Friday, September 14, 2012

Ya Allah..

Ya Allah, Bilamana hamba masih mengingati si dia yang bukan milik hamba,maka bantulah hamba untuk hamba melupakan dirinya..

Andai ada kenangan antara kami yang mengikat diri, maka lupuskanlah ia dari ingatan hamba..

Biarkan aku jauh dari dirinya, dan ikatlah diri hamba ini untuk terus setia dengan kasih-Mu..

Hilangkan bayangan dia dari ingatan hamba Ya Allah, dan payungilah hamba dengan rahmat-Mu,.

Perindahkanlah lisan hamba ini untuk terus berzikir.
menyebut Asma-Mu..agar hamba sentiasa selamat dengan CiNTA-MU..Aamiin ya Rabbal'Alamin..

Ya Allah, perbaikilah agamaku yang merupakan sandaran segala urusanku.Dan perbaikilah urusan duniaku yang merupakan tempat tinggalku, dan perbaikilah akhiratku yang merupakan tempat kembaliku..dan jadikanlah kehidupanku sebagai tambahan bagi kebaikanku dan kematianku sebagai tempat istirahat dari segala kejelekanku” (HR Muslim).
 
Credit to FB..





Friday, September 7, 2012


Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :
" Ya Allah Aku rin...dukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah aku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..


Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..


Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..


Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..


>>> Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia.... (✿◠‿◠)









 


Hmmmmmmm......



Ada PERKARA yang ingin kita BUANG JAUH-JAUH..kita lemparkan ke hujung dunia, kita HAPUSKAN dari minda dan ingatan.. 

bukan kerana kita MEMBENCI, tetapi kerana menyedari jika kita mengingatinya, hanya membuat kita terikat kepada SEBUAH KESEDIHAN..jika terus menyimpannya, hanya membuat kita terkaku pada SEBUAH ANGAN-ANGAN..


p/s : Bukan membenci..bukan berputus asa, cuma SEDAR DAN FAHAM..ada sesetengah perkara, memang BUKAN HAK KITA......

:: MENJAUHI bukanlah bermakna membenci, cuma untuk mengelakkan HATI dari TERUS TERGURIS dan DISAKITI ::

 
 


DOAKU

Ya Allah..Peluklah hati ini di saat ku mulai merasa gelisah dalam penantian penuh kesabaran ini, terkadang Hatiku merasa rindu pada dia insan yang ku cintai dalam diamku…

Ya Rabb..Biarlah ku simpul dalam setiap do’a-do'a dalam Istikharahku kepada-MU Rasa ini, agar kelak Engkau Satukan hatinya dan hatiku yang kan bertaut bertahta dan bersemi indah karna Redha-MU….

Ya Rabb…Tuntunlah Hati hamba a
gar hanya mau menerima CINTA seorang Insan yang benar-benar Pilihan-MU bukan Semata-mata Pilihan Nafsuku.

Ya Rabb,Bila dia memang baik untuk kami,agama kami, masa depan dunia dan akhirat kami,bisa membimbing dan membawa kami lebih dekat pada-Mu,Maka dekatkanlah diri dengannya & satukanlah kami dalam pernikahan yang sakinah, mawaddah, warrahmah..Tapi kalau bukan dia yang terbaik,Maka jangan biarkan kekaguman kami menjadi suka apalagi cinta,Jadikanlah kekaguman kami seperti orang lain kagum padanya,,Engkaulah Maha membolak-balikkan hati Maka kami titipkan rasa ini, kami serahkan semuanya pada-Mu,karna semua ini adalah milik-Mu..

“Wahai Dzat yang membolak-balikkan hati,teguhkanlah hatiku di atas agama-Mu”(HR.Ibnu Abi Ashim,diambil dari kitab Shahih al-Jami’ no.7988)....Aamiin ya Rabbal ala'amin..


-petikan dari FB



Sabah oh Sabah


Salam dan selamat pagi...
Rasanya tak terlambat untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua..
Maaf jika ada tulisan yang menyinggung perasaan anda semua..cehhhh..hehehee :)
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia jugak..

Kali ke-2 ke Sabah..
Pertama sekali sebab menghadiri majlis perkahwinan abang...Kali ke-2 sebab menghantar adik ke UMS..Ini lah hasil tangkapanaku dan kakak aku sepanjang kat Sabah..hehehhee





Rambang mata tengok keronsang2 kat sana...hehehee....
Benda tu semua aku beli kat Gaya Street n Pasar Filifin....Tak berani gi pasar malam sebab aku ngan kakak aku jak kat sana....Adik dah di hantar ke UMS..kalo ada adik mgkin boleh g pasar malam kot...sbb dia lelaki kan...xpelah, takde rezki ke pasar malam....kat GAya Street pun ok jugak bah..:)

Cuma terkilan sebab tak dapat tengok rumah terbalik kat sana.. PAkcik teksi cakap kalo nak ke sana naik teksi kena bayar rm100.. Mak aiiii.. Memandangkan gaji lambat lagi, jadi kami memutuskan xnak g sana...takut mengalami kesukaran hujung2 bulan nanti..hahahhaa..kena jimat cermat..

Kalo g sabah skali lagi nanti, aku nak jugak g tengok rumah tu.. (ehhhh, macam ada niat je nak ke sabah lagi nih)...


pssttttttt.. kecik hati ngan seorang insan yang di sabah yg tak balas mesej...hheheheh..tetiba jak aku ni..ishhhhh....sabar jak la...




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, September 14, 2012

Ya Allah..

Ya Allah, Bilamana hamba masih mengingati si dia yang bukan milik hamba,maka bantulah hamba untuk hamba melupakan dirinya..

Andai ada kenangan antara kami yang mengikat diri, maka lupuskanlah ia dari ingatan hamba..

Biarkan aku jauh dari dirinya, dan ikatlah diri hamba ini untuk terus setia dengan kasih-Mu..

Hilangkan bayangan dia dari ingatan hamba Ya Allah, dan payungilah hamba dengan rahmat-Mu,.

Perindahkanlah lisan hamba ini untuk terus berzikir.
menyebut Asma-Mu..agar hamba sentiasa selamat dengan CiNTA-MU..Aamiin ya Rabbal'Alamin..

Ya Allah, perbaikilah agamaku yang merupakan sandaran segala urusanku.Dan perbaikilah urusan duniaku yang merupakan tempat tinggalku, dan perbaikilah akhiratku yang merupakan tempat kembaliku..dan jadikanlah kehidupanku sebagai tambahan bagi kebaikanku dan kematianku sebagai tempat istirahat dari segala kejelekanku” (HR Muslim).
 
Credit to FB..



Friday, September 7, 2012


Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :
" Ya Allah Aku rin...dukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah aku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..

Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..


Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..


Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..


Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..


>>> Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia.... (✿◠‿◠)









 

Hmmmmmmm......



Ada PERKARA yang ingin kita BUANG JAUH-JAUH..kita lemparkan ke hujung dunia, kita HAPUSKAN dari minda dan ingatan.. 

bukan kerana kita MEMBENCI, tetapi kerana menyedari jika kita mengingatinya, hanya membuat kita terikat kepada SEBUAH KESEDIHAN..jika terus menyimpannya, hanya membuat kita terkaku pada SEBUAH ANGAN-ANGAN..


p/s : Bukan membenci..bukan berputus asa, cuma SEDAR DAN FAHAM..ada sesetengah perkara, memang BUKAN HAK KITA......

:: MENJAUHI bukanlah bermakna membenci, cuma untuk mengelakkan HATI dari TERUS TERGURIS dan DISAKITI ::

 
 

DOAKU

Ya Allah..Peluklah hati ini di saat ku mulai merasa gelisah dalam penantian penuh kesabaran ini, terkadang Hatiku merasa rindu pada dia insan yang ku cintai dalam diamku…

Ya Rabb..Biarlah ku simpul dalam setiap do’a-do'a dalam Istikharahku kepada-MU Rasa ini, agar kelak Engkau Satukan hatinya dan hatiku yang kan bertaut bertahta dan bersemi indah karna Redha-MU….

Ya Rabb…Tuntunlah Hati hamba a
gar hanya mau menerima CINTA seorang Insan yang benar-benar Pilihan-MU bukan Semata-mata Pilihan Nafsuku.

Ya Rabb,Bila dia memang baik untuk kami,agama kami, masa depan dunia dan akhirat kami,bisa membimbing dan membawa kami lebih dekat pada-Mu,Maka dekatkanlah diri dengannya & satukanlah kami dalam pernikahan yang sakinah, mawaddah, warrahmah..Tapi kalau bukan dia yang terbaik,Maka jangan biarkan kekaguman kami menjadi suka apalagi cinta,Jadikanlah kekaguman kami seperti orang lain kagum padanya,,Engkaulah Maha membolak-balikkan hati Maka kami titipkan rasa ini, kami serahkan semuanya pada-Mu,karna semua ini adalah milik-Mu..

“Wahai Dzat yang membolak-balikkan hati,teguhkanlah hatiku di atas agama-Mu”(HR.Ibnu Abi Ashim,diambil dari kitab Shahih al-Jami’ no.7988)....Aamiin ya Rabbal ala'amin..


-petikan dari FB

Sabah oh Sabah


Salam dan selamat pagi...
Rasanya tak terlambat untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua..
Maaf jika ada tulisan yang menyinggung perasaan anda semua..cehhhh..hehehee :)
Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia jugak..

Kali ke-2 ke Sabah..
Pertama sekali sebab menghadiri majlis perkahwinan abang...Kali ke-2 sebab menghantar adik ke UMS..Ini lah hasil tangkapanaku dan kakak aku sepanjang kat Sabah..hehehhee





Rambang mata tengok keronsang2 kat sana...hehehee....
Benda tu semua aku beli kat Gaya Street n Pasar Filifin....Tak berani gi pasar malam sebab aku ngan kakak aku jak kat sana....Adik dah di hantar ke UMS..kalo ada adik mgkin boleh g pasar malam kot...sbb dia lelaki kan...xpelah, takde rezki ke pasar malam....kat GAya Street pun ok jugak bah..:)

Cuma terkilan sebab tak dapat tengok rumah terbalik kat sana.. PAkcik teksi cakap kalo nak ke sana naik teksi kena bayar rm100.. Mak aiiii.. Memandangkan gaji lambat lagi, jadi kami memutuskan xnak g sana...takut mengalami kesukaran hujung2 bulan nanti..hahahhaa..kena jimat cermat..

Kalo g sabah skali lagi nanti, aku nak jugak g tengok rumah tu.. (ehhhh, macam ada niat je nak ke sabah lagi nih)...


pssttttttt.. kecik hati ngan seorang insan yang di sabah yg tak balas mesej...hheheheh..tetiba jak aku ni..ishhhhh....sabar jak la...