Thursday, March 10, 2011

ANDAI KAU JODOHKU

baru abis baca novel ANDAI KAU JODOHKU...
tajuknya macam cerita cinta jak....
tp xdala bnyk sgt cerita cinta.... sikit je...
lebih bnyk bercerita pasal ilmu sesat...
sebuah novel yg sgt best... smpai xsanggup aku nak tidur..
sbb nak tau apa akn jadi lepas tu......
tahniah untuk penulis novel......
sesapa yg nak carik novel untk d baca, cari lah novel ni k..
rasanya novel ni dah lame dah kot...
aku baru baca skrg sbb kesuntukan masa untk mmbaca..
cewahhhh. alasan jak tu..hehhee
selamat mmbaca sume.....

sinopsis novel nie:

RIANA Syuhada Adam, gadis wartawan yang begitu komited dengan kerja dan tidak suka berbicara soal jodoh. Hatinya sekeras kerikil hingga dia tidak mudah jatuh cinta. Namun jauh di sudut hati, dia masih menyimpan janji setia dengan teman sepermainan sewaktu kecilnya, Minul. Kepada lelaki itu sahajalah disandarkan harapan untuk menggapai bahagia. 

Hidupnya yang tenang, tiba-tiba menjadi kacau bila menjadi mangsa tipu muslihat dan kuasa mistik manusia bejat yang akhirnya menemukan dia dengan Danish Haiqal. Terlepas daripada saat getir dan selamat di sisi pemuda itu, membuatkan hati Riana tidak keruan. Danish berjaya meruntun hatinya. Malah, Danish turut menyimpan perasaan terhadapnya.

Pertalian antara Danish dan Syed Aminul membuatkan keadaan semakin kusut! Danish dan Syed Aminul sebenarnya sepupu! Malah, Riana sendiri mendapat tahu bahawa Syed Aminul sudah pun berkahwin.

Riana kecewa. Lelaki yang diharapkan untuk menggapai kebahagiaan tidak mungkin menjadi miliknya. Haruskah dia mendambakan cintanya pula itu kepada Danish, sedangkan Danish sudah berjanji akan menyatukannya dengan Syed Aminul? Sayangnya... Riana tidak tega bermadu! 





 


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, March 10, 2011

ANDAI KAU JODOHKU

baru abis baca novel ANDAI KAU JODOHKU...
tajuknya macam cerita cinta jak....
tp xdala bnyk sgt cerita cinta.... sikit je...
lebih bnyk bercerita pasal ilmu sesat...
sebuah novel yg sgt best... smpai xsanggup aku nak tidur..
sbb nak tau apa akn jadi lepas tu......
tahniah untuk penulis novel......
sesapa yg nak carik novel untk d baca, cari lah novel ni k..
rasanya novel ni dah lame dah kot...
aku baru baca skrg sbb kesuntukan masa untk mmbaca..
cewahhhh. alasan jak tu..hehhee
selamat mmbaca sume.....

sinopsis novel nie:

RIANA Syuhada Adam, gadis wartawan yang begitu komited dengan kerja dan tidak suka berbicara soal jodoh. Hatinya sekeras kerikil hingga dia tidak mudah jatuh cinta. Namun jauh di sudut hati, dia masih menyimpan janji setia dengan teman sepermainan sewaktu kecilnya, Minul. Kepada lelaki itu sahajalah disandarkan harapan untuk menggapai bahagia. 

Hidupnya yang tenang, tiba-tiba menjadi kacau bila menjadi mangsa tipu muslihat dan kuasa mistik manusia bejat yang akhirnya menemukan dia dengan Danish Haiqal. Terlepas daripada saat getir dan selamat di sisi pemuda itu, membuatkan hati Riana tidak keruan. Danish berjaya meruntun hatinya. Malah, Danish turut menyimpan perasaan terhadapnya.

Pertalian antara Danish dan Syed Aminul membuatkan keadaan semakin kusut! Danish dan Syed Aminul sebenarnya sepupu! Malah, Riana sendiri mendapat tahu bahawa Syed Aminul sudah pun berkahwin.

Riana kecewa. Lelaki yang diharapkan untuk menggapai kebahagiaan tidak mungkin menjadi miliknya. Haruskah dia mendambakan cintanya pula itu kepada Danish, sedangkan Danish sudah berjanji akan menyatukannya dengan Syed Aminul? Sayangnya... Riana tidak tega bermadu! 





 

No comments:

Post a Comment