kelas kafa....
pastu mkn ramai2 ngan diaorang....
ckit je aku mkn.. diaorg yg lebih pulak....
melampau betui...hahaahahaaa....
banyak2 mee mentah kan, aku suka mkn yg LEE FAH punya....
sedap.... rangup....
tau mcm mane nak mkn???
mcm iklan mamee jg bah...
renyuk, goncang, makan......
nyum3... sedapnyeeeeeeeeeeeeee...


 ni lah rupa mee lee fah ~ bagi sesiapa yg xtau la...~



nyum3... rangupnyeeeee, renyuk goncang makan



AWAS; INI BUKAN IKLAN ATAU PROMOSI LEE FAH MEE.. hehehe



Friday, February 4, 2011

Maher Zain - Insha Allah (Malay Version) Lyrics


~INSYAALLAH versi melayu~

Andainya kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram
Bagai malam yang kelam
Tiada bantuan tiada tujuan
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Chorus
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya

Andainya dosamu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Dikau keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Kembalilah
Kepada Yang Esa
Yakin padaNya
Panjatkanlah doa
Oh Ya Allah
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar




Tuesday, February 1, 2011

selasa yg indah

hariii selasaaa...
balik dari kelas kafa tadi, aku terdengar bunyi mercun....
hairan juga aku.... apasal pulak org main mercun... menakutkannn...
hahahhahaa... =) rupanya org nak sambut Tahun Baru Cina...
lupa pulak aku.....
patutla jalan semalam n ari ni lancar semacam jer...
biasanya kalau jam 4.50 pun dah jem...
mgu ni pulak, pukul 5.05 pun xda sgt kreta...
menakjubkan...hahaha

~KetidakJemMan yg jarang berlaku di jalan ni... blh jumpa beberapa kali je dlm setahun...=) ~

meh dengar cerita aku pulak.......


penat betul ari ni...
otak pun penat juga berfikir...
duittt ooo duit.... 
bila xda duit, pening kepala...
bila dah ada duit pun pening jugak.....
macam2 jak kes kan...
mggu lepas aku d kejutkan dengan sejumlah duit masuk ke dlm bank aku....
haishhh, dari mana ya...
aku teringat pasal gaji kafa aku tahun lepas...
tapi xdala sebanyak duit yg masuk ke dalam akaun aku....
semalam, kebetulan penyelaras kafa kat skolah aku tnye pasal gaji..
aku cakap terus terang la kan...
gaji aku masuk 1+++...
pyelaras tu pun terkejut.. sbb gaji dia blm masuk lagi...
pastu, dia gi la JAIS... tnya pasal gaji tu...
pastu org tu ckp, gaji penyelaras tu termasuk dlm akaun aku skali...
aduhhh... careless betul la kan... bahaya
tapi kalau d cmpur2 gaji kami 2, xdala smpai 1+++
feninggggg...

ari ni pulak lain critanya...
rupa2nya gaji kami semua blm d masukkan ke dlm akaun lagi....
lantas, hatiku tertanya2.... jeng3....hahahaa =)

dengan kecerdasan otak yg d kurniakan ALLAH (riak pulak aku),
aku terfikir untuk cek penyata gaji GSTT aku...
sekarang ni semua on9..... sebab nak jimat kos kan......
tapi govmt tax di charge pulak untk bband n astro...
gila kali eh.....

ok, berbalik kpd hal gaji aku tadi. 
sungguh mengejutkan..
tau x.. gaji GSTT aku masuk..
mcm mana ni??? 
bingung bah...
feninggggg3


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 18, 2011

Ketika Kau



Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia..
Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih.
Allah SWT sudah menghitung air matamu.

Ketika kau fikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu serasa berjalan begitu saja.
Allah SWT sedang menunggu bersamamu.

Ketika kau berfikir bahwa kau sudah mencoba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi..
Allah SWT sudah punya jawabannya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan.
Allah SWT dapat menenangkanmu.

Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menyapamu
Allah SWT selalu berada disampingmu.

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang..
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.

Ketika kau merasa bahwa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cintamu tak terbalas.
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu dan Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu.

Ketika kau merasa telah dikhianati dan dikecewakan.
Allah SWT dapat menyembuhkan lukamu dan membuatmu tersenyum.

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak- jejak harapan.
Allah SWT sedang berbisik kepadamu.

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur. 
Allah SWT telah memberkatimu.

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban. 
Allah SWT telah tersenyum padamu.

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi.
Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu.

Ingat di mana pun kay berada..... . Allah SWT Maha Mengetahui… DIA sentiasa di sisimu...
I LUV ALLAH

Thursday, February 17, 2011

Salah Sapa???????????????



❝Sedikit Cerita Tentang Surat ni ❞

❤ aku trima surat CHENTA ni semalam..... 
dialog GB " ada ka krani berik surat ngan kitak".. 
weeeeee, ingtkn surat ape.... rupanya surat ni... 

❤ hairan.. surat ni bertarikh 7Jan... adakah mereka melakukan kesalahan lagi setelah tersalah memasukkan duit ke dlm akaun aku...mmg ngokngek je org tu.... bongok... xlogik la surat tu 7jan sebab gaji masuk 24 Jan......

 ❤tgok betul2 pada surat tu.. GB sign 9FEB... mksudnya surat tu dah tiba lama dah.. kenapa baru d beri mggu lepas... tu pun GB yg bagi kat aku.. kira la brapa kama surat tu kat tangan kerani... tu pun nasib baek la GB bagi kat aku mggu lepas.. GB bagi tau.. bukan krani...

❤mmg benar, mereka juga manusia biasa.... blh melakukan kesalahan.. tp bagi aku, kesalahan kali ni xdpt ku trima la..... DUIT masuk ke dlm akaun 1030.. pastu nak mntak balik 1140... kira la brapa bezanya....
dlm RM110 beza kan... mmgla duit tu masuk dlm KWSP. tapi, ape kata "korang" yg tersalah masuk tu buat KUTIPAN BALIK KAT KWSP tu.... barula elok...

❤bagi aku, ni mmg mengANIAYA org tau.. bukan aku sorg je yg terkena.. msti ramai lagi yg terkena..... nak TAMBAH RM110 guna duit sendiri??? huh, bagi yg ada kerja blh la tmbah... kalo yg xkerja??? mana nak dpt duit... fikir la wehhhh.......kesian la "manusia yg di aniaya" korang.....
please la PPD... menyampah dah aku.... 

❤konon xde bdget nak byr GSTT pai.. citttttt..... nape GSTT sbjek lain boleh pulak...

❤lantak la, mls la aku nak peduli........

❤kalau gji KAFA aku blm masuk mggu depan, tpksa la aku korek tabung azimatku iniii.....
xpe, ari ni ari korang.. esok lusa ari aku pulak..xpe2....








❤ape pulak kaitan ngan laskar pelangi ni erk...hahhahaa (ketawa dlm keGERAMan)..
GERAMJI aku niiiii.. tu lah smpai tulis point ni guna luvvvv.. luv u PPD..... wekkkkkkkkk.. menyampah aku



Wednesday, February 16, 2011

Sambutan Maulidur Rasul 1432H SK MUHIBBAH

Setelah sekian lama xmenyertai Perarakan Maulidurrasul, akhirrrnya, thun ni aku join la...hehhehee....
last aku berarak waktu skolah dulu.... 5 tahun lepas......
meh, cuci mata tgok gmbar2 yg smpat aku tgkap ari ni.. =)
 Kita bermula dr gmbar posing guru2 SK Muhibbah....hehehhee


Sepanduk PRA SEKOLAH


Sepanduk TAHUN 1

 TAHUN 2


 TAHUN 3


TAHUN 4~ 
Special edition.. aku yg buat tau... special kan.. nmpak x bunga-bungaan tu?? cuteeee.. mcm tuannya jugak..hahhhhhahahaa......
spanduk ni b'beza dr spanduk yg lain.. nmpak x perbezaannya?? 


 TAHUN 5


TAHUN 6 PUNYERRR


BEBUDAK TAHUN 1


TAHUN 2


TAHUN 3..  Fuhhhhh, ramainyeeee....


 TAHUN 4.. gmbar kelas dorg MIA........hahhhhaaaa


TAHUN 5


Ni xtau la tahun brapa budak2 ni...hehehheheehe....
pekerja belakang tabir untuk MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL.. 
Tahniah buat korang yeeee..


Luruskan barisannnnn...

Budak2 Kelas KAFA yg aku ajar

 Berarak di kawasan kampung...

 
 Gambar penutup... Gadis2 SK MUHIBBAH....... =)

Tuesday, February 15, 2011

Saat Nabi Muhammad S.A.W Hampir Wafat

Ada sebuah kisah tentang cinta yang sebenar-benar cinta yang dicontohkan Allah melalui kehidupan Rasul-Nya. Pagi itu, walaupun langit telah mulai menguning, burung-burung gurun enggan mengepakkan sayap. Pagi itu, Rasulullah dengan suara terbatas memberikan kutbah:


"Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan cinta kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Kuwariskan dua perkara pada kalian, Al Qur'an dan sunnahku. Barang siapa mencintai sunnahku, bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk syurga bersama-sama aku."

Khutbah singkat itu diakhiri dengan pandangan mata Rasulullah yang tenang dan penuh minat menatap sahabatnya satu persatu. Abu Bakar menatap mata itu dengan berkaca-kaca, Umar dadanya naik turun menahan nafas dan tangisnya. Usman menghela nafas panjang dan Ali menundukkan kepalanya dalam-dalam. Isyarat itu telah datang, saatnya sudah tiba.

"Rasulullah akan meninggalkan kita semua,"keluh hati semua sahabat kala itu.
Manusia tercinta itu, hampir selesai menunaikan tugasnya di dunia. Tanda-tanda itu semakin kuat, tatkala Ali dan Fadhal dengan cergas menangkap Rasulullah yang berkeadaan lemah dan goyah ketika turun dari mimbar. Disaat itu, kalau mampu, seluruh sahabat yang hadir di sana pasti akan menahan detik-detik berlalu.
Matahari kian tinggi, tapi pintu rumah Rasulullah masih tertutup. Sedang di dalamnya, Rasulullah sedang terbaring lemah dengan keningnya yang berkeringat dan membasahi pelepah kurma yang menjadi alas tidurnya.

Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam," kata Fatimah yang membalikkan badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?" "Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya," tutur Fatimah lembut.

Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan pandangan yang menggetarkan. Seolah-olah bahagian demi bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang memisahkan pertemuan di dunia. Dialah malakul maut," kata Rasulullah.

Fatimah pun menahan ledakkan tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya. Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?" Tanya Rasululllah dengan suara yang amat lemah.
"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu. Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu," kata Jibril. Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh kecemasan.

"Engkau tidak senang mendengar khabar ini?" Tanya Jibril lagi.
"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"
"Jangan khawatir, wahai Rasul Allah, aku pernah mendengar Allah berfirman kepadaku: 'Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.
Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh Rasulullah ditarik. Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya menegang.
"Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini." Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang di sampingnya menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.
"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?" Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.
"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata Jibril.

Sebentar kemudian terdengar Rasulullah memekik, kerana sakit yang tidak tertahankan lagi. "Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini kepadaku, jangan pada umatku."Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi. Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, Ali segera mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku, peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu."

Di luar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan. Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii, ummatii, ummatiii?" – "Umatku, umatku, umatku"

Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu. Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?
Allahumma sholli 'ala Muhammad wa baarik wa salim 'alaihi
Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.
Semoga kita hargai segala pengorban Rasulullah SAW

-Sumber dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Layari http://www.islam.gov.my/

Saturday, February 12, 2011

Baca tauuu..

Bagi yang sedang bercinta / jatuh hati pada seseorang tapi xmampu nak berkahwin, tolonglah bace yee…


1. Saya da jatuh hati kat die la… camne lak ni?

“Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian (bujang) di antara kamu”.
Surah An-Nur: 32 

"Nikah adalah sunnahku (jalan agamaku), maka barangsiapa yang cintakan agamaku hendaklah dia menjalankan sunahku itu”.
Riwayat Abu Ya’la dari Ibnu Abbas 

“Berkahwinlah supaya kamu menjadi ramai, bahawasanya aku bermegah-megah dengan kamu akan segala umat pada hari kiamat hingga dengan anak yang gugur dari perut ibunya”.
Riwayat Abu Bakar bin Mardawiyah dari Ibnu Umar



2. Tapi saya x cukup duit laaaa nak kawin….  Huhu

“Dan orang-orang yang tidak mampu kahwin hendaklah menjaga kesucian (diri)nya, sehingga Allah memampukan mereka dengan karunia-Nya”.
 Surah An-Nur : 33

Rasulullah S.A.W bersabda :
“Wahai kaum pemuda! Barang siapa di antara kamu sekelian yang sudah mampu memberi nafkah, maka hendaklah ia menikah, kerana sesungguhnya menikah itu lebih dapat menahan pandangan mata dan melindungi kemaluan (alat kelamin). Dan barang siapa yang belum mampu, maka hendaklah ia berpuasa, karena puasa itu dapat menjadi penawar bagi nafsu”.



3. Memang saya xcukup duit / xmampu nak kahwin, tapi kalau saya diam je, nanti kena “kebas” lak ngn org lain.…

Musa berkata kepada kaumnya: "Mohonlah pertolongan kepada Allah dan bersabarlah; sesungguhnya bumi (ini) kepunyaan Allah; dipusakakan-Nya kepada siapa yang dihendaki-Nya dari hamba-hamba-Nya. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa." 
Surah Al-A’raf : 128

“Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya.Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa”
Surah Al-Hajj : 40

“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”.
Surah Alam Nasyrah : 5-6

Dikisahkan ketika tiba musim untuk memetik buah tamar, para sahabat r.a tidak sempat untuk memetik buah tamar kerana panggilan jihad daripada Rasulullah S.A.W. Lantaran itu, mereka meninggalkan kebun tamar mereka tanpa dipetik. Setelah berbulan mereka pergi berjihad, alangkah gembiranya hati mereka kerana Allah S.W.T masih lagi memelihara buah tamar mereka seolah-olah mereka meninggalkan kebun mereka semalaman.

Jika tentang kisah tamar Allah mampu memelihara, bagaimana pula tentang orang yang kita minat? Bertaqwa kepada-Nya, nescaya Allah juga mampu pelihara dia untuk dijadikan dia sbg jodoh kamu..



4. Tapi saya da syok kat dia.. I can’t live without him/her.. 

“Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”.
 Surah An-Nur : 30

“Kemudian Kami jadikan kamu berada di atas suatu syariat (peraturan) dari urusan (agama itu), maka ikutilah syariat itu dan janganlah kamu ikuti hawa nafsu orang-orang yang tidak mengetahui”. 
Surah Al-Jatsiyah : 18

 “Orang yang berjihad itu ialah mereka yang berjihad menentang nafsunya”.
Riwayat Bukhari



5. Ala.. saya bercinta bukan slalu pon dapat jumpa dia.. dia duduk jauh.. ktorang xpenah pon berdua-duaan…

“Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk”.
Surah Al-Isra : 32

“Pandangan adalah panah beracun dari panah-pandah Iblis. Barangsiapa yang menundukkan pandangannya dari keelokkan wanita yang cantik karena Allah, maka Allah akan mewariskan dalam hatinya manisnya iman sampai hari kiamat”.                  
Musnad Ahmad

“Mata boleh berzina dengan melihat, lidah boleh berzina dengan bercakap, tangan boleh berzina dengan berpegangan. Kaki boleh berzina dengan berjalan ke arah tempat maksiat. Hati pula boleh berzina dgn merindui, mengingati dan membayangi si dia”.
Riwayat Bukhari Muslim



6. Tapi saya bukan hensem/ lawa mana pun, saya pun risau saya xde jodoh.. saya rasa cuma dia seorang je yang boleh terima saya..

“Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan, samada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya”.
Surah Yasin : 36

“Dan Yang menciptakan semua yang berpasang-pasangan dan menjadikan untukmu kapal dan binatang ternak yang kamu tunggangi”.
Surah Az-Zukhruf : 12

“Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kamu rasa kasih dan sayang”.
Surah Ar-Rum : 21



7.  Rasa macam susah jek nak cari jodoh.. give up lah saya camni!

Abdullah Ibnu MAs’ud pernah berkata :
“Seandainya umurku hanya tinggal 10 hari sahaja untuk aku hidup, nescaya yang ku sukai ialah berkahwin supaya aku tidak menemui Allah s.w.t.  (mati) dalam keadaan aku bujang”.

Dari Aisyah r.a. dari Rasulullah s.a.w., baginda telah bersabda :
“Barangsiapa yang mempunyai keluasan rezeki hendaklah berkahwin”.
Riwayat Ibnu Majah.

Rasulullah s.a.w. telah bersabda:
"Barangsiapa yang tidak beristeri kerana takutkan kepapaan maka dia bukan dari golongan kami”.
Riwayat Abu Mansur Al-Dailami



Kesimpulan :

Cinta itu fitrah manusia, tapi jangan dijadikan ianya alas an untuk kita bercinta tanpa batasan.  Kalau mampu, segera lah berkahwin. Kalau x mampu? Tahanlah nafsu!

Memang sedih tidak dapat bersama orang yang kita cintai / cinta tak berbalas, tapi lagi malang jika Allah tidak menyintai kita sebagaimana Allah menyintai para hamba-Nya yang betaqwa. Silap2 kita masuk Neraka-Nya dek kerana cinta nafsu kita!

 Jika kita menjaga hubungan dan menolong agama Allah, PASTI & PASTI Allah  jadikan dunia tunduk pada kita.. Salafusoleh telah pun berjaya, KENAPA KITA PULA TIDAK BOLEH BERJAYA SPT MEREKA?


sumber: http://goo.gl/gzprr

Friday, February 11, 2011

buat ingatan semua

Jangan engkau kahwini wanita yang enam
iaitu wanita yang Ananah,
yang Mananah,
dan yang Hananah,
dan jangan engkau kahwini yang Hadaqah,
yang Baraqah
dan yang Syadaqah." 




Wanita Ananah :
Banyak mengeluh & mengadu dan tiap saat memperalatkan sakit atau buat-buat sakit.

Wanita Mananah :
Suka membangkit-bangkit terhadap suami. Wanita ini sering menyatakan, "Aku membuat itu keranamu."

Wanita Hananah :
Menyatakan kasih sayangnya kepada suaminya yang lain, yang dikahwininya sebelum ini atau kepada anaknya dari suami yang lain.

Wanita Hadaqah :
Melemparkan pandangan dan matanya pada tiap sesuatu, lalu menyatakan keinginannya untuk memiliki barang itu dan memaksa suaminya untuk membelinya.

Wanita Baraqah :
Ada 2 makna, pertama yang sepanjang hari mengilatkan dan menghias mukanya, kedua dia marah ketika makan dan tidak mahu makan kecuali sendirian dan diasingkan bahagiannya.

Wanita Syadaqah:
Banyak cakap tidak menentu lagi bising.


Semoga kita tidak tergolong dalam golongan-golongan wanita yang dikeji.. Aminn .. =)

Monday, February 7, 2011

nyum3...

nyum3...hehehe..
sape penah makan "mee mantak"??? angkat tangan
mee mantak= mee mentah...
sedap woooooo...
sape2 yg pernah duduk kat asrama mgkin penah makan kot...
termasuk la aku ni..hehehee..
lame dah xmerasa mkn mee mentah sejak2 tggal d rumah....
ari ni aku mkn lagi...
suroh student beli kat kedai waktu rehat kelas kafa....
pastu mkn ramai2 ngan diaorang....
ckit je aku mkn.. diaorg yg lebih pulak....
melampau betui...hahaahahaaa....
banyak2 mee mentah kan, aku suka mkn yg LEE FAH punya....
sedap.... rangup....
tau mcm mane nak mkn???
mcm iklan mamee jg bah...
renyuk, goncang, makan......
nyum3... sedapnyeeeeeeeeeeeeee...


 ni lah rupa mee lee fah ~ bagi sesiapa yg xtau la...~



nyum3... rangupnyeeeee, renyuk goncang makan



AWAS; INI BUKAN IKLAN ATAU PROMOSI LEE FAH MEE.. hehehe

Friday, February 4, 2011

Maher Zain - Insha Allah (Malay Version) Lyrics


~INSYAALLAH versi melayu~

Andainya kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram
Bagai malam yang kelam
Tiada bantuan tiada tujuan
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Chorus
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya

Andainya dosamu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Dikau keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu

Kembalilah
Kepada Yang Esa
Yakin padaNya
Panjatkanlah doa
Oh Ya Allah
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar


Tuesday, February 1, 2011

selasa yg indah

hariii selasaaa...
balik dari kelas kafa tadi, aku terdengar bunyi mercun....
hairan juga aku.... apasal pulak org main mercun... menakutkannn...
hahahhahaa... =) rupanya org nak sambut Tahun Baru Cina...
lupa pulak aku.....
patutla jalan semalam n ari ni lancar semacam jer...
biasanya kalau jam 4.50 pun dah jem...
mgu ni pulak, pukul 5.05 pun xda sgt kreta...
menakjubkan...hahaha

~KetidakJemMan yg jarang berlaku di jalan ni... blh jumpa beberapa kali je dlm setahun...=) ~

meh dengar cerita aku pulak.......


penat betul ari ni...
otak pun penat juga berfikir...
duittt ooo duit.... 
bila xda duit, pening kepala...
bila dah ada duit pun pening jugak.....
macam2 jak kes kan...
mggu lepas aku d kejutkan dengan sejumlah duit masuk ke dlm bank aku....
haishhh, dari mana ya...
aku teringat pasal gaji kafa aku tahun lepas...
tapi xdala sebanyak duit yg masuk ke dalam akaun aku....
semalam, kebetulan penyelaras kafa kat skolah aku tnye pasal gaji..
aku cakap terus terang la kan...
gaji aku masuk 1+++...
pyelaras tu pun terkejut.. sbb gaji dia blm masuk lagi...
pastu, dia gi la JAIS... tnya pasal gaji tu...
pastu org tu ckp, gaji penyelaras tu termasuk dlm akaun aku skali...
aduhhh... careless betul la kan... bahaya
tapi kalau d cmpur2 gaji kami 2, xdala smpai 1+++
feninggggg...

ari ni pulak lain critanya...
rupa2nya gaji kami semua blm d masukkan ke dlm akaun lagi....
lantas, hatiku tertanya2.... jeng3....hahahaa =)

dengan kecerdasan otak yg d kurniakan ALLAH (riak pulak aku),
aku terfikir untuk cek penyata gaji GSTT aku...
sekarang ni semua on9..... sebab nak jimat kos kan......
tapi govmt tax di charge pulak untk bband n astro...
gila kali eh.....

ok, berbalik kpd hal gaji aku tadi. 
sungguh mengejutkan..
tau x.. gaji GSTT aku masuk..
mcm mana ni??? 
bingung bah...
feninggggg3