Tuesday, October 25, 2011

KEbiziAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera... (mcm nak baca brita pulak ni)
lamanya tak on9... kesian pulak aku ngan lptop ni... kalo xcuti, x di on.....huhuhuhu..
sekarang ni tengah bizi sangat2..... banyak sngt krja..sibuk buat BBM... pas abis kelas, terus tukar baju, duduk kat katil n terus menerus mmbuat BBM tu... aduiiii.. tak ku sgka begini jadinya... masa nak rehat mmg xde.....=(

Jumaat lepas, kitaorang adala g melawat TABIKA.. tengok camne ckgu melaksanakan aktiviti sehari tu.. best sangat2.... seronok tengok budak2.comel2.. tapi geram pun ada ngan sorang budak tu... kalo aku la jadi ckgunya, cnfirm dah ku tangankan...hahahahaa.....bersabar jak aku ari tu.... sabar... sabar.... sabar....

Macam2 jak cerita budak2 tu... tapi yg paling menyentuh hati n boleh menyentapkan jantungku bila sorang budak tu crita pasal family dia kat aku.... kesian.. budak tu dah xde ayah.. dia crita macam mana ayah dorang eksiden smpai dia khilangan kakak n ayah dia...budak tu ada d tmpt kjadian time tu.. sedih sgt2... baru sekerat budak tu crita, aku dah menitiskan airmata... pstu, xdpt tggu lame.. trus blah.... tggal la kwnku sorg dengar crita budak tu... kali ke 2 aku g ke tmpat budak tu, budak tu ckp "dulu masa ayah ade, best sgt... tapi skrg dah xde, xseronok"... uii, power ayat tu smpai aku ngis kmbali... =(..

Kesian kan.. budak2.. xtau apa2...tak faham apa yg terjadi... kesian kecik2 dah xd ayah....

Hmmm, smpai sini je la crita aku.... xnak crita pnjg2.. tkut bnjir lptop ni.... 

ok, dahhhhh...tQ sebab sudi mmbaca..tngok picture2 ni dulu k.... =)

 Excited sgt blajar, smpai naik kat atas meja... ni budak umur 5 thun smua..



 Ni hasil lukisan sorang budak yg bernama Aiman.. kreatif... advnce betul budak ni... sebab penerangan yg dia bagi kat aku mmbuatkan aku terkedu...ada halilintar la, ada kilat la, bumi, ada jail n mcm2 lagi....hehehhee

 Budak perempuan yg ujung skali tu la yg crita pasal arwah ayah dia... yg tengah tu cute kan mukanya.. suka aku tengok.. =)









Monday, October 17, 2011

Betapa Berharganya Seorang Wanita



Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cint
a,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."
Wallahu'alam..............


Sumber : http://www.informasi.my/betapa-berharganya-seorang-wanita/


Sunday, October 9, 2011

Bahan Bantu Mengajar

Salam semua.... pe khabar korang2?? sihat ka sakit macam aku ni??? Homesick la katakan..hihihihi.,.. (org homesick pun blh ktawa kan.. pelik2 )
Cuti2 ni adalah masa yg best untuk merelaxkan diri...
Tapi bukan kami.... aduiya......
Sekarang ni sedang sibuk2 n menyibukkan diri menggunting bahan2 yg d beri.. susah wooo.. sebab kecik2 kan... pastu kena gnting ikut bntuk hruf pulak tu..huwaaaaaa..
sampai lebam2 dah tangan ni..
pasni nak kena lekat2 lagi kat kotak2..
alamatnya terlebihla muatan kargo aku time mok balik srwak nnti..
nak mengangkut BBM, nota n bnda2 alah yg lain..huhuhuhu..\
sapa yg bnyk duit tu, blh bagi kat aku x?? hehehee






 - ni xyah gnting la..hahahaa.. tp besar la.. nak angkut naik belon nanti..._hihih



Wednesday, October 5, 2011

Aktiviti yang tak pernah habis...

Salam Semua.. ape khabar korang?? chewahhh...
nak kgsi sikit gambar2 yg aku ambik time ari Potensi Tabika Kemas ari sabtu lepas.. n Gmbar2 time mendaki bukit Melawati... tp xde la aku dalam tu.. skrang ni macam dah malas nak ambik gmbar sndiri... Muka tak lawa..hihihihi.. ok2.. jom layan gambar2 ni........


 ni tempat meninjau anak bulan.. kalau nak pose tu, blh la gi sini... =)


  - Rumah Api-

 ni tempat pancung kepala org zaman dolu2.... kat bawah batu tu busung tau.. 
tahan kan.. dah bratus tahun dah....


 Ni tempat plg spesial..hehehee.. tempat aku kursus skrang ni.. =)


Monday, October 3, 2011

Cinta itu buta?


Cinta itu buta?

Memang cinta itu tidak bermata,
Tapi tidak pula buta,
Kerana kitalah
mata itu,
Mata yang letaknya di hati,
Hati yang seharusnya berjalankan petunjukNya

bukannya…
yang disuluh dari cahaya duniawi.
Seharusnya janganlah biar ia
dikaburi nafsu ,
Kelak ketajaman mata itu kian hilang bisanya lalu terus tumpul.
Asahlah ia dengan
zikrullah,
Siramilah ia dengan basah lidah suarakan selawat buat Rasullullah,
Suburilah ia dengan muhasabah…

**************************

Kenapa dikatakan cinta itu buta??
Kerana bila tidurnya tidak lena ,
Mandinya tidak basah,
Makannya tidak kenyang,
Hilang
tumpuan sibuk & asyik terkenangkan orang tersayang,
Ingatan persis layang-layang terbang di awan terapung bersama angan-angan,

Bila nasihat orang tua dikatakan penghalang,
Bila yang haram menjadi halal,
..berjalan beriringan sambil
berpegang tangan,
.. naik motor
berpelukan takut tercicir dijalanan,
.. lama -kelamaan
kesucian menjadi korban,
Kononnya sebagai tanda cinta sejati tidak berbelah bahagi.
Yang paling diendahkan..:
Bilamana tanggungjawab sebagai hambaNya mula diabaikan,
Bilamana
kitabNya sudah tidak betah ditangan,
..dek kerana mata hati yang mula kabur terjerumus dalam cinta dunia..

*****************************************************

Ya Allah, jangan kiranya hati itu milikku,
Ya Allah, jangan juga kiranya anak itu adalah aku,
Ya Allah, ku tak sanggup memiliki tangan itu,
Ya Allah, jauhkanlah dari ‘dimiliki’ mahupun memiliki cinta seperti itu.
Ya Allah , ku takut kiranya akulah hambaMu yang tidak bertanggungjawab itu…


Ku pohon padaMu , payungilah aku dari panahan nafsu syaitan,
Ku harapkan teduhan di bawah lembayung rahmatMu,
Ku tagih redup dari rimbunan pohon kasih sayangMu,
Ku tahu ya Allah, ku tak layak menghuni syurgaMu,
tapi tidak pula ku ingin ke NerakaMu..Amin.
Namun begitu ya Allah, layakkah aku untuk
CINTA AGUNGMU??

Psttttt: ini bukan hasil karya aku sendiri...... aku copy paste je... tp xingt mne aku copy ni





Tolong Sampaikan kepada si DIA

Tolong beritahu si dia, aku ada pesan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..
:)
Tolong nasihati si dia, jangan mencintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..

:)
Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya.
Tolong katakan pada si dia, aku terpikat kerana imannya bukan rupa..

:)
Tolong ingatkan si dia, aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta.. Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya..

:)

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..
:)
Tolong sedarkan si dia, Aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, Tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..
:)

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya..

:)
Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan Yang Esa menjaganya dirinya..

:)
Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak mahu melekakan dia
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

:)
Tolong sampaikan pada si dia, aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia, kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri..

:)
Hanya Engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesanku sampai padanya walau aku sendiri tidak tahu siapa dan di mana si dia..
Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman
larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..
Simpanlah pesananku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti…

:)
:) yaAllah,jika perkara ini baik bagiku dalam urusan agamaku dan penghidupanku serta akibat urusan ku maka takdirkanlah dia untukku dan mudahkan dia bagiku…seta berkatilah bagiku didalamnya…tetapi jika engkau ketahui bahawa perkara ini buruk bgku dalam agamaku dan penghidupanku serta akibat urusan ku maka hindarkanlah ia bagiku dan jauhkan pula aku daripadanya,dan takdirkanlah kebaikan bagiku dimana saja adanya, lalu kadikan aku meredhainya…amin ya Rabb~:)

 
Psttttt: ini bukan hasil karya aku sendiri...... aku copy paste je... tp xingt mne aku copy ni


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 25, 2011

KEbiziAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera... (mcm nak baca brita pulak ni)
lamanya tak on9... kesian pulak aku ngan lptop ni... kalo xcuti, x di on.....huhuhuhu..
sekarang ni tengah bizi sangat2..... banyak sngt krja..sibuk buat BBM... pas abis kelas, terus tukar baju, duduk kat katil n terus menerus mmbuat BBM tu... aduiiii.. tak ku sgka begini jadinya... masa nak rehat mmg xde.....=(

Jumaat lepas, kitaorang adala g melawat TABIKA.. tengok camne ckgu melaksanakan aktiviti sehari tu.. best sangat2.... seronok tengok budak2.comel2.. tapi geram pun ada ngan sorang budak tu... kalo aku la jadi ckgunya, cnfirm dah ku tangankan...hahahahaa.....bersabar jak aku ari tu.... sabar... sabar.... sabar....

Macam2 jak cerita budak2 tu... tapi yg paling menyentuh hati n boleh menyentapkan jantungku bila sorang budak tu crita pasal family dia kat aku.... kesian.. budak tu dah xde ayah.. dia crita macam mana ayah dorang eksiden smpai dia khilangan kakak n ayah dia...budak tu ada d tmpt kjadian time tu.. sedih sgt2... baru sekerat budak tu crita, aku dah menitiskan airmata... pstu, xdpt tggu lame.. trus blah.... tggal la kwnku sorg dengar crita budak tu... kali ke 2 aku g ke tmpat budak tu, budak tu ckp "dulu masa ayah ade, best sgt... tapi skrg dah xde, xseronok"... uii, power ayat tu smpai aku ngis kmbali... =(..

Kesian kan.. budak2.. xtau apa2...tak faham apa yg terjadi... kesian kecik2 dah xd ayah....

Hmmm, smpai sini je la crita aku.... xnak crita pnjg2.. tkut bnjir lptop ni.... 

ok, dahhhhh...tQ sebab sudi mmbaca..tngok picture2 ni dulu k.... =)

 Excited sgt blajar, smpai naik kat atas meja... ni budak umur 5 thun smua..



 Ni hasil lukisan sorang budak yg bernama Aiman.. kreatif... advnce betul budak ni... sebab penerangan yg dia bagi kat aku mmbuatkan aku terkedu...ada halilintar la, ada kilat la, bumi, ada jail n mcm2 lagi....hehehhee

 Budak perempuan yg ujung skali tu la yg crita pasal arwah ayah dia... yg tengah tu cute kan mukanya.. suka aku tengok.. =)







Monday, October 17, 2011

Betapa Berharganya Seorang Wanita



Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cint
a,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."
Wallahu'alam..............


Sumber : http://www.informasi.my/betapa-berharganya-seorang-wanita/

Sunday, October 9, 2011

Bahan Bantu Mengajar

Salam semua.... pe khabar korang2?? sihat ka sakit macam aku ni??? Homesick la katakan..hihihihi.,.. (org homesick pun blh ktawa kan.. pelik2 )
Cuti2 ni adalah masa yg best untuk merelaxkan diri...
Tapi bukan kami.... aduiya......
Sekarang ni sedang sibuk2 n menyibukkan diri menggunting bahan2 yg d beri.. susah wooo.. sebab kecik2 kan... pastu kena gnting ikut bntuk hruf pulak tu..huwaaaaaa..
sampai lebam2 dah tangan ni..
pasni nak kena lekat2 lagi kat kotak2..
alamatnya terlebihla muatan kargo aku time mok balik srwak nnti..
nak mengangkut BBM, nota n bnda2 alah yg lain..huhuhuhu..\
sapa yg bnyk duit tu, blh bagi kat aku x?? hehehee






 - ni xyah gnting la..hahahaa.. tp besar la.. nak angkut naik belon nanti..._hihih

Wednesday, October 5, 2011

Aktiviti yang tak pernah habis...

Salam Semua.. ape khabar korang?? chewahhh...
nak kgsi sikit gambar2 yg aku ambik time ari Potensi Tabika Kemas ari sabtu lepas.. n Gmbar2 time mendaki bukit Melawati... tp xde la aku dalam tu.. skrang ni macam dah malas nak ambik gmbar sndiri... Muka tak lawa..hihihihi.. ok2.. jom layan gambar2 ni........


 ni tempat meninjau anak bulan.. kalau nak pose tu, blh la gi sini... =)


  - Rumah Api-

 ni tempat pancung kepala org zaman dolu2.... kat bawah batu tu busung tau.. 
tahan kan.. dah bratus tahun dah....


 Ni tempat plg spesial..hehehee.. tempat aku kursus skrang ni.. =)

Monday, October 3, 2011

Cinta itu buta?


Cinta itu buta?

Memang cinta itu tidak bermata,
Tapi tidak pula buta,
Kerana kitalah
mata itu,
Mata yang letaknya di hati,
Hati yang seharusnya berjalankan petunjukNya

bukannya…
yang disuluh dari cahaya duniawi.
Seharusnya janganlah biar ia
dikaburi nafsu ,
Kelak ketajaman mata itu kian hilang bisanya lalu terus tumpul.
Asahlah ia dengan
zikrullah,
Siramilah ia dengan basah lidah suarakan selawat buat Rasullullah,
Suburilah ia dengan muhasabah…

**************************

Kenapa dikatakan cinta itu buta??
Kerana bila tidurnya tidak lena ,
Mandinya tidak basah,
Makannya tidak kenyang,
Hilang
tumpuan sibuk & asyik terkenangkan orang tersayang,
Ingatan persis layang-layang terbang di awan terapung bersama angan-angan,

Bila nasihat orang tua dikatakan penghalang,
Bila yang haram menjadi halal,
..berjalan beriringan sambil
berpegang tangan,
.. naik motor
berpelukan takut tercicir dijalanan,
.. lama -kelamaan
kesucian menjadi korban,
Kononnya sebagai tanda cinta sejati tidak berbelah bahagi.
Yang paling diendahkan..:
Bilamana tanggungjawab sebagai hambaNya mula diabaikan,
Bilamana
kitabNya sudah tidak betah ditangan,
..dek kerana mata hati yang mula kabur terjerumus dalam cinta dunia..

*****************************************************

Ya Allah, jangan kiranya hati itu milikku,
Ya Allah, jangan juga kiranya anak itu adalah aku,
Ya Allah, ku tak sanggup memiliki tangan itu,
Ya Allah, jauhkanlah dari ‘dimiliki’ mahupun memiliki cinta seperti itu.
Ya Allah , ku takut kiranya akulah hambaMu yang tidak bertanggungjawab itu…


Ku pohon padaMu , payungilah aku dari panahan nafsu syaitan,
Ku harapkan teduhan di bawah lembayung rahmatMu,
Ku tagih redup dari rimbunan pohon kasih sayangMu,
Ku tahu ya Allah, ku tak layak menghuni syurgaMu,
tapi tidak pula ku ingin ke NerakaMu..Amin.
Namun begitu ya Allah, layakkah aku untuk
CINTA AGUNGMU??

Psttttt: ini bukan hasil karya aku sendiri...... aku copy paste je... tp xingt mne aku copy ni



Tolong Sampaikan kepada si DIA

Tolong beritahu si dia, aku ada pesan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa..
:)
Tolong nasihati si dia, jangan mencintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
Tolong nasihati si dia, jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia, jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya..

:)
Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
Tolong katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya.
Tolong katakan pada si dia, aku terpikat kerana imannya bukan rupa..

:)
Tolong ingatkan si dia, aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta.. Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya..

:)

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya..
:)
Tolong sedarkan si dia, Aku milik Yang Maha Esa..
Tolong sedarkan si dia, aku masih milik keluarga..
Tolong sedarkan si dia, Tanggungjawabnya besar kepada keluarganya..
:)

Tolong sabarkan si dia, usah ucap cinta di kala cita-cita belum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia, andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan si dia, bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya..

:)
Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya..
Tolong pesan padanya, aku tidak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya, aku membiarkan Yang Esa menjaganya dirinya..

:)
Tolong khabarkan pada si dia, aku tidak mahu melekakan dia
Tolong khabarkan pada si dia, aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..
Tolong khabarkan pada si dia, jadilah penyokong dalam kejayaanku..

:)
Tolong sampaikan pada si dia, aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
Tolong sampaikan pada si dia, cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia, hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan Yang Maha Kuasa..
Tolong sampaikan kepada si dia, kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri..

:)
Hanya Engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia..
Moga pesanku sampai padanya walau aku sendiri tidak tahu siapa dan di mana si dia..
Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman
larangan dengan sopan santunnya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya..
Simpanlah pesananku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti…

:)
:) yaAllah,jika perkara ini baik bagiku dalam urusan agamaku dan penghidupanku serta akibat urusan ku maka takdirkanlah dia untukku dan mudahkan dia bagiku…seta berkatilah bagiku didalamnya…tetapi jika engkau ketahui bahawa perkara ini buruk bgku dalam agamaku dan penghidupanku serta akibat urusan ku maka hindarkanlah ia bagiku dan jauhkan pula aku daripadanya,dan takdirkanlah kebaikan bagiku dimana saja adanya, lalu kadikan aku meredhainya…amin ya Rabb~:)

 
Psttttt: ini bukan hasil karya aku sendiri...... aku copy paste je... tp xingt mne aku copy ni