Tuesday, February 1, 2011

selasa yg indah

hariii selasaaa...
balik dari kelas kafa tadi, aku terdengar bunyi mercun....
hairan juga aku.... apasal pulak org main mercun... menakutkannn...
hahahhahaa... =) rupanya org nak sambut Tahun Baru Cina...
lupa pulak aku.....
patutla jalan semalam n ari ni lancar semacam jer...
biasanya kalau jam 4.50 pun dah jem...
mgu ni pulak, pukul 5.05 pun xda sgt kreta...
menakjubkan...hahaha

~KetidakJemMan yg jarang berlaku di jalan ni... blh jumpa beberapa kali je dlm setahun...=) ~

meh dengar cerita aku pulak.......


penat betul ari ni...
otak pun penat juga berfikir...
duittt ooo duit.... 
bila xda duit, pening kepala...
bila dah ada duit pun pening jugak.....
macam2 jak kes kan...
mggu lepas aku d kejutkan dengan sejumlah duit masuk ke dlm bank aku....
haishhh, dari mana ya...
aku teringat pasal gaji kafa aku tahun lepas...
tapi xdala sebanyak duit yg masuk ke dalam akaun aku....
semalam, kebetulan penyelaras kafa kat skolah aku tnye pasal gaji..
aku cakap terus terang la kan...
gaji aku masuk 1+++...
pyelaras tu pun terkejut.. sbb gaji dia blm masuk lagi...
pastu, dia gi la JAIS... tnya pasal gaji tu...
pastu org tu ckp, gaji penyelaras tu termasuk dlm akaun aku skali...
aduhhh... careless betul la kan... bahaya
tapi kalau d cmpur2 gaji kami 2, xdala smpai 1+++
feninggggg...

ari ni pulak lain critanya...
rupa2nya gaji kami semua blm d masukkan ke dlm akaun lagi....
lantas, hatiku tertanya2.... jeng3....hahahaa =)

dengan kecerdasan otak yg d kurniakan ALLAH (riak pulak aku),
aku terfikir untuk cek penyata gaji GSTT aku...
sekarang ni semua on9..... sebab nak jimat kos kan......
tapi govmt tax di charge pulak untk bband n astro...
gila kali eh.....

ok, berbalik kpd hal gaji aku tadi. 
sungguh mengejutkan..
tau x.. gaji GSTT aku masuk..
mcm mana ni??? 
bingung bah...
feninggggg3


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 1, 2011

selasa yg indah

hariii selasaaa...
balik dari kelas kafa tadi, aku terdengar bunyi mercun....
hairan juga aku.... apasal pulak org main mercun... menakutkannn...
hahahhahaa... =) rupanya org nak sambut Tahun Baru Cina...
lupa pulak aku.....
patutla jalan semalam n ari ni lancar semacam jer...
biasanya kalau jam 4.50 pun dah jem...
mgu ni pulak, pukul 5.05 pun xda sgt kreta...
menakjubkan...hahaha

~KetidakJemMan yg jarang berlaku di jalan ni... blh jumpa beberapa kali je dlm setahun...=) ~

meh dengar cerita aku pulak.......


penat betul ari ni...
otak pun penat juga berfikir...
duittt ooo duit.... 
bila xda duit, pening kepala...
bila dah ada duit pun pening jugak.....
macam2 jak kes kan...
mggu lepas aku d kejutkan dengan sejumlah duit masuk ke dlm bank aku....
haishhh, dari mana ya...
aku teringat pasal gaji kafa aku tahun lepas...
tapi xdala sebanyak duit yg masuk ke dalam akaun aku....
semalam, kebetulan penyelaras kafa kat skolah aku tnye pasal gaji..
aku cakap terus terang la kan...
gaji aku masuk 1+++...
pyelaras tu pun terkejut.. sbb gaji dia blm masuk lagi...
pastu, dia gi la JAIS... tnya pasal gaji tu...
pastu org tu ckp, gaji penyelaras tu termasuk dlm akaun aku skali...
aduhhh... careless betul la kan... bahaya
tapi kalau d cmpur2 gaji kami 2, xdala smpai 1+++
feninggggg...

ari ni pulak lain critanya...
rupa2nya gaji kami semua blm d masukkan ke dlm akaun lagi....
lantas, hatiku tertanya2.... jeng3....hahahaa =)

dengan kecerdasan otak yg d kurniakan ALLAH (riak pulak aku),
aku terfikir untuk cek penyata gaji GSTT aku...
sekarang ni semua on9..... sebab nak jimat kos kan......
tapi govmt tax di charge pulak untk bband n astro...
gila kali eh.....

ok, berbalik kpd hal gaji aku tadi. 
sungguh mengejutkan..
tau x.. gaji GSTT aku masuk..
mcm mana ni??? 
bingung bah...
feninggggg3

No comments:

Post a Comment